Auto
01/04/2022 Václav Menšík

Autotest: Ford Kuga. Nejlepší přítel tvé ženy

Radim Kolibík

Moje poslední zkušenost s Fordem byla za volantem Focusu druhé generace. Auta, které si reputaci vydobylo famózními jízdními vlastnostmi. Je to už hodně let, ale jak ukázal aktuální test, Ford to tam pořád má!

U showroomu AUTO IN v Mariánských horách si přebíráme Kugu. V moderní hybridní verzi a od prvních metrů je jasné, že podvozkáři u Forda opět odvedli výbornou práci. Auto je jisté a předvídatelné jako by to snad ani nebylo SUV a už vůbec ne s bateriemi hybridního pohonu.

Ve výbavě ST-Line X má auto sportovní nárazníky, stylové černé lišty a agresivnější výplň masky chladiče. A dvě opravdické koncovky výfuku! To se dneska moc často nevidí. Taky je trochu snížené a skvěle tak maskuje svou příslušnost mezi SUV. Vypadá tak trochu jako Focus, který hodně posiloval. Když se k tomu přidá příplatkový bílý perleťový lak, máme tu vymydleného šviháka. Teda měli jsme, protože náš test nedostal zadarmo a musel se dost umazat.

Pokud jde o interiér, rád dám na první dojem. Už jen otevření dveří hodně napoví, jestli do finální kvality auta mluvili víc inženýři nebo finančáci. Tady je to v pořádku. Bezklíčové odemykání funguje spolehlivě, stačí vzít za poctivou kliku. Ctěný čtenář si možná říká, že to přece v jednadvacátém století nic zázračného, ale smutným faktem je, že u mnoha aut tomu tak vážně není. A pozor! Kuga je prvním autem, u kterého dokážu opravdu pohodlně otevřít kufr gestem nohy. Desetkrát z deseti! Ukaž to své ženě a ona už nebude chtít jiné auto, protože už nikdy nebude lovit klíčky v temných zákoutích své kabelky.

Interiér neoslní cingrlátky a švindlchromem, ale je maximálně funkční a velmi solidně zpracovaný. Digitální přístrojový štít je skvěle čitelný. S displejem multimediálního systému je to trochu horší, rok 2022 by už asi chtěl lepší rozlišení. Na druhou stranu, na funkci hudebníka, navigátora i telefonního operátora to nemá vliv, ani jednou to nezamrzlo, reproduktory ladil Bang&Olufsen a já byl vlastně moc spokojen.

Výbava ST-Line X je to, co internetoví diskutéři nazývají plnou palbou. Seznam výbavy je dlouhý jak týden před výplatou, proto vypíchnu jen velmi dobré sedačky s kvalitním potahem a mé oblíbené full led světlomety, které jsem dostal v paketu s head-up displejem. Svítí výborně a jejich matrix technologie, která sama „vykrývá“ okolní auta, funguje na jedničku, nikdo mě za celou dobu ani náznakem neprobliknul. A že během testu bylo obzvlášť vymazlené severomoravské počasí. Déšť, sníh, smog i popílek z haldy. Chyběl už jen saharský písek a zubaté žáby.

Vím, opakuju se v každém testu, ale já už nikdy nechci auto bez matrix-LED světel. A ani vy nechcete, věřte mi!

Hybridní Kuga úplně moc netopí, ale to není zas tak překvapivé, když je jeho soustava superúčinná a často jede na baterky. Naštěstí sedačka v kombinaci vinyl a velur s červeným prošitím hřeje až člověku lehce doutnají kalhoty. A taky je elektricky stavitelná v deseti směrech. To máme my detailisti rádi.

Čtyřválcový atmosférický motor je kultivovaný, pracuje v Atkinsonově principu a jeho spojení s CVT převodovkou a elektromotorem je osvědčenou a neprůstřelnou kombinací. Díky tomu je dynamika auta v městském provozu perfektní. A návyková. Hybridní technologie nepotřebuje žádný zásah ze strany řidiče. Ale pokud chci, můžu si navolit ultimátní hybridní funkci, kdy auto ovládám jen plynovým pedálem a zpomalení se koná díky výrazné rekuperaci. Pak se městská spotřeba dostává s přehledem pod 5 litrů benzínu na sto kilometrů.

I mimo město je auto suverénní, okresky si vysloveně užívá a na dálnici mu můžu vytknout jen to, že k aktivaci tempomatu potřebuji dvě stisknutí tlačítka. Vždycky! A to mě fakt nebaví.

Ale jinak samá pozitiva a sociální jistoty. Ford Kuga je něco jako nejlepší přítel tvé ženy. Spolehlivý a kultivovaný pracant, kterému nikdy nedojdou baterky a který ti ji vždy bezpečně dovede domů.

Ford KUGA 2.5 Duratec HEV ST-Line X

Technické údaje

Pohon: zážehový atmosférický čtyřválec + elektromotor
Objem motoru: 2490 cm3
Maximální výkon soustavy: 140kW
Maximální točivý moment soustavy: 430 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Nejvyšší rychlost: 196 km/h
Spotřeba paliva /WLTP/: 5,7 – 5,9 l na 100 km

Vnější rozměry

Rozvor: 2710 mm
Délka: 4629 mm
Šířka: 1883 mm
Výška: 1666 mm

Objem zavazadlového prostoru: 581 l

Minimální provozní hmotnost: 1773 kg

Cena testovaného vozu: 1 132 300 Kč včetně DPH

Sdílejte článek