Společnost
01/03/2020 Jaroslav Baďura

​Ostravští podnikatelé mohou žádat o dotaci na výměnu reklamního označení provozoven

Od 1. března běží lhůta na podání žádostí o dotaci až do výše 30 000 Kč na obnovu reklamního označení provozoven - šanci mají jen ti nejrychlejší.

Ostrava se zabývá problematikou vizuálního smogu a kultivací veřejného prostoru - od 1. 1. zde platí Nařízení o regulaci reklamního smogu a na vymezeném území jsou nastavena nová pravidla pro umísťování venkovní reklamy.

Týkají se také podnikatelů, jejichž reklama provozovny nedisponuje žádoucí úrovní a veřejný prostor tak degraduje. Se záměrem tento stav zlepšit a konkrétně podnikatelům s obměnou reklamy finančně pomoci, vyhlásilo město dotační program na obnovu reklamního označení provozoven.

Cílem je veřejný prostor kultivovat, ne reklamu úplně zakázat. O dotaci mohou žádat podnikající fyzické i právnické osoby, jejichž provozovna se nachází v území vymezeném v Nařízení o regulaci reklamního smogu a jejichž označení provozovny v současném provedení neodpovídá zmíněnému nařízení nebo doporučením dle Manuálu umísťování reklamy v rámci projektu OSTRAVA 360°.

Město podpoří především menší podnikatele, kteří nedisponují financemi na odborný tým zabývající se reklamním marketingem. Proto jsou oprávněnými žadateli pouze ti, jejichž celkový obrat za uplynulé účetní období nepřekročil 10 milionů Kč.

Minimální výše dotace poskytnuté na 1 projekt činí 3 000 Kč, maximální výše pak 30 000 Kč. Město se bude finančně spolupodílet na úhradě uznatelných nákladů realizovaných projektů, které bude spolufinancovat max. ve výši 70 %. Celková výše alokované částky je 3 000 000 Kč. Na dotaci tak dosáhne minimálně 100 ostravských podniků. Lhůta pro podání žádosti je od 1. 3. do 31. 8. 2020.

„Dotačním programem chce město pomocí finanční motivace dosáhnout postupné výměny stávajících, již instalovaných nevhodných reklamních označení provozoven za taková, která snesou vysoké nároky na umístění v nejvýznamnějších částech města. Reklamní označení provozovny, pokud jsou zpracována na vysoké grafické, materiálové a řemeslné úrovni, jsou schopny veřejný prostor města obohacovat a vhodně doplňovat,“ dodává náměstkyně pro primátora Zuzana Bajgarová.

Dotační program je určen na úhradu nákladů na grafický návrh reklamního označení provozovny, jeho výrobu a instalaci. Dotace se netýká provozoven vzniklých ode dne nabytí účinnosti uvedeného Nařízení, tj. 1. 1. 2020. Žádosti budou zpracovány ve dvou termínech: v květnu a září 2020, případně do vyčerpání alokovaných finančních prostředků. Orgány města rozhodnou o poskytnutí dotací nejpozději do 30. 9. 2020.

Pro lepší orientaci podnikatelů a majitelů provozoven v problematice venkovních reklam vydalo město také „Manuál umísťování reklamy města Ostravy“ - ten přináší návod, jak rozeznávat vhodná a vkusná řešení a názorně prezentuje reklamy nevhodné.

Vysvětluje, jak lze vizuálně vyčistit prostor, ve kterém jednotlivé provozovny mnohdy v důsledku reklamního smogu nyní nevynikají. Problematikou vizuálního smogu se komplexně zabývá projekt „OSTRAVA 360° – Kvalitní venkovní reklama ze všech úhlů“.

Nařízení, manuál a dotační program tvoří jeho základní pilíře a jsou k dispozici na www.ostrava360.cz.

Podmínky dotačního programu ke stažení zde.

Sdílejte článek