Nejnovější zprávy: ​Házenkářská extraliga je plná trenérských změn, Karvinou povede Brůna Tři malé kluky zabil granát z první světové války. Událost připomíná obnovený pomník

Společnost

Magazín PATRIOT má rekordní sledovanost. Je nejsilnějším regionálním webem

Magazín PATRIOT má rekordní počet čtenářů, letos v květnu překonal dosud nejvyšší měsíční počet unikátních uživatelů.

Grafika: Pavel Krmášek

Web Magazín PATRIOT, www.patriotmagazin.cz, vznikl na podzim roku 2015. Svou pozici si budoval postupně, nyní však je vůbec nejčtenějším lokálním zpravodajským magazínem v České republice.

"V květnu tohoto roku jsme zaznamenali překonání dosavadního největšího počtu takzvaných unikátních uživatelů," uvedl šéfredaktor webu Jaroslav Baďura.

Ještě do května platilo, že vůbec nejvyšší měsíční počet čtenářů byl stanoven na čísle 120 000, po květnu 2019 jich je o dalších několik tisíc více.

Redakce z dostupných zdrojů o návštěvnosti zpravodajských webů zjistila, že ty nejnavštěvovanější lokální weby, například z hlavního města Prahy, jsou zhruba na polovině počtu čtenářů.

"Je to pro nás obrovský závazek k našim čtenářům. Z jejich odezvy víme, že je nejvíce zajímají zprávy o dění v Ostravě a Moravskoslezském kraji, naše vlastní autorské články a seriály," řekl Jaroslav Baďura.

K takovým článkům patří například unikátní seriál o filmech a tvůrcích z našeho kraje, velmi čtené jsou i články o dění v místní gastronomii, populární je seriál Pivní mapa nejen o dění v malých pivovarech...

"Naši čtenáři, to jsou především lidé, kteří fandí Ostravě a našemu kraji. Jistě, ne všechno se daří, ale vnímáme, že oslovujeme zejména patrioty, kterým není jedno, v jakém prostředí žijí. I proto je tolik úspěšná například unikátní rubrika Proměny kraje, která sleduje pozitivní změny k lepšímu, také proto je zájem o články, které popisují směřování a budoucnost Ostravy," říká šéfredaktor.

Sledování čtenosti není důležité jen pro redakci, aby věděla, kolik čtenářů web čte a jaké články a témata je zajímají nejvíce. "Důležité je to i pro inzerenty, kteří vědí, že jejich banner za měsíc bude zobrazen bezmála čtvrtmilionkrát, jak se to stalo například ve zmíněném letošním květnu."

Daří se i tištěnému dvouměsíčníku, lifestylovému Magazínu PATRIOT, který vychází bez přestávky již déle než tři roky.

"Na rozdíl od webu zde čtenáři nacházejí velké profilové rozhovory s osobnostmi kraje, příběhy z oblasti byznysu, módy, architektury, kultury, gastronomie. Ukazujeme, že Moravskoslezský kraj je velmi inspirativním místem pro život," dodává šéfredaktor Jaroslav Baďura.

Redakce v současné době buduje síť takzvaných Patriot Pointů, tedy míst, kde si lidé, kteří dosud nemají předplatné, mohou magazín přečíst.

Již nyní je takových míst celá řada, tištěný Magazín PATRIOT je k dispozici například v kavárně Domu Knihy Knihcentrum, centru PANT, v hotelech Imperial, Padre, Mercure, Park Inn a Vista, kavárně Elektra, restauraci Sbeerka, v restauraci Skoč Do Pole a v kavárnách Co kafe, v třinecké restauraci Terra a na dalších místech.

"Budujeme a rozšiřujeme síť Patriot Pointů, aby byl časopis o úspěších lidí našeho kraje k dispozcici co nejvíce čtenářům," dodal Jaroslav Baďura.

Pro čtenáře, kteří chtějí mít každé dva měsíce za zvýhodněnou cenu tištěný Magazín PATRIOT doma ve schránce, pak stačí vyplnit jednoduchý formulář na webu.