Proměny kraje
10/12/2018 Jaroslav Baďura

Příběh firmy Skladon: Z Ostravy do celého světa

V Ostravě je spousta mladých podnikatelů, kterým se daří rozvíjet projekty i na mezinárodní úrovni. Od nápadu je vždy klikatá cesta k úspěchu.

Jaká byla cesta společnosti Skladon, která působí v oblasti outsourcingu logistiky pro e-commerce projekty a má potenciál dostat se na úroveň globální společnosti?

Psal se rok 2015, když přišel Patrik s nápadem, který jednou pro vždy vyřeší problémy majitelů malých e-shopů s neustálým běháním na poštu. Tento nápad představil Konstantinovi a společně jej pak přihlásili do soutěže Brilliant Young Enterpreneurs, pořádanou JA Czech.

V této soutěži vyhráli a nastartovali tak něco, o čem v té době ani netušili, jak velké to může být. Netrvalo dlouho a kluci pocítili, že bez kvalitních technologií budovat tenhle business nepůjde, a proto se k nim přidal Miloš, pod jehož křídly je dnes celé technologické oddělení Skladonu. A to je trojice společníků - Patrik Babinec, Konstantin Margaretis a Miloš Halecký.

Když už ale kluci začali šlapat naplno do vývoje softwaru a nastavování business modelu, zjistili, že zaměřit se pouze na malé e-commerce podnikatele potenciál Skladonu nevytěží a zkusili také cílit na crowdfundingové projekty.

Slovo dalo slovo a na světě byl první klient s takřka 1500 zásilkami měsíčně. Všechno se muselo tedy urychlit a z plánování se ze dne na den stal opravdu fungující business.

Ve Skladonu pak brzy pochopili, že právě outsourcing logistiky, ten prostý nápad, se kterým tenkrát Patrik přišel, má světový potenciál.

„Pro e-shopy je logistika jedna z klíčových parametrů úspěchu, ale zároveň nevydělává žádné peníze. Takže outsourcing pro ně může být správná volba - získají velmi špičkovou úroveň služby a špičkové technologie za poměrně malý obnos peněz,“ říká CEO Skladonu Konstantin Margaretis.

Dnes je Skladon firmou, která své kořeny zapustila v Moravskoslezském kraji. Vybrali si Ostravu jako jednu ze dvou nejlepších lokalit v Česku z hlediska logistické obslužnosti celého světa.

Zásilky svých klientů zasílají do takřka 220 zemí, a to také díky skvělému partnerství s významnými světovými dopravci, kterými jsou například UPS nebo GLS.

V současné chvíli je Skladon ve fázi růstu a v roce 2019 plánuje nové distribuční centrum, aby uspokojil stále rostoucí poptávku po službách outsourcingu logistiky. Mladí podnikatelé v období této rychlé expanze využili pomoci expertů na oblast světové logistiky, kterou nabízí program MSIC Expand.

„Spolupráce s MSIC nám velmi pomohla, protože jsme dokázali získat člověka s obrovským know-how a informace, které bychom sami zkoumali roky, jsme schopni absorbovat na měsíčních bázích a ten byznys se strašně rychle posouvá, takže za mě je to maximální doporučení,“ hodnotí spolupráci s MSIC Konstantin Margaretis.

Sdílejte článek