Auto
24/09/2020 Václav Menšík

Mercedes v Ostravě představil elektromobily a hybrid. Vyzkoušeli jsme je!

​Pozvání na testovací jízdy v režii CENTRUM Moravia Sever a možnost poprvé ochutnat elektro vozy z produkce Mercedesu jsme si nemohli ujít.

V rychlém sledu jsme vyzkoušeli dva elektromobily a jeden plug-in hybrid a už se těšíme na plnotučný týdenní test!

S Radimem, dvorním fotografem a uznávaným pilotem dronu, se setkáváme u vjezdu do areálu prodejce Mercedesů CENTRUM Moravia Sever na Rudné v Ostravě a od první chvíle je zřejmé, že to bude povedený den.

Počasí je ideální a už z dálky se na nás usmívají hostesky. Bez roušek! To je taková krása. Po celém parkovišti se line vůně perfektního espressa a okolo nablýskaných "medvědů" soustředěně kmitají mladíci s prachovkami v ruce.

Tady se myslelo na všechno. Německá preciznost není mýtus!

Než dojdeme k prvnímu autu, už v sobě máme dvě kafe a úžasný jablečný koláč. Tady prostě vědí, jak se o hosty postarat!

Ukázalo se, že nakopnout se dvojitou dávkou kofeinu byla dobrá volba. Elektromobily našeho fotografa doslova zelektrizovaly, takže se po usednutí do prvního vozu poklidná roadshow mění v závod v hledání co nejlepší lokace.

Klukovi z Mercedesu na sedadle spolujezdce trochu zamrznul úsměv, když jsem se vydal pronásledovat toho našeho dronaře, ale dopadlo to dobře, a nakonec mi dokonce pochválili jízdní styl.

Když jsem viděl, jak mezi každou jízdou obíhají auta s prachovkou a leští interiér i karoserii, pochopil jsem, že byli fakt upřímně rádi, že jsem jim ty AMG disky neorval.

EQC 400 4MATIC

Vyrážíme - na každé auto máme necelou půlhodinu!

První auto dne a hned taková nálož. Černý švihák na krásných kolech mě uhranul od první chvíle, co jsem jej spatřil. Sedám dovnitř, hned je tu trapná chvilka, protože je to přece Mercedes, a i když je na elektřinu, má řadící páku tam, kde všichni ostatní mají páčku stěračů.

Rychle si vyjasníme pozice, poznámky o tradiční léty prověřených ergonomických zvyklostech a uživatelské přívětivosti si nechám od cesty, a vyrážíme za fotografem.

V moderním interiéru je i na poměry elektromobilů úžasné ticho. Vše, krom výše zmiňované řadičky, je tam, kde by člověk očekával, pozice za elektricky stavitelným volantem je vzorová. A hlavně, pod pedálem plynu je čtyři sta okamžitě dostupných koní.

Chvilku se osmělujeme, ale pak přijde Rockyho úder! Pedál se ještě ani nedotkne podlahy a během pár vteřin jsme v rychlostech, za které se zabavuje snad i očkovací průkaz. Tak se zase uklidníme, brzdy se zakusují do kotoučů, krásná obrovská kola prokážou svůj grip a jdeme na přistání u nové atletické haly.

Fotograf fotí a uznale pokyvuje, že tenhle medvěd je fotogenický snad ze všech úhlů. Musím mu dát za pravdu, takhle má vypadat moderní elektroauto.

Časové okno pro naši jízdu se uzavírá, spolujezdec už je nervózní a chvilku to vypadá, že ten dron budeme muset Radimovi z oblohy sestřelit, ale nakonec se pod příslibem dalšího auta nechá přesvědčit, balí fidlátka a vyrážíme zpět na základnu.

Technické údaje Výkon: 300 kW Točivý moment: 760 Nm Zrychlení 0−100 km/h: 5,1 s Maximální rychlost: 180 km/h Cena testovaného vozu: 1 972 300 Kč včetně DPH

EQV 300 L

Na Rudné už na nás čeká minivan. Full elektro shuttle bus třídy V. A je to velká paráda. Interiér je až neadekvátně dokonalý. Takový luxus jsem v „dodávce“ opravdu nečekal. Tady by se chovala slušně i ta volejbalová zvěř, zvyklá na turnaje jezdit 20 let starým mikrobusem.

Opět se opakuje to úžasné ticho na palubě. Navíc ve městě ocením obratnost osobního auta, skvělý výhled dodávky, prostor a praktičnost minivanu a již tradiční svižnou akceleraci elektromobilu.

Tohle auto je pro mě ztělesněním moderního hotelového shuttle busu. Tady se bude skvěle cítit i ta nejnáročnější popová hvězda se svým početným doprovodem. A klidně i ve třetí řadě, do které se díky obřím elektricky otevíraným posuvným dveřím nastupuje pohodlně, a i na vysokých podpatcích naprosto elegantně a cudně.

Radim nostalgicky vybral k focení budovu Vítkovického nádraží a celou dobu, co šteluje auto do záběru, nám vypráví o tom, jak tady jako dítě každý pátek s rodiči nastupovali na vlak a mířili na chatu.

Povídá a vzpomíná a pořád není spokojen s pozicí auta vůči té krásné budově. Je třeba popojet a hned se ukáže, že auto se prostě bez pásu neodbrzdí. Po minutě hledání tlačítka ruční brzdy pod tlakem pobavených spolujezdců kapituluji a kvůli těm padesáti centimetrům, o které je třeba auto posunout, se připoutám.

Při návratu do autosalonu mi spolujezdec pobaveně prozradí, že každý přece ví, že Mercedesy mají ruční brzdu vlevo. Pomyslím si něco o extrawurstech, ale navenek to přejdu blahosklonným mlčením. Přece jen se chci svézt ještě tím slíbeným plug-in hybridem.

Technické údaje Výkon: 150 kW Točivý moment: 362 Nm Zrychlení 0−100 km/h: 5,1 s Maximální rychlost: 160 km/h Cena testovaného vozu: 1 972 970 Kč včetně DPH

GLC 300 de

Před poslední jízdou si dopřejeme ještě jednu výbornou kávu, slečnám z cateringu pochválíme koláčky a vyrážíme do města s hybridním SUV. Teď už vím, kde najdu řadící páku i ruční brzdu, takže se žádný trapas nekoná a jízda je klidná, jak se na Mercedes sluší.

Tohle GLC je jedním z mála plug-in hybridních dieselů, ale je tak skvěle utlumen, že kdyby mi to kluci neprozradili, nepoznal bych, že jedu na naftu. Elektromotor pomáhá při rozjezdech, které jsou tak ještě sametovější a když se trochu ovládám, projedu celou Ostravu bez spalovacího motoru.

Ale kdo by se krotil, když v rukou třímá příjemný sportovní volant a pod kapotou má tři sta koní.

Hybrid funguje skvěle, ve městě je obratný a bez emisí. Za městem se rozvášní a chová se jako úplně konvenční SUV. To se mi líbí a dává to smysl.

Po okruhu Ostravou končíme ve starých Vítkovicích, fotografovi se líbí kontrast cihlové zástavby a moderní bílé karoserie. Řidiči, které jsme při hledání vhodného úhlu zablokovali v jednosměrce, jeho nadšení úplně nesdílí, tak ještě pár rychlých záběrů a mizíme.

A to je konec, přátelé. Bylo to skvěle strávené, i když hektické, odpoledne. Loučíme se s celým týmem Mercedesu, zejména s hosteskami, a všichni víme, že se nevidíme naposledy. Protože ty jejich káry se nám jednoduše dostaly pod kůži.

Technické údaje Výkon: 143 kW Točivý moment: 400 Nm Zrychlení 0−100 km/h: 6,2 s Maximální rychlost: 230 km/h Cena testovaného vozu: 1 522 180 Kč včetně DPH

Sdílejte článek