Nejnovější zprávy: Před 90 lety vznikla Vazební věznice Ostrava VŠB-Technická univerzita Ostrava a pivovar Ostravar budou spolupracovat

Proměny kraje

​Prodloužená Mostní ulice konečně zklidní život v Hrabové

Řidiči osobních aut i kamionů mohou od čtvrtečního odpoledne využívat tzv. prodlouženou Mostní, která spojuje ostravskou městskou část Hrabovou s Vratimovem a napojuje se na dálnici a průmyslovou zónu.

Foto: Jan Smekal

„Jedná se sice jen o úsek dlouhý 1,3 kilometru, ale znamená zásadní změnu pro obyvatele ostravské městské části Hrabová, protože se odtud odvede celý proud vozidel. Myslím si, že je to velice důležité. A nejde jen o silnici, ale také o cyklostezku, chodníky, osvětlení, které jsou k tomuto vybudovány. Jde o velice zásadní krok k lepšímu životu v Hrabové,“ uvedl při slavnostním otevření prodloužené Mostní moravskoslezský hejtman Ivo Vondrák.

„Tato silnice se napojuje na dálnici a na průmyslovou zónu, takže nákladní auta, ale i lidé, kteří se chtějí dostat do průmyslové zóny a na dálnici, mají nyní mnohem snazší spojení než dříve,“ pokračoval.

Starosta městského obvodu Hrabová Igor Trávníček poznamenal, že Hrabová byla v posledních letech šíleně přetížená dopravou, a to jak osobní, tak kamionovou.

„Na konci Hrabové je vytěžovací středisko nebo celnice, kde zajíždí spousta kamionů. U hlavní cesty registrujeme spoustu popraskaných domů. Jsem přesvědčený o tom, že tato cesta odkloní nákladní dopravu a zklidní život v obci. Nákladní auta totiž projížděla kolem školy, školky, sídliště, kde riziko je obrovské. Tato cesta je alternativou a řešením, které nám pomůže,“ míní Trávníček.

A co říká tomu, že prodloužená Mostní měla i své odpůrce? „Myslím si, že se nikdy nepodaří přesvědčit ty, kteří byli proti stavbě. Žádná situace není černobílá, ani tato stavba ne. Cesta se postavila v blízkosti několika lidí a těm to vadí. Chápu je a rozumím jim. Nikdy ale nejde vyhovět všem. Je třeba se na to dívat tak, že většině cesta pomůže,“ zdůraznil starosta Hrabové s tím, že touto ostravskou městskou částí denně projedou stovky kamionů.

Prodloužená Mostní vyšla na 132 milionů korun. „Necelých 104 milionů se nám podařilo dostat z prostředků Evropské unie, necelými 16 miliony se podílel Moravskoslezský kraj, který byl investorem. Šest milionů poskytlo Statutární město Ostrava a šest milionů Ministerstvo pro místní rozvoj,“ popsal Jaroslav Kania, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro finance a investice.

Podle dokumentace a původních předpokladů měla být stavba prodloužené Mostní dokončena začátkem září. „Těší mě, že na ni můžeme řidiče pustit už dnes odpoledne, tedy 22. srpna od 15 hodin,“ dodal Kania.

„Každé dopravní odlehčení ve městě je velmi vítané nejen pro řidiče, ale také pro obyvatele. Ostrava přispěla ze svého rozpočtu na komunikace pro pěší a cyklisty, veřejné osvětlení, izolační zeleň a vegetační úpravy,“ řekl náměstek ostravského primátora Radim Babinec.

První, kdo si prodlouženou Mostní vyzkoušel, byli členové Klubu českých velocipedistů z Hrabové. Auta po této cestě začaly jezdit ve čtvrtek 22. srpna od 15 hodin.

Fotogalerie