Nejnovější zprávy: Dubina má zmodernizovanou tramvajovou trať. Bude tišší, rychlejší i levandulová Poruba doma ve šlágru nestačila na Vsetín. V sobotu vyzve Prostějov

Společnost

Rychlá a voňavá trať. Tramvaje v Ostravě-Jihu pojedou osmdesátkou

Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les v Ostravě-Jihu.

Foto: Lukáš Kaboň

Dopravní podnik Ostrava (DPO) podepsal smlouvu s dodavatelem. Půjde již o čtvrtý úsek, kde ostravské tramvaje jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati přibydou nízké protihlukové stěny osazené květinami a bylinami. Půjde o první takto zmodernizované místo v Ostravě. Stavba by měla probíhat od září do listopadu 2022.

V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD bude zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba rychlé pruhy ulice Horní od kruhového objezdu po ulici Jiřikovského.

V současné době mohou nové tyrkysové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí, až 80 km/h, na třech úsecích: Nová Ves Vodárna-Svinovské mosty, Důl Zárubek- Hranečník a od roku 2021 i na trati mezi zastávkami Kolonie Jeremenko - Dolní Vítkovice.

„Rekonstrukce přinese v součtu s již dříve modernizovanými úseky a výhybkami znatelné zrychlení cestování tramvají z Dubiny do centra města. Spolu s realizací protihlukových opatření s ozeleněním vznikne v Ostravě-Jihu naprosto moderní trať. Ozeleněny budou vnější pásy okolo tratě a dokonce budou i vonět. V plánu je totiž osazení nízkých protihlukových stěn například tymiánem, levandulí a dalšími voňavými rostlinami," uvedl Daniel Morys, generální ředitel DPO a předseda představenstva.

Cena za novou trať přesahuje 85 milionů korun. Modernizace bude hrazena ze zdrojů DPO a částečně z dotací EU.