Byznys
24/11/2017 Jaroslav Baďura

Bar, kde platíte za čas. Ostrava má unikát, který láká k degustaci za pár korun

Kafe za 11, pivo za 13 a třeba whisky za 18 korun. Nikoli pijáci, kteří za neuvěřitelně nízké ceny do sebe naházejí deset panáků alkoholu, ale spíše degustátoři, kteří objevují špičkové destiláty, které by si jinde nemohli dovolit.

Tak vypadá stále více hostů unikátního baru, který vznikl v Ostravě a v němž se platí za čas, který v něm strávíte – alkohol i nealko jsou tady za mizivě nízké ceny.

Bar 2to2, který před půl rokem vznikl v Ostravě, představil jako první ve svém článku Magazín PATRIOT.

Setkáváme se po půlroce s majitelem baru i otcem myšlenky placení za čas Filipem Machem.

Co funguje ve vašem baru méně, než jste čekali a co naopak více, pokud to takto lze formulovat?
Více funguje to, že lidé pochopili směr a ochutnávají lepší alkoholy, nehledí jen na to levné pití, nespěchají a užívají si pití dražší. Překvapilo mě to a jsem s tím spokojený. Začínají prostě ochutnávat, co by se za ty peníze dalo pít.

Co funguje míň, než jste čekal?
V dopoledních a brzkých odpoledních hodinách je tady málo hostů. Chodí si k nám posedět na kávu méně lidí, než bych čekal.

Proč by měli přijít?
Třeba proto, že do sedmnácti hodin máme taxu 25 korun za hodinu, což je o deset korun méně než večer. Káva espresso a lungo přitom u nás stojí 11 korun, cappuccino a latté máme za 15 korun.

Máte něco k té kávě?
Máme pouze balené croissanty.

Nebylo by třeba dobré mít tady i něco jiného?
Já bych tady chtěl mít zákusky, ale když je návštěvnost mizerná, tak bych je každý den snědl já sám.

Na co byste tedy chtěl nalákat lidi na dopoledne a brzké odpoledne?
Myslím si, že si lidé pořád ještě neumí spočítat, že jim to kafe i s džusem vyjde levněji než jinde.

Jak by tedy měl vypadat ideální dopolední zákazník?
Ideální dopolední zákazník si dá kávu, posedí hodinku, dá si džus, připojí se na naši rychlou wifi, může pracovat, vyřídí korespondenci. Máme laminovačku, tiskárnu, může si domluvit pracovní schůzku…

Když jsme spolu hovořili poprvé, přemýšlel jste o franšíze. Je ta myšlenka v realizaci?
Zájem o náš podnik byl i před tím, než se objevil článek v Magazínu PATRIOT. Po uveřejnění se zájem zvýšil a denně se objevovaly nové poptávky a také investor. Ozvali se zájemci o Master franšízu pro Českou republiku a také pro Maďarsko. Vše je v jednání.

A chtěl někdo koupit firmu jako takovou?
Dostal jsem nabídku, která se neodmítá. A já jsem ji odmítl. Dokázal jsem tuto mimořádně výhodnou nabídku odmítnout. Firma by směřovala myslím jinam, než jsem si to vymyslel já. Moje chování pochopili a nekomentovali to. Jsme v kontaktu.

Co bude dál?
Nechávám vše plynout. Věnuji se spoustě jiných věcí. Bar na sebe již vydělává. V podstatě již od začátku. Mám ověřeno, že systém funguje, je o něj zájem a já mohu investovat do dalšího rozvoje. Přinášíme další věci.

Jaké například?
Měli jsme tady například unikátní degustaci whisky. I ti, kteří už nějakou degustaci zažili, byli příjemně překvapeni, jak jsme degustaci provedli my. Říkali, že degustace pro 30 lidí je dost velká záležitost a my jsme měli lidí 45 a dalších 20 lidí čekalo, zda někdo odřekne.

Znamená to, že byste chtěli spojovat jméno tohoto baru s kvalitním alkoholem?
Určitě ano. A zajímá to i dovozce drahých alkoholů, protože ti mají problém s tím, že lidé tento alkohol neznají, protože jej nemají kde ochutnávat.

Sdílejte článek