Společnost
24/07/2020 Pavel Siuda

Církev má kampaň na YouTube: Kostely jsou tu pro všechny a ne jen na modlení

Kostely jsou tady pro všechny a je jedno, jestli jste se přišli pomodlit, prohlédnout si barokní architekturu, vyzkoušet zpěvem jejich akustiku nebo uprostřed velkoměsta jen najít tiché místo.

S takovým poselstvím přichází reklamní kampaň na Církevní turistiku v ostravsko-opavské diecézi formou krátkých videí.

Reklamní spoty jsou šířeny na YouTube a prostřednictvím reklamy na sociální síti Facebook. Videa propagují frýdeckou baziliku, ostravskou katedrálu, poutní místa Cvilín u Krnova, Maria Hilf u Zlatých Hor a kostely v Rusíně na Osoblažsku a v Tamovicích u Štramberka.

Zadání bylo dané česko-polským projektem s názvem Církevní turistuka 2 – Jdeme společnou cestou s rozpočtem 25 735 EUR, přičemž výše dotace z rozpočtu Evropské unie kryla 85 % této částky.

Součástí projektu byla prezentace ostravsko-opavské diecéze a partnerské opolské diecéze na veletrzích cestovního ruchu v Ostravě a Wroclavi. Druhou složku tvoří právě propagace formou krátkých filmů šířených na internetu. Do filmování se pustily diecéze na obou stranách hranice.

„Za naši diecézi jsme za tímto účelem připravili šest krátkých filmů, které představují poutní kostel Povýšení svatého Kříže a Panny Marie Sedmibolestné na Cvilíně u Krnova, baziliku Navštívení Panny Marie ve Frýdku-Místku, kostel sv. Kateřiny ve Štramberku-Tamovicích, poutní kostel Panny Marie Pomocné u Zlatých Hor a kostel sv. Michaela Archanděla v Rusíně-Hrozové,“ uvedla koordinátorka Církevní turistiky z biskupství v Ostravě Andrea Węglarzyová.

Filmy pro ostravsko-opavskou diecézi připravila reklamní agentura bV24 s.r.o., produkce se ujala společnost LANDSCAPE Films s.r.o. Všechny spoty v délce 40 až 60 sekund jsou k dispozici na na diecézním YouTube kanále.

Filmaři z Opole připravili osm filmových pozvánek do míst, která jsou spjata nejen s náboženských životem v Diecézi Opole, ale také mají co nabídnout návštěvníkům této příhraniční oblasti a hlavně turistům. Jednotlivé filmy mají délku dvě a půl minuty a představují poutní místo Hora sv. Anny (Góra św. Anny), Kamień Śląski, Glogůvek, Olesno, Nisu, sídlo diecéze město Opole, příhraniční Prudnik a Velké Petrovice (Pietrowice Wielkie).

Každý z těchto snímků je vybaven českými titulky. Všechna polská vzdělávací videa najdete zde.

Realizace projektu je nastavena od 1. 6. 2019 do 30. 11. 2020, přičemž premiéra filmových reklamních spotů probíhá od poloviny července do konce října 2020. Partneři projektu - Biskupství ostravsko-opavské a Opolská diecéze tímto projektem směřují k podpoře vzdělávacích aktivit, které zpřístupní poznání a využívání vybraných prvků společného kulturního a historického dědictví, k vytvoření společných turistických nabídek se společným logem Církevní turistika - Turystyka sakralna.

Projekt je zaměřen pro dospívající, rodiny s dětmi i dospělé.

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama