Za pár dní se začne opravovat průtah Ostravicí, práce potrvají do konce roku
Od pondělí 19. srpna začíná plánovaná oprava průtahu Ostravicí. Silnice I/56 vykazuje známky vozovkových vad způsobených končící životností asfaltové skladby. Rekonstrukce proběhne v rámci rozdělení průtahu na tři dílčí úseky charakteristické rozdílnou technologií opravy odpovídající odlišné skladbě dvoupruhové komunikace o šířce sedmi metrů.
Povrch vozovky je zasažen vysokým množstvím trhlin (mozaikových a podélných), místy evidujeme hloubkovou korozi, koleje, staré vysprávky a olamování okrajů. Potřebu opravy potvrdil nezávislý diagnostický průzkum složený z vizuální prohlídky, fotodokumentace, sběru parametrů, zjištění povrchových vlastností komunikace, měření únosnosti konstrukce vozovky a proběhly také jádrové vývrty či geotechnické sondy včetně laboratorního posouzení odebraných materiálu, což vedlo k celkovému hodnocení stavu I/56.
Výsledky diagnostiky doplnil návrh způsobu a technologie kompletní rekonstrukce. Staveniště dosáhne délky 4,4 km, nový asfalt pokryje hlavní trasu včetně mostů a autobusových zálivů. Kromě vyrovnání vozovky projekt počítá se sanacemi propustků a obnovením protikorozní ochrany zábradlí.
Množství pracovních činností na několika kilometrech silnice I/56 bylo předem oceněno odhadovanou částkou přesahující 90 milionů korun. Díky soutěži sedmi stavebních firem se vítězná nabídka společnosti Skanska dokázala dostat na méně než polovinu a výsledná suma v podepsané smlouvě dosahuje bezmála 40 milionů Kč.
Náročnost opravy ilustrují dopravní změny, které zhotovitel dojednal ve spolupráci s příslušnými institucemi a oslovenými odborníky. V turisticky atraktivní lokalitě Beskyd se bude během opravy jezdit oběma směry kyvadlově kolem semaforů – střídavý režim silnice I/56 přes Ostravici nahradí fáze úplné uzavírky. Zákaz vjezdu vznikne na nejkratší nutné období.
Stavbyvedoucí společnosti Skanska potvrdil, že harmonogram obsahuje činnosti dělníků přibližně na čtyři měsíce. „Rekonstrukce komunikace zahrnuje mimo jiné sanace propadlých krajů vozovky, nutné opravy uličních vpustí, recyklaci podkladních vrstev cementovým pojivem a obnovu asfaltových vrstev v celé šíři vozovky. Práce budou probíhat v několika etapách a bude je provázet dopravní omezení zahrnující částečné uzávěry komunikace a kyvadlově řízenou dopravu. Předpokládané ukončení stavebních prací, které ve výsledku obyvatelům Ostravice přinesou větší komfort a bezpečnost provozu v obci, je do konce letošního roku,“ upřesnil František Čech.