Byznys
27/07/2023 Jaroslav Baďura

Ostravar má novou linku na stáčení piva do plechovek za téměř 100 milionů

Doposud stáčel Ostravar svá piva do plechovek v Praze.

Poptávka po plechovkovém pivu z Ostravaru od startu celonárodní expanze v posledních 12 měsících kontinuálně roste. Pivovar si kvůli tomu pořídil vlastní plechovkovou linku za téměř 100 miliónů korun.

Investice do plechovkové linky představuje pro Ostravar významný milník a je reakcí na rostoucí preferenci plechovkového piva. „Jsme nadšeni, že budeme moci stáčet naše pivo do plechovek přímo v Ostravě. Zjednoduší se nám tím celý proces a odpadnou logistické náklady spojené s přepravou piva,“ vysvětlil Jan Řehůřek, vrchní sládek pivovaru Ostravar. Pivní plechovky jsou čím dál oblíbenější zejména u mladších spotřebitelů.

Ostravar měl do této chvíle k dispozici dva stáčecí provozy. Stáčírnu sudů a stáčírnu lahví. Plechovkové pivo, které ostravský pivovar nabízí od roku 2007, stáčel Ostravar doposud v Praze v mateřské společnosti. Po zahájení celonárodní distribuce loni v létě však odbyt ostravského piva prudce vzrostl a přeprava piva ke stáčení do Prahy začala být zbytečně nákladná.

„Po pár měsících od startu celonárodní distribuce bylo jasné, že budeme v Ostravě potřebovat vlastní plechovkovou linku. Naše piva si totiž na trhu vedou skvěle. O úspěchu Mustangu vařeného s přídavkem divokého chmele Kazbek jsme nepochybovali. Potěšil nás i celorepublikový zájem o naší tradiční dvanáctku ze spilky. A Černá Barbora si na trhu dokázala vytvořit svou vlastní kategorii. Její prodeje jsou o desítky procent vyšší, než byl původní plán. Spotřebitelé na Báře oceňují, že není doslazovaná a má krásnou vůni po karamelovém sladu,“ popisuje aktuální stav Jan Řehůřek.

Kapacita čtvrt milionu hektolitrů

V reakci na expanzi Ostravaru nabídla mateřská skupina Molson Coors ostravskému pivovaru za výhodných podmínek stáčecí linku z pivovaru Zagrebačka. „Měla kapacitu čtvrt milionu hektolitrů, takže jsme po ní okamžitě sáhli a na podzim 2022 rozjeli projekt třetí stáčírny,“ popisuje situaci Jan Řehůřek. V dubnu tohoto roku se pak linka začala převážet do Ostravy instalovat do objektu stáčíren. Zkušební provoz v Ostravě začal v červnu za účasti mezinárodního týmu expertů ze skupiny Molson Coors.

Ostrý provoz plechovkové linky byl zahájen v polovině července. Ke stáčení bude Ostravar používat plechovky, které obsahují mezi 70 až 90% recyklovaného materiálu.

Celkové náklady na rozšíření stáčecích provozů o plechovkou linku činily podle představitelů pivovaru necelých sto milionů korun. „Jedná se o největší jednorázovou investici pivovaru v novém tisíciletí,“ prozrazuje vrchní sládek Ostravaru. Výše investice podle Řehůřka odpovídá rostoucí poptávce spotřebitelů po pivu v této oblíbené obalové formě a otevírá Pivovaru Ostravar nové možnosti pro distribuci svého i licenčně vyráběného piva. V novém provozu pivovar plánuje stáčet vlastní značky Ostravar, Mustang, Černá Barbora a americké pivo Blue Moon, které ostravský pivovar vaří v licenci pro další trhy. Ve stáčírně plechovek našlo práci již více než 10 nových zaměstnanců a rozšiřování pivovarského týmu v Ostravě dále pokračuje.

Pivovary Staropramen jsou s celkovým prodejem okolo 3 milionů hl druhým největším producentem piva v České republice.

Sdílejte článek