Komentáře
14/01/2024 Tomáš Buchwaldek

Networking Tomáše Buchwaldka. Zaplevelené myšlenky a kalendáře

Grafika: Magazín PATRIOT

Každý z nás by potřeboval zahradníka. Zahradníka, který by vytrhal pomyslný plevel z našich myšlenek a kalendářů, kterým jsme si schopni naše týdenní aktivity velmi rychle naprosto zaneřádit.

Cíle a z nich plynoucí aktivity. To je téma, které aktuálně ve firmě řešíme.

Jak zvědomovat cíle a aktivity k nim vedoucí? Jak se naučit dělat si odstup a nadhled? Jak se naučit ptát se: „Proč tohle dělám?“ A jak se sakra naučit ptát se sám sebe na otázku: „Když dělám tyto aktivity, má to takový výsledek. Když mám donést výsledek ×2, tak buď musím dělat taky ×2 nebo musím dělat jiné, chytřejší aktivity.“

Teoreticky jasné.

Tak jasné, jako ta nejprůzračnější studánka.

Ale realita.

Víte, že podle Paretova pravidla pouze 20 % úsilí vede k 80 % výsledků. A platí to i na druhou. Tedy 20 % z 20 % vede k 80 % z 80 % výsledků. Zjednodušeně. Pouze 4 % aktivit a úsilí vytvoří 64 % výsledku a skutečné hodnoty.

Wow! Ale která 4 % to jsou? Co osekat?

V podnikání si to umíme skvěle zkomplikovat. A to hlavně slovy jako cíle, strategie, KPI (kápéíčka), projekty, procesy… Podle mě drtivá většina lidí vše odkýve s tím, že je jim to jasné, ale ve skutečnosti vůbec neví, která bije.

Třeba strategie. Každý z nás má strategii. I nedělat nic je strategie. Strategie může a nemusí být napsaná. Strategie je prostě pouze to, co REÁLNĚ děláme. Dost často si akorát řekneme, že něco budeme dělat a neděláme to.

Když chci zhubnout za rok 12 kg, je to průměrně 1 kg měsíčně a to znamená, že budu muset asi 3× týdně cvičit a jist pravidelně 5× denně. Nebo taky chodím cvičit, jak mi to vyjde (třeba 5× měsíčně) a jím normálně a sem tam si dám mekáč. I tohle jsou strategie. Ta první bude asi účinnější.

U nás ve firmě s tím teď dost bojujeme. Lámu si hlavu, jak vše zjednodušovat, komunikovat, odsložiťovat, zjasňovat.

Zahradu párkrát za rok proliju Bofixem a většího neřáda vytrhnu speciálním vytrhovačem i s kořeny. A je to. Máte však něco takového i na plevel v lidských myšlenkách a kalendářích? Takový Bofix na strategie a aktivity?

Máme na jedné straně cíle, KPI a na straně druhé aktivity. Jak do našich mozků nainstalovat jejich vzájemné propojení?

Chápu, ne každý je takový organizační masochista, aby měl své poslání, vize, cíle (dlouhodobé, střednědobé, krátkodobé), cíle na rok, kvartál, měsíc, týden a den.

Ale přeci takové týdenní krátké zastavení a zhodnocení co a jak mi funguje a kde použiju Bofix, přece není od věci.

Nebo není náhodou týdenní zastavení samo o sobě oním Bofixem pro odplevelení našich myšlenek?

Jaké máte zkušenosti a co funguje vám? Napište mi:

tomas.buchwaldek@patriotimsk.cz

Autor je zakladatelem Patriotů MSK

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama