Byznys
01/09/2016 ČTK

Opravna letadel je zachráněna, Job Air ovládl majitel Tatry Kopřivnice

Krajský soud v Ostravě ukončil reorganizaci mošnovské opravny letadel Job Air Technic. Firma patřící do holdingu Czechoslovak Group (CSG) podle rozhodnutí splnila všechny podmínky.

Rozhodnutí o ukončení reorganizace v těchto dnech nabylo právní moci. Vyplývá to z informací zveřejněných na severu www.justice.cz.

Mluvčí CSG Andrej Čírtek ČTK řekl, že soud ukončením reorganizačního řízení potvrdil ovládnutí největší letecké servisní firmy ve střední a východní Evropě právě holdingem, který vede podnikatel a zbrojař Michal Strnad.

„Holding CSG definitivně získal do svého portfolia další významnou společnost působící v Česku,“ řekl Čírtek. Holding opravnu ovládl přes kyperskou společnost Berinda, která je nyní držitelem akcií opravárenského závodu. Berinda také byla účastníkem soudního řízení. „V dohledné době bude Job Air Technic začleněn přímo do struktury holdingu,“ uvedl Čírtek.

Samosoudce ostravského krajského soudu Petr Budín v rozhodnutí uvedl, že firma splnila podstatnou část reorganizačního plánu dlužníka. Šlo například o uhrazení veškerých závazků. Zajistil také změnu stanov a získal potřebný úvěr.

Podle Strnada se holding CSG v posledních letech snažil obnovovat a podporovat české výrobce a společnosti, které mají potenciál na trhu, ale chybí jim pevné zázemí.

„To byl i případ společnosti JOB AIR Technic, kterou jsme získali v rámci plnění jejího reorganizačního plánu. Nyní, když Krajský soud v Ostravě vydal rozhodnutí o splnění reorganizačního plánu a ukončil insolvenční řízení, se můžeme plně zaměřit na další rozvoj této významné letecké opravny,“ uvedl zbrojař v tiskovém prohlášení.

Podle Čírtka společnost Job Air Technic disponuje největšími leteckými servisními kapacitami v České republice. Dělá všechny typy oprav zejména na letadlech Boeing 737 a Airbus A320.

Společnost plánuje rozšíření opravárenských kapacit a získání oprávnění na údržbu letounů typu Airbus A330. Vedle oprav letadel nabízí i typový výcvik pro letecké mechaniky.

Letošní zisk firmy by se měl pohybovat v rozmezí od 80 do 100 milionů korun. „Ani v době insolvenčního řízení nepřerušila společnost činnost a udržela většinu svých zaměstnanců. V současné době dokončujeme plány na výstavbu nového hangáru, což by nám umožnilo významně navýšit naše kapacity. S tím souvisí i plánované rozšíření oprávnění o typ Airbus A330 a přijetí nejméně padesáti nových zaměstnanců,“ dodal výkonný ředitel opravny Daniel Barč.

Opravna byla původně součástí leteckého holdingu CCG ostravského podnikatele Daneše Zátorského. Ten je nyní ve vazbě kvůli podvodům se škodou více než 100 milionů korun.

Zátorský už ve společnosti ale nepůsobí. Po něm a před vstupem CSG byly většinovými vlastníky manažeři Daniel Hurta a Daniel Barč. Od počátku podnik fungoval díky státním dotacím, dostal jich přes 360 milionů korun. Dotace se ale postupně snižovaly a firma se následně dostala do problémů.

Sdílejte článek