Byznys
08/11/2015 Jaroslav Baďura

Soumrak výherních automatů přinutil firmu vymýšlet, jak dál

Tlak na omezování počtu výherních automatů v restauracích přinutil firmu Nero Trade z Dolní Bečvy hledat nové možnosti, jak nahradit zisky z prodeje a provozu zmíněných automatů. Vedení společnosti vymyslelo hned několik řešení: především rozvoj nových zábavních možností pro provozovatale restaurací a také rozšíření výrobního a obchodního sortimentu.

„Uvědomili jsme si, že s útlumem hracích automatů se může dramaticky snížit náš zisk z jejich výroby, prodeje a provozování,“ říká manažer společnosti Nero Trade Ondřej Pavlíček. Firma vyrábí šasi automatů, elektronické systémy nakupuje. „Konkurencí nám jsou jen firmy Kimex a Tab,“ říká Pavlíček.

Nero Trade vlastní nebo provozuje či dodává své výrobky do řady restaurací. „V podstatě se tak nabídlo řešení – jakmile zmizí z restaurací hrací automaty, nahradíme je jinou zábavou,“ říká Pavlíček. Firma se proto ještě více než dosud zaměřila na vývoj a výrobu jiné zábavní techniky a jukeboxů.

Jukeboxy budou tisknout fotky

Právě jukeboxy patří k rodinnému stříbru firmy Nero Trade. Když o nich začne manažer Pavlíček vyprávět, rozsvítí se mu oči: „Naše jukeboxy se vždy pyšnily tím, že neobsahují žádné mechanické části, což je dělá velice odolnými vůči zubu času a jejich údržba je proto velice snadná. I přes tuto skutečnost jsme si na konci minulého roku splnili svůj dlouholetý sen a navázali jsme velice blízkou spolupráci se společností Sound Leisure, následníkem velkolepých jukeboxů Wurlitzer (rok založení 1853). Tyto jukeboxy jsou stavěné dle předlohy překrásných bublinkových jukeboxů a my se můžeme chlubit postem oficiálního distributora pro Českou republiku.“

První jukeboxy s vinylovými deskami nahradily CD mechaniky a pak formát MP3. „Teď je to jednoduché, pokud je restaurace připojena na internet, posíláme jim každý měsíc přímo do jukeboxu nové písničky. Těm ostatním pošlem CD,“ říká Pavlíček. A mají se jukeboxy ještě kam rozvíjet? „No jistě, existuje řada vylepšení. Teď třeba přemýšlíme, jak to udělat, aby si parta v hospodě mohla udělat u stolu fotku a jukebox by jim ji ihned vytiskl.“

Šéfové firmy Nero Trade věří, že jejich byznysu prospěje i větší orientace na dětské zákazníky. „Myslíme si, že i do Česka z ciziny zamíří trend solidních rodinných restaurací, kam se chodí i s dětmi. Dospělí si povídají a děti si mohou hrát,“ říká Pavlíček. Firma proto nyní vyvíjí řadu dětských her, od židlí s mechanickými skládačkami až po dotykové obrazovky s nejrůznějšími hrami.

K automatům fontánky? A proč ne

Nero Trade hodlá do budoucna zmenšovat podíl dováženého materiálu a chce si více součástí vyrábět sama. „Stavíme proto dvě velké haly, kde už máme moderní CNC stroje a kde se zvýší podíl naší vlastní výroby,“ říká Pavlíček s tím, že by výroba měla začít na přelomu roku a najde v ní práci zhruba 40 zaměstnanců. Firma v současnosti zaměstnává 80 lidí.

A když je řeč i o hledání obchodních příležitostí úplně jinde, pak je tu zajímavý příběh fontánek, jejichž prodejem se firma nyní také zabývá. „Dokončovali jsme náš sportovně rekreační areál Zavadilka na Prostřední Bečvě, kde máme i restauraci Valašský šenk. No a při vybavování přírodního golfového hřiště jsme začali shánět odolné fontánky,“ říká Ondřej Pavlíček.

Firma tedy nyní nabízí desítky druhů fontánek, které jsou vyrobeny ze směsi zvané Polyresin – odolné umělé hmoty na bázi pryskyřice a drceného kamene. „Jsme nyní jediní prodejci tohoto druhu fontánek a je o ně velký zájem,“ říká manažer.

 

Sdílejte článek