Nejnovější zprávy: Poruba vyhrála ve Zlíně i Jihlavě, ve středu přivítá druhý Vsetín Range Rover. Long live the king!

Gastronomie

Ostravar, Mustang a Černá Barbora chtějí prorazit na pivní trh celého Česka

Záběr z natáčení filmové kampaně. Foto: se svolením Ostravar

Mnozí Ostravané nedají dopustit na "svoje" pivo Ostravar, teď ale tato značka míří na trh celé České republikyy.

Ostravská dvanáctka a piva Mustang a Černá Barbora se tak objeví jako další pivní značky v pěti největších celostátních obchodních řetězcích a na dvou velkých moderních online platformách rohlík.cz a košík.cz.

„Překračujeme hranici regionu a postupně chceme pivem, kterému opravu věříme, oslovit co nejvíce lidí mimo náš region,“ říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková.

Celorepublikovou expanzi „svaté trojice“ piv, jak mladý marketingový tým ostravského pivovaru hlavním ostravským pivním „tahounům“ přezdívá, podporuje už od včerejška i trojice akčních televizních reklamních spotů. Ty pro pivovar natočil místní režisér Vladimír Skórka, který stojí třeba za seriály Lajna nebo sKORO NA mizině.

Z Ostravaru se dnes stává celonárodní značka. Je to milník

Vše začalo podle vrchního sládka Ostravaru už v dubnu, kdy pivovar začal stáčet pro maloobchod do plechovek Černou Barboru a Mustanga. Poté přidal redesign plechovkové dvanáctky. Grafickou podobu všech tří ladících obalů má „na svědomí“ místní designér Georgi Stojkov.

„Tou hlavní novinkou je však to, že vstupem na celostátní trh se od prvního června z Ostravaru stává celonárodní značka,“ říká vrchní sládek pivovaru Ostravar Jan Řehůřek a označil tento krok za milník v historii Ostravaru po nedávné „covidové“ době, která výrazně pohnula v celé zemi pivní kulturou.

Například tím, že poklesl prodej sudového piva v hospodách, avšak třeba prodej ostravské dvanáctky v maloobchodu se zvedl v době pandemie o neuvěřitelných čtyřiačtyřicet procent.

Rozjedeme se do krajských měst a českých hospod

Právě v době pandemie se pivovarníci Ostravaru soustředili na pilování dvou piv, která v polovině minulého desetiletí vzešla z ostravské spilky. A to temně hořkou „Černou Báru“ a jedenáctku Mustang s divokým chmelem Kazbek. Obě piva pivovar začal chystat pro maloobchodní trh a v dubnu se tato piva v půllitrových plechovkách objevila na pultech obchodů. A teď jdou „do světa“.

„Lidé znají Ostravar tady, devadesát procent lidí v kraji ví, co je ostravské pivo. Ale za hranicemi regionu už je to jiné. Rozjedeme se proto do třinácti krajských měst v republice, rozjedeme se do hospod v celé republice a chystáme se na Kryštof kempy, kde budeme moci dát ochutnat naše pivo čtyřiceti tisícům lidí, kteří těmito kempy projdou. Budeme jim čepovat Mustanga a Černou Barboru,“ plánují marketéři.

A dodávají, že už teď se pivo Ostravar čepuje v některých pražských hospodách. „Máme teď pár nových hospod. Konkrétně v Karlíně, jedno místo máme na Náplavce i na Praze 5. Daří se nám tam s Mustangem a k němu na kohouty přidáváme Černou Báru,“ říká Zuzana Cieciotková.

Věříme našemu pivu. A naše pivo oslovuje nové lidi

Šéfka marketingu dodává, že úspěchu ostravského piva na celostátním trhu věří. „A to hodně. Naše piva totiž mají v sobě příběhy, už teď jsme si to vyzkoušeli třeba s Mustangem. Toto pivo celým svým charakterem oslovuje celou řadu nových lidí, kteří chtějí zkoušet jiná piva. Stejně tak pivaře přitahuje Černá Barbora jako nepřislazované hořké pivo,“ říká Zuzana Cieciotková.

Ostravar má ambici čepovat své pivo do tří až pěti let ve dvou tisících hospodách po celé České republice.

Jsme Ostravar. A toto je naše pivo!

Reklamní spoty na Ostravar 12, jedenáctku Mustang a třináctku Černou Barboru představil dnes novinářům režisér Vladimír Skórka a herec Petr Sýkora, který v nich hraje hlavní roli. Třeba ve spotu na dvanáctku provází klasickou hlučnou a živou hospodou, kterou tvůrci nalezli v ostravské Tankovně U Koně.

Druhý spot, v němž se jeho hrdina řítí na koni uličkami domů s podloubími před obrovskou šiškou divokého chmele, je reklamou na pivo Mustang. A spot na Černou Barboru je trochu mystický, využívá noční ostravarské goticky vyhlížející varny, temnoty a zapálené louče. Jednou z postav je také právě čarodějná Bára.

„Jsme Ostravar. A tohle je naše pivo,“ začínají všechny spoty. „Na rozdíl od ostatních piv ho vaříme z divokého chmele. Tak divokého, jako je náš charakter. Říkáme mu Mustang." Anebo: "Vaříme ho v noci. Pivo, které na rozdíl od ostatních černých piv chutná jako temnota. Tohle je naše černá Barbora.“ Všechny spoty končí už tradičním ostravarským mottem: „Nás nezkrotíte.“

Celodenní výkon s krýgly, obří šiška i beerstylista

Režisér Vladimír Skórka prozradil, že na spotech pracoval štáb srovnatelný s filmovým. „Říkal jsem si, že to nesmím pokazit,“ říká režisér a dodává, že třeba jen nosit celý den tři piva v masivních krýglech, které váží šest kilo, byl pro hlavního hrdinu docela výkon.

„Nebo přeskakovat znovu a znovu psa mu dalo zabrat, protože se ten pes brzy začal při opakování záběru před tím chlápkem krčit. Také jsme museli vymodelovat obří šišku divokého chmele. V reklamě na pivo Mustang jsme také chtěli najít typickou českou uličku s podloubím. Tu jsme nakonec našli v Hranicích na Moravě,“ řekl Vladimír Skórka.

Na spotech spolupracoval i beerstylista, který dohlížel, aby načepované pivo stále vypadalo, jak má. Či odborník, který dohlížel na účinkujícího koně.

Splnil se mu sen - sedět před kamerou na koni

Představitel hlavní role Petr Sýkora řekl, že díky spotům na ostravské pivo se mu splnil jeden velký sen – sednout si před kamerou do sedla koně.

„Takže proto vypadám ve spotu opravdu radostný a šťastný. I ten kůň to na těch kočičích hlavách dával celý den natáčení skvěle,“ řekl Petr Sýkora. Oba tvůrci také zdůraznili, že jsou rádi, že na spotech mohli pracovat ostravští umělci.