Společnost
04/11/2020 Jaroslav Baďura

Konec letáků na sloupech. ČEZ bude odstávku elektřiny oznamovat esemeskou a e-mailem

​Léta s letáky na konci roku skončí. Místo nich teď bude ČEZ Distribuce oznamovat plánované odstávky elektřiny e-mailem a SMS.

Jedinou podmínkou je registrace na webu www.cezdistribuce.cz/sluzba. "Firma tím plní přání svých zákazníků a chrání naši přírodu," uvedl mluvčí Skupiny ČEZ Vladislav Sobol.

Informace o plánovaných odstávkách budou energetici nadále zveřejňovat také na www.cezdistribuce.cz/odstavky a zasílat na dotčené obce k vyvěšení na úředních deskách a případně k další komunikaci dle místních zvyklostí.

Už žádné přehlédnuté letáky

Od nového roku už neuvidí zákazníci ČEZ Distribuce na sloupech a domovních skříních nalepená papírová oznámení o odstávce elektrické energie. Energetici digitalizují své procesy a zároveň šetří přírodu. Jasným a žádaným řešením jsou informace online.

„Na základě zpětné vazby od našich zákazníků je stávající systém výlepu papírových oznámení v místě plánovaných odstávek nevyhovující. Mezi nejčastější připomínky patří, že si vylepených plakátů nevšimnou a o plánované odstávce se tak nedozvědí včas. V řadě obcí také narážíme na plošné zákazy výlepu plakátů,“ říká Radim Černý, místopředseda představenstva a ředitel úseku Provoz a řízení distribuční soustavy ČEZ Distribuce.

„Nabízíme proto zákazníkům přímo na míru bezplatnou službu oznamování plánovaných odstávek e-mailem a prostřednictvím SMS. Každý registrovaný zákazník se tak dozví o přerušení dodávky elektřiny i v případě, že se na adrese svého odběrného místa nevyskytuje pravidelně. Výhodou je také možnost rychle informovat o nějaké změně, například o zrušení plánované odstávky či o předpokládané době obnovení dodávek po poruše,“ popisuje novou službu Michaela Kociánová, členka představenstva a ředitelka úseku Síťové služby ČEZ Distribuce.

Jednoduchý způsob registrace Registraci služby lze provést jednoduchým způsobem na www.cezdistribuce.cz/sluzba. Jediné, co musí zákazník zadat, je datum narození (u právnických osob IČO) a EAN kód. Tento ´jedinečný 18místný číselný identifikátor odběrného místa nalezne zákazník na vyúčtování za elektřinu (faktuře).

Zaregistrovaní zákazníci dostávají pro svá odběrná místa informace o plánovaných odstávkách dodávek elektřiny e-mailem či SMS, a to nejpozději 15 dnů předem.

Při zjištění a vymezení rozsahu poruchy pak obdrží i SMS s předpokládaným časem obnovení dodávek (při rozsáhlých poruchách a kalamitních stavech, kdy se situace každým okamžikem mění, je automatické zasílání SMS pozastaveno).

Digitální forma oznamování je mimo jiné benefitem především pro naši přírodu. Dosavadní systém znamená ročně vytisknout až půl milionu letáků. Nově se každý rok uspoří průměrně 4 000 kg papíru, což je přibližně 10 stromů, tedy za pár let celý les.

Informace o plánovaných odstávkách budou i nadále zasílány na odstávkou dotčená města a obce k vyvěšení na úředních deskách a případně k jejich dalšímu šíření podle místních zvyklostí, např. prostřednictvím obecního rozhlasu, webových stránek, sociálních sítí, SMS kanálem apod.

Běžného zákazníka z řad domácností se plánovaná odstávka elektřiny dotkne v průměru jednou ročně, a to zpravidla v rozsahu několika hodin v pracovní den.

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama