Albert Čuba
Blázen, který postaví divadlo
Prázdniny jsou v plném proudu. Jednu z možností, jak si je pořádně užít, nabízí i ostravský E-MOTION Park.
E-MOTION Park Ostrava byl otevřen v roce 2017. Na začátku nabízel „jen“ motokárovou dráhu, postupně ale přidal herní zónu E-GAME s virtuální realitou, závodními simulátory a také E-PARK, prodejnu elektrokol a elektro motorek.
Hala, v níž se elektro-motokáry prohání, ukrývá špičkovou a přes 400 metrů dlouhou trať, kterou navrhli lidé s mnohaletými zkušenostmi ze závodních okruhů v celé Evropě. Ti postavili trať rychlou, ovšem zároveň extrémně bezpečnou. „Co se týká hal s elektrickými motokárami, tak jsme rozlohou největší v republice. Na Moravě a ve Slezsku jediní „svého druhu“. Pokud jde o technologie, zázemí a vybavení, patříme mezi evropskou špičku. Naši trať bych nazval nejlepší s nejbezpečnější vnitřní drahou v Evropě, což je dáno její šířkou, tvarem a množstvím únikových zón. Kdo měl možnost vyzkoušet si jiné dráhy, věřím, že mi dá za pravdu,“ řekl pro patriotmagazin.cz obchodní manažer společnosti Adam Tabach.
Závodní trať nabízí rychlé protahováky a vracečky, do kterých je radost brzdit z plné rychlosti a driftem (pomalý, ale zábavný způsob) je pak projíždět. Maximální rychlost na trati se může přiblížit až k 70 km/h. K odemknutí tohoto výkonu ovšem musí jezdci nejprve prokázat své schopnosti a umět motokáru správně ovládat.
Elektrické motokáry Sodi mají čtyři stupně výkonu, které může přepínat pouze traťový komisař, jenž dohlíží na průběh jízdy. První úroveň slouží při vjezdu a výjezdu z boxů a při hrozícím nebezpečí na trati. Druhá je určena pro dětské jízdy, kterých se mohou účastnit osoby s výškou nad 140 centimetrů a pod dozorem zákonného zástupce.
Úroveň 3 slouží pro běžnou jízdu dospělé osoby s věkem nad 15 let a s tělesnou hmotností do 130 kilogramů, čtyřka je pak neomezeným plným výkonem motokáry pro jezdce, kteří splnili kvalifikační čas platný pro dané období. Ten je v současné době okolo 39 sekund na kolo.
Foto: se souhlasem E-MOTION parku
Tvar ani rozložení dráhy se nemění, před časem se ale obměnily motokáry, které se po ní prohání. „Jsou to nejmodernější elektrické motokáry, jsou lehčí, tišší a také o něco málo výkonnější než předchozí model,“ upřesnil Tabach. Jízda v motokáře trvá přibližně 10 minut, přičemž 7:20 minut ji měří časomíra.
Děti za jízdu platí 229 korun, dospělí 289 korun v kategorii E3 a 339 korun v kategorii E4. Nedávno přibyla i možnost svézt se motokárou pro dva, což nejradši využívají rodiče s malými dětmi. „Nejmladší závodník u nás měl sedm let, nejstarší kolem 80. Je to opravdu pro každého, protože i nezkušený jezdec si může vyzkoušet nižší výkon, naučí se zrychlovat a brzdit, pozná trať, takže pak může postupně zrychlovat a posouvat vlastní limity,“ dodal Adam Tabach.
Do konce roku se budou v ostravském E-MOTION Parku konat závody světové série Sodi world series. „Zúčastnit se může téměř každý, jelikož se soutěží v kategorii juniorů do 15 let a také v kategorii E-SPRINT, která je určená všem jezdcům starším 15 let. Cílem série je přiblížit závody motokár každému, proto není potřeba žádná licence, vybavení ani zkušenosti. Stačí se přihlásit, zaplatit startovné a pak už jen závodit a sbírat body do hodnocení v rámci E-MOTION parku, České republiky a světa. Ti nejrychlejší mohou postoupit do světového finále, které se naposledy konalo ve Švýcarsku. E-MOTION park měl ve světovém finále hned tři zástupce," upřesnil Tabach.
Foto: se souhlasem E-MOTION parku
E-MOTION Park, který během roku navštíví okolo 80 tisíc lidí, je také ideálním místem pro firemní akce či teambuildingy, během léta tady zase frčí rozlučky se svobodou. Přes léto zároveň probíhají přípravy na obnovu herní zóny E-GAME, která přinese novou virtuální realitu, nové závodní simulátory i více her. Pracuje se i na nové dětské zóně s malými motokárami, relax zónou a spoustu dalších lákadel.
Všechny atrakce E-MOTION parku jsou v provozu ve všední dny od 12 do 21 hodin, v soboty od 10 do 22 hodin a v neděle od 10 do 21 hodin.