Ocenění Spokojený zákazník Moravskoslezského kraje letos získalo 19 podnikatelů
Ve středu byly na Krajském úřadě Moravskoslezského kraje slavnostně vyhlášeny výsledky 21. ročníku ceny Spokojený zákazník Moravskoslezského kraje.
Národní cenu v sedmi kategoriích (Výroba a prodej potravin a nápojů, Výroba a prodej obuvi, oděvů a textilií, Služby osobní péče, Autodoprava a související služby, Stravování, pohostinství, ubytovací služby a cestovní ruch, Sportovní činnost, hobby a volný čas a Vzdělávání, sociální péče a zdravotnické služby) získalo celkem 19 podnikatelů. Velká většina z nich se přitom řadí do kategorie drobných živnostníků nebo malých a rodinných firem a více než 63 % z nich zaměstnává méně než deset lidí.
Udělení cen proběhlo pod záštitou hejtmana Moravskoslezského kraje Ivo Vondráka a s podporou Moravskoslezského kraje. Ceny předával 1. náměstek hejtmana Jakub Unucka.
„Zákazníkům může toto ocenění zaručit, že budou s nákupem nebo službou spokojení. Pro jeho držitele je pak známkou, že svůj byznys dělá dobře a poctivě. Doufám, že povzbudí v této těžké době nejen ty oceněné, ale i ostatní podnikatele v Moravskoslezském kraji,“ řekl Unucka.
„Jsme rádi, že v tomto nelehkém období můžeme veřejnost upozornit na podnikatele v Moravskoslezském kraji, které vysoké očekávání spotřebitelů naplňují, a že nás Moravskoslezský kraj i letos v tomto úsilí podpořil. A věřím také, že si k dnes oceněným firmám najdou cestu další spokojení zákazníci z celé republiky,“ uvedl za SČS během slavnostního vyhlášení koordinátor celé akce Viktor Vodička.
Cenu Spokojeného zákazníka uděluje SČS na základě skutečnosti, že subjekt, který toto ocenění získal, poskytuje své produkty a služby v souladu s vysokým očekáváním spotřebitele, a to nejen s přihlédnutím k jejich bezpečnosti a kvalitě, ale i s přihlédnutím k inovacím a neustále se zvyšujícím nárokům samotných spotřebitelů.
Do hodnocení a konečného výběru oceněných podnikatelů jsou přitom zapojeni nejen spotřebitelé, ale i zástupci místních a podnikatelských samospráv, profesních komor, dozorových orgánů, živnostenských úřadů i dalších nevládních organizací. Návrhy na přiznání ceny jsou přitom vždy podrobeny přezkoumání v hodnotící komisi, která byla v Moravskoslezském kraji ustavena již v roce 2001 a jejímž předsedou je pan Tomáš Gebauer, vedoucí odboru vnitra a krajský živnostenský úřad.
Od prvního vyhlášení ceny Spokojeného zákazníka bylo takto do dnešního dne jen v Moravskoslezském kraji uděleno již celkem 267 ocenění.