Byznys
21/10/2022 Petr Sobol

Moravskoslezský kraj podnikatelsky ovládla medicínská činnost a folklór

Svojí vyšívací dílnou inspirovanou folklórem, ale i moderátorskou činností zaujala v Ostravě nejvíce Karla Michalíková, a stala se tak nejlepším živnostníkem v kraji. ​Mezi firmami odbornou porotu v regionu jednoznačně oslovila společnost Biohealing, která se zabývá vývojem inovativních perinatálních léčivých produktů.

Kromě moderování a zpěvu se vítězná živnostnice Karla Michalíková vloni začala věnovat vyšívání. Otevřela si malou vyšívací dílnu, kde vytváří originální vyšívané dárky inspirované folklórem. Nejen oblečení, ale také ručníky, deky, povlečení, tašky a další věci nechává vyšít tak, aby k nim proniklo kouzlo lidového umění. Miluje folklór a vše s ním spojené a od toho se odvíjí její tvorba. Cílovou skupinou jsou především ženy milující folklór a lidové umění, milovníci vína, originálního oblečení a muziky. Odlišuje se originálním nápadem, dobrou marketingovou strategií, nekopíruje a jede si svůj plán od začátku. Za největší úspěch považuje to, že začínala od nuly, bez zkušeností a hned první měsíc podnikání získala padesát objednávek. „Využívám e-shop, webové stránky a on-line marketing na sto procent. Dnes je on-line reklama pro mě největší formou reklamy,“ říká Karla Michalíková. Jejím plánem do budoucna je dodávat i do zahraničí, což už se jí částečně plní.

„Mezi všemi zúčastněnými se tento rok prosadil folklór, který i mě osobně zaujal. Vítězkyni moc blahopřeji,“ okomentoval vítěze člen poroty Martin Petrek z MONETA Money Bank.

Stříbro si odváží pohybová specialistka Martina Fallerová. Třetí příčku v krajském finále obsadil umělecký kovář Martin Bundil.

Vítězná společnost Biohealing vznikla v roce 2012 původně jako výzkumná firma, která se následně transformovala do biotechnologické společnosti zaměřené na aplikovaný výzkum. Její klíčovou kompetencí se stal výzkum, vývoj a následné medicínské využití lidské placenty pro terapeutické účely, především v oftalmologii, neurochirurgii a pro léčbu nehojících se chronických ran. Prvním výsledkem vědeckovýzkumné činnosti společnosti byl v roce 2017 technologický postup, který se stal univerzální a klíčovou platformou pro vývoj a zpracování vícero produktových skupin na bázi lidské amniové membrány. Jedná se o unikátní technologii zpracování chráněnou jak českým, tak evropským patentem. „První oblastí, do které jsme s amniovou membránou pronikli, byla oftalmologie, kde byla velká poptávka a nedostatečné řešení problému například u vředu oční rohovky,“ říká ředitelka společnosti Iveta Schmiedová. Amniová membrána pro oftalmologii si velmi rychle našla oblibu mezi lékaři a v současné době ji společnost dodává nejen nemocnicím v České republice, ale vyváží ji například do Nizozemska, Izraele a Jižní Koreje. Na začátku roku 2018 spatřil světlo světa nový tkáňový transplantát pro podporu hojení chronické rány. V současné chvíli pomohl již několika tisícům pacientů k návratu do běžného a plnohodnotného života.

„Velké ocenění za aktivitu v medicínské činnosti. To si firma určitě zaslouží. Osobně mě nejvíce zaujal tkáňový transplantát pro podporu hojení chronických ran. Věřím, že plno pacientům tento transplantát pomohl,“ okomentoval volbu Martin Kadečka, vedoucí prodeje osobních vozů Volkswagen ve společnosti Porsche Česká republika.

Druhé místo získala firma Bonmedix Holding zabývající se automatizovanou detekcí patologií na snímcích oční sítnice. Bronz si odváží společnost ČistéDřevo, která provozuje e-shop s inspirativními dřevěnými produkty pro každou příležitost.

V doprovodné kategorii MONETA Živnostník roku Srdcař, která v každém kraji oceňuje živnostníky, kteří dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání, a přeci to nevzdali, zvítězila a toto ocenění v Ostravě získala floristka Martina Hajduková.

Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží IBM Firma roku 2022 a MONETA Živnostník roku 2022 se uskuteční 8. prosince na pražském Žofíně.

„Aktuálně zažíváme velmi turbulentní období, které na nás klade mimořádné nároky. Týká se to všech oborů činností a všech, malých, středních i velkých podniků a živnostníků. Proto je jejich podpora ještě důležitější než jindy a my jsme velmi rádi za to, že můžeme být partnery soutěže, která pomáhá rozvoji podnikání ve všech koutech republiky. I my se na všech svých projektech snažíme využívat v nejvyšší možné míře spolupráce s místními dodavateli, a podporovat tak střední podnikání a živnostníky v celé České republice,“ sdělila vedoucí útvaru komunikace a marketingu Skupiny VINCI Construction CS, Iveta Štočková.

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama