Auto
23/03/2024 Václav Menšík

Toyota ještě vylepšila dotace na elektromobily i hybridní vozy, říká Martin Kruml

Foto: Vladimír Pryček

Provozovna AUTOBOND GROUP a. s. v Ostravě – Hrabové patří k největším prodejcům vozů Toyota v celé republice.

S jejím vedoucím Martinem Krumlem jsme podrobně rozebrali aktuální dotace a výhody při nákupu elektrifikovaných vozů.

Je všeobecně známo, že Toyota je lídrem mezi výrobci hybridních aut, dodává však také čistě elektrické vozy?

Ano, samozřejmě. Jedná se o modely BZ4X, Proace City EV, nebo například Proace EV. Typickým zástupcem osobního vozu je plně elektrická Toyota BZ4X, kde platí možnost využít státní dotaci ve výši 200 000 kč. A nejen to. Sama Toyota nyní přidává vlastní elektrickou dotaci. Například modelový rok 2022 je podpořen dalšími 300 000 Kč, model pro rok 2024 hlásí zvýhodnění nad rámec státní dotace ve výši 70 000 Kč.

Který hybrid Toyota je nejprodávanější a který elektrický vůz Toyota je nejprodávanější?

Celosvětově nejprodávanějším hybridem je poslední dva roky SUV Toyota RAV4, což platí i v rámci Česka a samozřejmě i Autobondu. U elektrických vozů je to pak Toyota BZ4X. Zajímavostí je, že do roku 2026 chce Toyota uvést na trh dalších šest čistě elektrických modelů.

Zmínil jste, že stát podporuje dotacemi elektro vozy. Komu jsou dotace určeny a na které vozy je lze u vás uplatnit?

Stát se rozhodl v rámci programu národního plánu obnovy vyčlenit téměř 2 miliardy korun na podporu bezemisní mobility v Česku a díky tomu mohou firemní zákazníci při nákupu nových osobních elektromobilů ušetřit až 200 000 korun bez DPH. U užitkových vozidel je to až 250 000 bez DPH. Podpora se vztahuje i na vozidla s technologií palivových článků, tedy na vodíkový pohon, u nás to je Toyota Mirai. Tady je to až 300 000 korun bez DPH.

Dotaci lze uplatnit například také na dobíjecí wallbox. Podmínkou pro získání dotace je financování úvěrem, kdy Národní rozvojová banka přijímá od března tohoto roku žádosti o podporu a provádí hodnocení projektů.

Co si máme představit pod dotací Toyota na elektrické a hybridní vozy, kterou jste zmínil výše?

Výhoda státní podpory na čistou elektromobilitu se bohužel nevztahuje na vozy s hybridním pohonem. Proto se Toyota, jako celosvětový lídr trhu hybridních vozidel, rozhodla tuto situaci změnit. Ke zmíněným státním dotacím přidává vlastní hybridní dotaci ve výši až 240 000 korun. Ta je navíc dostupná nejen pro podnikatele, ale také pro fyzické osoby, které nepodnikají a není podmíněna čerpáním úvěru. Soukromé osoby i podnikatelé si mohou zvolit, zda bude vůz financován v hotovosti nebo třeba prostřednictvím našeho značkového operativního leasingu KINTO One.


Foto: Vladimír Pryček

Jak velká je tato podpora u konkrétních modelů?

Kompletní nabídka modelů s hybridním pohonem i jinak elektrifikovaných vozů teď vyjde opravdu výhodně. Největší hybridní dotaci, až 240 000 korun, lze využít k nákupu elegantního manažerského sedanu Toyota Camry. Oblíbené SUV Toyota RAV4 je k dispozici s dotací 130 000 a nový model C-HR nabízí možnost díky dotaci ušetřit až 215 000 korun. Aby byla nabídka kompletní, rozhodla se Toyota udělat výjimku u benzínové varianty skladových vozů Corolla sedan, a i na ten připravila slevu 135 000 korun.

Je podpora nějak omezena? Časově nebo třeba počtem vozů, které jsou pro tuto akci od Toyoty k dispozici?

Zatím víme, že toto vyhlášení je platné do konce března 2024 a neplatí žádná další omezení například na počet dodaných vozidel.

Pokud má zákazník zájem o dotaci, na koho se může obrátit?

Na všech pobočkách Autobondu jsou kolegové vyškoleni a připraveni pomoci s vyřízením státních dotací a samozřejmě i s dotacemi od Toyoty. Prodáváme ale i další elektrifikované vozy značek Lexus, Suzuki a Kia, kde se rovněž chystají akční programy.


Mgr. Martin Kruml

Vystudovaný pedagog pracuje v automotive více než 25 let. Začínal na asistentské pozici u největšího tuzemského prodejce ojetých vozidel. Následně se podílel na rozvoji a řízení jeho obchodních aktivit jak v rámci ČR, tak především v zahraničí.

V Autobondu působí devátým rokem, prošel různými pozicemi, pobočkami a vybral si spoustu kolegů, kteří se mohli díky jeho mentoringu dále kariérně posouvat.


Foto: Vladimír Pryček

Déle než tři roky vede provozovnu Autobond v Ostravě - Hrabové s obratem atakujícím miliardu korun a osmdesáti zaměstnanci. Autobond jej baví, protože nepřešlapuje na místě, rozvíjí se a on může růst s ním.

Sdílejte článek