Společnost
03/12/2015 Jaroslav Baďura

Stavba ostravské atletické haly za 337 milionů je u konce

Poblíž Ostrava Arény byla dokončena stavba Atletické haly Vítkovice. Sportoviště s běžeckým oválem s šesti drahami v délce 200 metrů, osmi přímými drahami pro sprinty v délce 60 metrů, sektory pro skok do výšky, do dálky, o tyči a vrh koulí splňuje parametry Mezinárodní atletické federace IAAF.

Součástí objektu je s halou propojený rekonstruovaný atletický tunel s rovinkou dlouhou 100 metrů. Atletické závody a další akce může sledovat 1012 sedících diváků, osm míst je vyhrazených pro hendikepované. Pro diváky bude k dispozici bufet u vstupu.

„Nová atletická hala spolu s rekonstruovaným městským stadionem posunula Ostravu zase o něco výše na žebříčku vyspělých evropských sportovních měst,“ konstatoval primátor Tomáš Macura.

„Haly s kapacitou hlediště přes tisíc diváků mají ve střední Evropě pouze v Rakousku ve Vídni a v polském městě Spala. Nejen SSK Vítkovice, ale vlastně celá česká atletika má nyní k dispozici špičkově vybavené sportoviště umožňující celoroční přípravu včetně pořádání závodů v zimní halové sezóně. Věřím, že se ve spolupráci s Českým atletickým svazem podaří v Ostravě realizovat rozpracovaný projekt národního tréninkového atletického centra.“

Kromě atletů budou halu využívat také hokejisté, fotbalisté a další sportovci v rámci své zimní přípravy, policisté, hasiči, studenti, školní mládež. S využitím haly k tréninkům mohou atleti počítat od ledna 2016, první závody mladých hasičů v atletickém tunelu se uskuteční ještě v prosinci, v lednu 2016 obstarají první zatěžkávací zkoušku haly celostátní atletické závody středoškoláků.

Celý sportovní komplex v Ostravě-Vítkovicích (městský stadion, atletická hala) byl vybrán do projektu Národních olympijských center (sedm míst v ČR) pro atletiku a fotbal.

Stavební práce na atletické hale začaly v září 2014 a skončily 30. listopadu. V průběhu prosince 2015 budou dokončeny vnitřní interiéry a dojde k předání díla.

Výstavba haly stála 337 milionů korun, 80 procent nákladů uhradí Regionální operační fond, zbytek financuje statutární město Ostrava.

Sdílejte článek