Hledáte těžce zaměstnance? Do Ostravy přijedou špičky personalistiky. Poradí, jak na to

7.8.2017 07:57 Byznys 0

V Moravskoslezském kraji se rozvíjejí nové firmy, které spolu s těmi stabilními a rostoucími stále častěji narážejí na problém s hledáním vhodných zaměstnanců. Unikátní konference představí konkrétní projekty špiček domácí personalistiky.

Konferenci s názvem HRKo, čti ejčárko, pořádají Jiří Kratochvíl (JK) a Petr Juříček (PJ).

Jak získala konference svůj název?
JK: O názvu jsem přemýšlel delší dobu, ale toto byla logická volba, kdy je to zažitý název oboru jako takového. Navíc doména byla volná, takže…

Kdy a kde se koná?
JK: Koná se 19. října a byla nakonec přesunuta do business prostor hotelu Park Inn v Ostravě, který nabízí skvělé zázemí nejen pro akci jako takovou, ale také pro networking.

Jaký je její účel?
JK: Popravdě, ani já ani Petr nejsme personalisti, ale konferenci jsme uspořádali proto, že často z našich kruhů slýcháváme, že nejsou kvalitní lidé. To je asi pravda, ale jen částečně. Pokládáme si otázku, zda kvalitní lidé na trhu už opravdu nejsou anebo je prostě firmy z kraje neumějí oslovit? Oslovit je benefity, nabízeným platem, náplní práce, možností růstu, prostě firemní kulturou. A jak je možné, že některé firmy to umějí a jiné ne? Chceme ukázat, jak přední české i mezinárodní firmy dnes pracují s lidmi, že to není vždy jen o penězích a že stravenky už nikdo jako benefit nebere. Chceme ukázat trendy a best practices. Tak proto HRko.
PJ: Chceme přivést do Ostravy špičky na HR problematiku a dílčí HR projekty, kteří svými prezentovanými projekty poskytnou posluchačům kvalitní inspiraci. Hlavním cílem HRka je, aby si posluchač odnesl 6 jasných a zcela konkrétních návodů (případových studií) a ty ihned mohl začít aplikovat ve své firmě, bez ohledu na její velikost či její zaměření.

Proč jste se rozhodli něco podobného v Ostravě uspořádat?
JK: V Ostravě žijeme a podnikáme, tedy tady je to logická volba. Mimo to podobných akcí je tu stále málo. Řada fakt dobrých tady již byla a bude, ale na tak velkou aglomeraci máme pořád co dohánět, a tak se snažíme trh aspoň trochu zaplnit.
PJ: Protože v podnikatelském prostředí, ve kterém se pohybuji velmi často, řekl bych i denně, slyším věty jako: nejsou lidi, odešel mi zaměstnanec, nevíte o někom, nemohu najít zaměstnance, stále hledám někoho na pozici… Otázka zní: je současný stav pouze otázkou postoje zaměstnanců? Skutečně nejsou lidi, nebo je jenom neumíme k sobě přitáhnou, zaujmout a nadchnout pro naši firmu? Či si je přímo udržet? Co dělají v současné době firmy pro své zaměstnance?

Komu jekonference především  určena?
JK: HRko je určeno nejen personalistům, ale také jejich šéfům – možná těm především, ale také markeťákům, kteří s promováním firemní kultury přicházejí stále více do styku. Už se nepromuje produkt jako takový, ale příběhy lidí, firem… Každopádně obecně všem, kteří dělají s lidmi na různých úrovních.
PJ: HR manažerům a majitelům firem, kterým není lhostejné, zda jejich zaměstnanci do práce chodí rádi, jak se cítí. Všem, kteří chtějí pracovat (nebo již pracují) na zlepšení firemní kultury…

Kdo přijede sdělit své zkušenosti? Půjde o přednášky, nebo spíše o zažité situace, které mohou návštěvníkům konference pomoci při řešení jejich situací?
JK: No, v tomto bude HRko trochu jiné, půjde totiž o krátké prezentace formou případových studií jednoho jediného HR projektu. Jeden spíkr, jedna firma a jeden projekt, který té firmě pomohl poskočit v oblasti řízení lidí na jiný level. A o tom přijedou mluvit HR ředitelé ze Sazky, Škoda Transportation, Czechoslovak group, T-Mobilu, Brose a Microsoftu. I když se jedná o velké a hvězdné firmy, řeší třeba stejné problémy, jako firma o 30 lidech. A právě takové firmě by měla případovka jasně ukázat, proč a jak to v personalistice dělat.
PJ: Každý prezentující vybere jeden realizovaný projekt, který posluchačům představí, a to formou případové studie. Tedy jaký problém byl na začátku, jaký byl cíl projektu, jeho průběh a dílčí akční kroky, a jaký byl výsledek. Tedy jakési přesné návody HR projektů z různých oblastí. Připravena bude také panelová diskuse a také praktické diskusní stoly partnerů akce, např. diskuse v oblast pracovního práva apod…

Kde a jak lze sehnat vstupenky na akci?
JK: Prodej vstupenek je možný online na www.hrko.cz, kdy předprodej spouštíme 9. srpna.

Kolik míst pro zájemce bude?
JK: Aktuálně máme HRko v prvním ročníku koncipováno jako akci pro 120 posluchačů, přičemž už nyní máme nějakých 20 míst rezervovaných a předpokládáme, že bude vyprodáno.

Jaroslav Baďura |

Přečtěte si více z rubriky "Byznys", nebo přejděte na úvodní stranu.

Podobné články

Patriotmagazin.cz využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.