Politika
10/09/2017 ČTK

Začala kampaň, politici jdou mezi voliče, mítinků je minimum

V Moravskoslezském kraji se s příchodem školního roku naplno rozjíždí také kampaň před podzimními volbami do Poslanecké sněmovny.

V ulicích jsou k vidění tradiční billboardy a mnohem častěji mohou být nyní voliči i v osobním kontaktu s politiky, protože většina kandidujících uskupení sází na kontaktní kampaň.

Podobně jako v minulosti se náklady na kampaně budou pohybovat v rozmezí od několika set tisíc korun až po více než dva miliony.

Sociální demokraté kampaň zahájili minulé úterý a podle volebního manažera Petra Mikuly se aktuálně soustředí převážně na kontakt s voliči.

„Nepořádáme standardní mítinky, ale spíše chodíme mezi lidi. Ministr zahraničí (a volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek) objíždí celou zemi,“ podotkl Mikula. Sociální demokraté už rovněž vylepili billboardy či plakáty, počítají také s volebními novinami a inzercí v tisku.

Hnutí ANO v regionu odstartovalo kampaň po programové tiskové konferenci, která se uskutečnila na začátku září.

„V průběhu měsíce září bude probíhat kontaktní kampaň, která vyvrcholí v polovině října. Kontakt s voliči je pro nás důležitý. Vedle programu a knihy O čem sním, když náhodou spím, budeme vydávat volební noviny, kampaň jsme také opřeli o sociální sítě, kde se voliči mohou v krátkých videích lídra Ivo Vondráka dozvědět více o tématech v našem kraji,“ uvedl za hnutí ANO Aleš Juchelka.

Kampaň ODS vychází v regionu z celostátního konceptu takzvané Modré vlny. Hned po startu kampaně 1. září začali regionální kandidáti objíždět města a obce Moravskoslezského kraje. ODS v místech kampaně zanechává samolepku, kde vyzývá voliče k účasti ve volbách.

„Troufnu si říci, že žádná jiná strana nedává takový důraz na diskuse s občany a kontaktní kampaň jako ODS,“ uvedl moravskoslezský lídr Zbyněk Stanjura.

Občanští demokraté si pro voliče v rámci kampaně připravili například i letní kino, cyklojízdu nebo nohejbalový turnaj. ODS připravuje také předvolební magazín, který voličům přijde těsně před volbami.

Komunisté chtějí ostrou část kampaně rozjet od poloviny září. Připraveny mají výlepy plakátů a od října i billboardy. „Kandidáti ale už objíždějí region s reklamními vozíky a setkávají se s voliči. Osobní kontakt je nejdůležitější,“ řekla krajská tajemnice Ivana Kalousková.

Dodala, že v jednotlivých okresech je vždy připravena jedna hlavní akce. Závěr kampaně je nachystán na 16. října, kdy se větší mítinky budou konat v centru Ostravy a městské části Jih a také v Havířově na Karvinsku.

TOP 09 chce kontaktní kampaň odstartovat v pondělí 11. září. „Chceme oslovit voliče netradičními akcemi, více podrobností k podobě kampaně však chceme zveřejnit až v pondělí,“ uvedla krajská manažerka Marcela Masná. První billboardy TOP 09 už se ale objevily na Opavsku, odkud pochází lídr Herbert Pavera.

Billboardy už rozmístili také lidovci, kteří od příštího týdne budou mít i plachty na plotech, kterých by v regionu mělo být vyvěšeno celkem 590.

Voliči se na nich vedle lídra budou moci seznámit i s kandidáty z daného okresu. Podle krajské tajemnice Ivany Váňové kandidáti z první desítky nyní vyjíždějí rovněž na kontaktní kampaň za voliči. V závěru předvolební propagace lidovci chystají rozdávání chlebů.

Sdílejte článek