Nejnovější zprávy: V Ostravě se dnes testovalo 4567 dětí, pozitivní byly dvě ​Poruba bude mít opět fontánu! V upraveném parku u Domu kultury Poklad

Byznys

​Šílenství v době pandemie, majitelé ostravského gymu se pustili do budování fitness komplexu

Jedním z nejpostiženějších segmentů podnikání jsou v pandemii také fitnescentra a tělocvičny.

Foto: Colliery CrossFit

Majitelé ostravského gymu Colliery CrossFit Stanislav Kupčík a Jan Peršín přesto v době uzavření všech provozoven tohoto typu přestěhovali svůj gym do nového. Ve vítkovické ulici 1. máje vybudovali prostor, který nemá v České republice obdoby.

Kdy a kde jste vlastně v Ostravě začínali?
V roce 2014 v maličkatém gymu v Ostravě na Poděbradově ulici. Odtud jsme se museli přestěhovat, protože náš koncept „hodíte si činkou“ začal trochu vadit sousedům. Přestěhovali jsme se tedy do nových prostor na Mírové ulici, kde jsme Ostravanům poprvé ukázali klasický gym amerického stylu.

Co tento americký styl vystihuje?
Jedná se o garážový styl. Vysoké stropy, plechová hala, je velmi industriální a skvěle se hodí do ostravského prostředí. Nakonec jsme se za pár měsíců rozrostli do takových rozměrů, že nám i tento prostor ve Vítkovicích byl malý a v roce 2015 jsme opět hledali nové místo pro naše další plány a ambice.

Kdy jste objevili váš aktuální prostor ve vítkovické ulici 1. máje?
Až někdy v polovině roku 2019. Měli jsme konkrétní vizi. Nechtěli jsme náš gym pouze přesunout do většího, šlo nám také o další plány v podobě připravovaných divizí – Bistro, Recovery, SportsAcademy a přidružený vzdělávací institut. Tohle vše se nám povedlo zrealizovat právě v nové budově.

Kdy jste začali podnikat první kroky k přechodu do nového?
Právě v roce 2019, kdy jsme budovu objevili. Bylo to o něco složitější, jelikož byla v insolvenci. Od poloviny roku jsme to tedy řešili s investory, kteří objekt koupili, dokonáno bylo na začátku roku 2020.

Kdy jste si uvědomili, že bude vaše cesta o něco složitější kvůli propuknutí světové pandemie?
To jsme zjistili těsně po podpisu. Již od první návštěvy tohoto komplexu tří budov jseme měli jasnou vizi. Komplex se skládá z výrobní haly a dvou starých historických budov, které byly bohužel poměrně dost zasaženy komunistickým režimem. Výrobní halu jsme měli v plánu přetvořit právě na tu gymovou s tím, že by v jedné z dalších dvou budov byl prostor pro naše nové divize. Vše by se pěkně propojilo.

Nebylo ještě dost času v pandemii vše zastavit?
Bylo možné si říct, že projekt ukončíme. Měli jsme prostor to zastavit, ale už jsme dva roky pracovali na projektu, místo je navíc ve skvělé lokalitě a má potenciál růstu a zároveň jsme již měli na cestě vybavení pro nový gym, takže jsme se rozhodli pokračovat.

Když se na to díváte zpětně a víte, že pandemie nebyla pouze několikaměsíční záležitost, udělal byste něco jinak, zastavil byste to?
Ne, udělali bychom to stejně. Koronakrize nám do jisté míry, co se týče rekonstrukce, hrála do karet. Měli jsme v plánu nadále fungovat ve starých prostorách a zároveň rekonstruovat prostory nové. Nakonec bychom fungování starého gymu v určitou chvíli zastavili a měli omezený čas na to, vše přesunout na 1. máje. Část nového vybavení byla již na cestě do České republiky a od března stála před budovaným gymem, kde čekala na dokončení rekonstrukce. Poté se instalovala podlaha, klece, velkoformátové koberce. Celý náš nový gym je vytvořen tak, aby mohl případně fungovat a prezentovat se jako franšíza kdekoliv jinde v České republice.

Pandemie ale musela být ale zásadní zásek, není to tak? Přece jen jste potřebovali mnoho financí na rekonstrukci nového prostoru a asi jste počítali i s tím, že vám bude v tu chvíli vydělávat starý gym, který měl ještě stále fungovat.
Určitě, ale finance v ohledu investorů už byly domluvené s bankou. Později se akorát muselo doložit více dokumentů v rámci koronakrize, která přece jenom ovlivnila mnoho a všichni si začali uvědomovat důsledky. Celý koncept byl ale připraven, finanční prostředky byly tedy rezervovány z těchto zdrojů a my jsme měli veškeré prostředky pro to, abychom celý gym vybudovali. I kdyby koronakrize skončila v jarní vlně, tak bychom stejně ve starém gymu skončili. Bylo to už naše maximum.

Máte tedy spočítáno o kolik jste zavřením přišli a kolik vás vybudování nového gymu nakonec stálo?
Je to v řádech milionů. Investice do nového gymu je nějakých 6 milionů korun. Každoměsíční ztráta v podnikání díky COVID krizi je něco okolo 200 tisíc.

Chystáte teď velkou kampaň na Hithitu. Je to proto, že byste bez těchto financí od fanoušků nepřežili a nemohli byste si otevření nového gymu dovolit, nebo je za tím něco jiného?
Spíše to chceme pojmout jako nakopnutí před koronakrizí, tedy akce ve stylu #BackToTheColliery. Máme skvělou komunitu lidí, která nás drží. Během pandemie jsme rozjeli e-shop, který jsme chtěli vymazlit do detailů, tak jako vše, co děláme. Mělo to mít jinou vizuální stránku, propracovanější prezentaci výrobků, ale koronakrize nás donutila to udělat trošku jinak. Rozjeli jsme to ihned, jsme rádi, že jsme do toho šli a jsme vděční také lidem, kteří u nás nakupují. Perfektně se to rozjelo. Určitou část ztráty jsme tedy mohli nahradit touto online formou. S celou komunitou lidí jsme komunikovali a připravovali tréninky online.

Bude něčím vaše kampaň na Hithitu výjimečná?
Rozhodně, domluvili jsme se na několika spolupracích. Tou největší je spolupráce s Divadlem Mír. S Albertem Čubou a Robinem Ferro jsme natočili kampaň, kterou jsme pojali na téma návrat do minulosti . Natočili jsme video, kde Albert s Robinem prezentují jak starý gym, tak ten nový. Prezentují také veškeré služby, které náš gym nabízí, ale jejich vlastní formou. Na scénáři jsme s nimi spolupracovali a video bude fungovat jako intro pro celou kampaň.

Už máte vymyšlené odměny pro přispěvatele?
Kluci, Robin s Albertem se na konci intra převlečou do rolí Mártyho a profesora a nasednou do opravdového, kartonového DeLoreanu a letí do minulosti se podívat na to, jak jsme to vlastně zrobili. A jak jsme došli až do dnešní fáze, kdy jsme v Ostravě vybudovali Colliery komplex, který kombinuje všechny ty koncepty a je to špička ve střední Evropě. To bude tedy intrem pro náš dokument, který bude mít stopáž 30 až 45 minut a na kterém bychom chtěli spolupracovat právě s Albertem a Robinem.

A ty odměny?
Tento dokument bude právě jednou z odměn, jelikož si na něj budou moci přispěvatelé koupit lístek a jít tak do kina. Dostanou k tomu od našeho dalšího partnera – Los Capolitos - misku nachos se salsou. Co se týče dalších odměn, tak trenéři podpoří také pademií zasažený spolek Colliery SRDCEM. Lidé budou moci koupit voucher na hodinu tréninku pro handicapovaného člena a další hodinu věnují naši trenéři zcela zdarma. Pak tam máme také pecky, kdy si budou moci lidé zakoupit členství v Colliery NAFURT. Schválně tam nezmiňujeme striktně Ostravu, jelikož časová osa v kampani zobrazí i naše další plány růstu, kdy pobočky v Opavě a třeba i Olomouci patří mezi milníky tohoto projektu. Fajnych cen v kapani ale bude více o tom třeba příště – budeme trošku tajemní!

Kdy bude kampaň spuštěna?
Měla by začít na konci února.

Máte určenou částku, kterou byste rádi vybrali?
Držíme se při zdi. Chtěli bychom co možná nejvíce, abychom ukázali celé České republice, jak to v Ostravě fajně děláme, ale budeme rádi když dosáhneme toho prvotního „nakopnutí“ a tedy prvního milníku 400 000 Kč.