Byznys
23/01/2020 Jaroslav Baďura

Radegast dokončuje v Nošovicích linku na plnění plechovek za 600 milionů

Pivovar Radegast dokončuje v Nošovicích na Frýdecko-Místecku stavbu linky na plnění plechovek a centrálního skladu za více než 600 milionů korun.

Stavba linky souvisí s rostoucím zájmem o pivo v plechovkách. Tento trend potvrzuje také druhý velký pivovar v Moravskoslezském kraji, Ostravar.

Společnost Plzeňský Prazdroj, do které Radegast patří, prodala v roce 2018 v Česku 7,2 milionu hektolitrů piva. Z toho 18 procent tvořilo pivo v plechovkách. Kompletní výsledky za loňský rok ještě firma nemá k dispozici.

"Vnímáme rostoucí zájem ze strany spotřebitelů o nápoje v plechovkách. Výhodu v tomto typu obalu konzumenti vidí v nízké váze nebo v poměrně rychlém vychlazení nápoje v ledničce. Prodeje našich plechovek rostou od roku 2015 dvojciferným tempem," uvedl obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Dokončovaná linka na stáčení piva do plechovek v Nošovicích bude určena pro ležáky i výčepní piva, zejména pro značku Radegast, a pro nealkoholické pivo Birell včetně jeho ochucených variant.

"Její kapacita bude 60.000 plechovek za hodinu a pivo bude možné stáčet do velikostí plechovek 330, 400, 500, 550 mililitrů," uvedl Mráz.

Také podle manažerky značky Ostravar Pavly Ličkové roste zájem o pivo v plechovkách díky výhodám, jako jsou váha, rychlé vychlazení nebo snadné otevření i jedním prstem, což lidé oceňují například na cestách.

"V Ostravaru prodáváme pivo v plechovkách od roku 2008. V době recese prodeje příliš nerostly, ovšem v posledních letech s hospodářským oživením vykazuje plechovkové balení piva výrazný a stabilní meziroční růst," řekla Ličková.

Uvedla, že podle agentury AC Nielsen za prvních 11 měsíců loňského roku objemy piva a pivních mixů prodaných v plechovkách ve srovnání s rokem 2018 rostly o téměř 14 procent. V případě společnosti Pivovary Staropramen, jejíž součástí Ostravar je, to bylo dvakrát tolik.

"Hodnota téměř 30 procent dělá z plechovek nejrychleji rostoucí typ obalu v maloobchodě. K růstu v Ostravě jistě přispěl i fakt, že jsme v polovině roku zcela změnili produktový design a namísto jedenáctky začali do plechovek stáčet Ostravar dvanáctku vylepšenou našimi mladými sládky," uvedla Ličková.

Sdílejte článek