Nejnovější zprávy: Málo známá ostravská tragédie. Pět mladých lidí zvolilo hromadnou sebevraždu V Mošnově dnes začínají Dny NATO. Ještě jsou vstupenky na neděli

Auto

Největší elektrozakázka v ČR. Do Ostravy míří 24 autobusů na elektřinu

​Dvacet čtyři kusů elektrobusů včetně dvou rychlonabíjecích stanic - doposud největší zakázka na dodání elektrobusů v České republice, míří do Dopravního podniku Ostrava (DPO).

Foto: solaris.com

Celou tuto flotilu dodá DPO společnost Solaris Bus & Coach. První elektrobusy značky Solaris by mohly Ostravou jezdit už na jaře 2022.

Poptávkou po nových elektrobusech DPO posiluje svůj zájem mít v rámci ČR největší podíl ekologických vozidel ve svém parku.

"Dodávka nových elektrobusů je pro Dopravní podnik Ostrava významnou zakázkou. Chceme nejen cestujícím, ale také všem Ostravanům ukázat, že nám záleží na ochraně jejich zdraví, a že se chceme aktivně podílet na zlepšování životního prostředí v regionu. Věříme, že i velikost a rozsah zakázky je důkazem, že Dopravní podnik Ostrava nemá jen vize, ale klade důraz na jejich realizaci," doplňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Čtyřiadvacet elektrobusů s průběžným nabíjením ve standardu OppCharge bude dodáno v běžné délce dvanácti metrů. Vozidla pojmou až 80 cestujících (stojících i sedících).

Čtěte také: Novou mluvčí dopravního podniku je bývalá televizní moderátorka

Obsluha vozů je bude moci nabíjet nově také na dvou velkých nabíjecích stanicích s celkem čtyřmi nabíjecími rameny, které budou k dispozici v areálu garáží na Hranečníku a na konečné autobusů v centru Ostravy.

Denní dojezd nových elektrobusů činí díky průběžnému nabíjení na smyčkách až 400 kilometrů. Díky rychlonabíjecí technologii nebude nabíjení vozů v průběhu dne trvat déle než 10 minut.

Takto nabitý elektrobus pak bude moci ujet vzdálenost do dalšího nabití až 30 kilometrů a nabít jej bude možné během 24 hodin až 12x.

Nově dodanými elektrobusy se cestující DPO budou moci projet na autobusových linkách 22, 28, 30, 32, 34, 51, 52, 53, 56 a na noční lince č. 43.

Celková cena dodávky je 420,5 milionu korun. Většina nákladů bude financována z fondu Evropské unie.

Pro DPO to není první dodávka elektrobusů. Ve svém vozovém parku už má dlouhodobě sedm autobusů poháněných bateriemi: tři vozy Ekova Electron a čtyři SOR EBN 10,5.