Komentáře
23/10/2024 Tomáš Schwarz

Za pět dvanáct: E-shopaři, připravte se na nejdůležitější část roku

Foto: Lucie Nožková

Probudili jste se z letního spánku a zjistili, že váš byznys není ready na Vánoce, a už vůbec ne na Black Friday, který už klepe na dveře? Nepanikařte. Zastavte se. Zhluboka se nadechněte. A projděte si 5 základních kroků, jak začít prodávat a zachránit sezonu.

Mezi e-shopaři se pohybuji polovinu svého života. A některé věci se nemění. Třeba odpovědi na to, jaké je ideální PNO (nic takového neexistuje), jaký bude vývoj trhu v následujících letech (to neví ani křišťálová koule) nebo – což je teď nejaktuálnější – co dělat, když si majitel e-shopu teprve na konci října vzpomene, že nejdůležitější období roku právě začíná.

Každý rok se snažím o osvětu – letos podpořenou rozhovorem v Magazínu PATRIOTale status quo se nemění.

Tak si pojďme shrnout, na co se zaměřit, když musíte řešit klíčové období svého podnikání za pět dvanáct:

1. Fungovalo něco dříve? Může to fungovat i teď

Zanalyzujte předchozí akce, projděte si jejich výsledky a inspirujte se tím, na co lidé už jednou slyšeli. Je velká šance, že to vyjde i napodruhé.

2. Paretovo pravidlo funguje

Soustřeďte svou pozornost na 20 % svého byznysu, který přináší 80 % zisků. Projděte si produktovou nabídku, vyberte bestsellery a maximálně je podpořte. A to stejné platí i u zákazníků – svolejte své věrné a udělejte jim nabídku, která se neodmítá. Remarketing umí divy!

3. Omnichannel > multichannel

Sjednoťte svou komunikaci napříč kanály. Zákazníci ocení, když s nimi budete mluvit jasně, odlišitelně a konzistentně.

4. Katalogové reklamy (ne)jsou řešení

Když nemáte čas ani na přípravu nových kreativ, využijte katalogové reklamy. Pořád to bude lepší, než sedět s rukama v klíně.

5. Nechce se vám nic vymýšlet?

Hoďte na e-shop plošnou slevu. 15, 20 nebo 25 %. Ovažte ji červenou stuhou a máte to!

Nebo to hoďte na agenturu. Ta se o všechno postará a vy můžete pozvolna přejít z letního spánku do toho zimního. Proč dělat věci složitě, když to může někdo udělat za vás. Vím to, protože tohle v naší agentuře Upster děláme pro klienty každý rok. Už třetí Vánoce po sobě.

Sdílejte článek