Společnost
03/07/2020 Petr Broulík

Žil Verne v Ostravě? Kampaň má přilákat turisty

​Vypadalo slavné románové Ocelové město Julese Verna jako industriální Ostrava?

Mnozí čtenáři verneovek si to možná myslí a někteří ostravští patrioti si i jeho fantastický román Ocelové město do „staré Ostravy“ při čtení podvědomě situují.

Podobně přemýšleli i autoři právě startovaného projektu další podpory podnikatelů ve městě, když přemýšleli, jak poutavě přilákat do Ostravy prázdninové hosty.

Magistrát města Ostravy a společnost Černá louka proto spouští program Ostrava Card, jehož marketingová kampaň se opírá o efektní plakáty s fotografiemi Dolní oblasti Vítkovic a slovní hříčku Žil Verne v Ostravě?

Tajuplný ostrov Ostrava

A jeho autoři se ptají dál: Líbilo by se v Ostravě Julesi Vernovi? „Pokud bychom odpovědi hledali v jeho knihách, fascinován by byl určitě Ocelovým městem v podání Dolní oblasti Vítkovice se všemi jeho atrakcemi. Za tajuplný ostrov potom můžeme s dávkou fantazie označit celé Ostravsko. Lze v něm vstupovat do podzemí, vzlétnout k nebi, ponořit se do průmyslové minulosti i sofistikované přítomnosti. A budoucnost? Ta v Ostravě nezná hranice, stejně jako Vernovy romány,“ lákají autoři kampaně.

Důvod spojení jmen francouzského vizionáře a „amerického“ města Ostrava je však prozaičtější. Reaguje na současnou pokoronavirovou situaci v turistických službách v Ostravě. „Město přišlo letos kvůli koronavirové krizi o velké festivaly a tedy i o zhruba 80 až 100 tisíc návštěvníků, kteří by sem jinak jen v červenci přijeli,“ říká jednatel společnosti Černá louka Jan Šumbera.

Ostrava Card dostane v hotelu i kapitán Nemo

Prázdninový projekt pro turisty Ostrava Card se zaměřuje speciálně na dvě nejvíce postižená odvětví - cestovní ruch a pohostinství. Projeví se v hotelích, ve stravovacích zařízeních na území města i u provozovatelů místních turistických atraktivit, kam by mohlo zamířit více zájemců.

Karty ubytovaným návštěvníkům předají od tohoto pátku 3. července recepční v ostravských hotelích zároveň s informačními brožurami. Modrou Ostrava Card obdrží každý hotelový host, který se ubytuje ve městě minimálně na dvě noci.

Karta mu bude platit po celou dobu pobytu. Hosté si pak vyberou zajímavá místa k návštěvě, kde jim po předložení karty automaticky poskytnou slevu na vstupné nejméně ve výši 20, některé ale i 50 procent. Slevy na stravovací služby se pohybují ve vybraných podnicích kolem deseti procent.

S kartou Ostrava Card cestujte třeba do středu země

Držitelé Ostrava Card tak získají slevu do vybraných expozic Dolní oblasti Vítkovic, Landek Parku, Zoologické zahrady a botanického parku Ostrava, na sportoviště Sarezy, do Galerie výtvarných umění Ostrava, Ostravského muzea, na Vyhlídkovou věž Nové radnice, Slezskoostravského hradu, Planetária Ostrava, Dinoparku Ostrava, Zemědělského muzea, ale také do některých restaurací a kaváren. Například Ostravarny v Jubilejní kolonii, rodinné pražírny Laura coffee v Hrabůvce a ve Svinově, kavárny Pant, cukrárny Sladký časy a třeba také do Radegastovny v centru města.

Postupně budou přibývat další. „Věříme, že projekt zvedne zájem návštěvníků Ostravy o místní atraktivity a inspiruje je k jejich návštěvě a možná i k prodloužení doby pobytu. Zároveň pomůže s budováním image Ostravy jako zajímavé turistické destinace. Pokud se karta osvědčí, chceme ji využívat i v následujících letech. Věříme, že další turisté objeví kouzlo našeho města, které je ojedinělou industriální galerií pod širým nebem, městem festivalů, technických památek i pozoruhodné novodobé architektury. Je na provozovatelích služeb, zda předloží návštěvníkům také kvalitní ubytování a zajímavou gastronomii, aby i to byl důvod, proč Ostravu doporučovat dál,“ uvedl primátor Tomáš Macura.

Jako „maják na konci světa“ pro obyvatele Prahy a českých krajů

„Do projektu se hned v první fázi přihlásili provozovatelé atraktivních turistických cílů i známé gastronomické provozovny, zapojilo se do něj hned několik velkých hráčů jako ostravská zoo, Dolní oblast Vítkovice či DinoPark. Věřím, že projekt bude velmi úspěšný. Další se jistě postupně připojí a budou vítáni, protože Ostrava takovou aktivitu potřebuje,“ řekl Jan Šumbera, jednatel společnosti Černá louka, která má projekt na starosti.

Marketingová kampaň na podporu turismu v Ostravě je zaměřena především na obyvatele Prahy, Brna, Libereckého, Plzeňského a Středočeského kraje, kteří pro dojezd do města mohou využít přímé vlakové spoje. Její vizuály se od začátku července budou objevovat v online komunikačních kanálech, v tisku i magazínech.

Kampaň s Vernem chce pomoci podnikatelům zdolat „vynález zkázy“

Projekt Ostrava Card je další formu podpory města Ostravy dvěma nejvíce „koronavirem“ postiženým odvětvím - cestovnímu ruchu a pohostinství – město už uvolnilo jako první v republice více než 80 milionů korun na pomoc drobným ostravským podnikatelům a neziskovým organizacím, které se dostaly do finančních potíží v souvislosti s vládními opatřeními proti šíření nemoci covid-19.

A do konce letošního roku promíjí ubytovacím zařízením poplatek z pobytu a osvobozuje majitele restaurací a kaváren od placení poplatků za zábor veřejného prostranství pro předzahrádky.

Informace o partnerech projektu najdou zájemci na webových stránkách města www.ostrava.cz, na www.visitostrava.eu a www.ostrafainfo.cz a také v letácích, které budou k dispozici v hotelích a v infocentrech. Město o nich bude informovat také na sociálních sítích a v médiích.

Sdílejte článek