Marlenka mění po patnácti letech tvář a pustila se do limitované edice kuliček
Značka medových dortů Marlenka prochází zásadním redesignem.
Po patnácti letech mění pod taktovkou agentury Kantors Creative Club své logo a zcela novou podobu dostávají i obaly. Cílem je prostřednictvím moderního designu zvýšit efektivitu komunikace a dosáhnout tak lepší prodejnosti.
„Loňský rok byl pro nás rokem jubilejním, slavili jsme dvacet let existence. Myslíme však i na budoucnost, a proto nejen připravujeme nové výrobní kapacity, ale také inovujeme obchod a marketing. A spolu s našimi plány do budoucna jsme připravili inovaci nejviditelnější – změnu naší grafické tváře. Takovou, aby se naše značka mohla směle měřit s těmi největšími z celého světa,“ uvádí na stránkách Marlenky zakladatel značky Gevorg Avetisjan.
Vývoj nového designu trval od prvotních úvah a průzkumů trhu až po výběr z několika potenciálních variant téměř dva roky. Byl vyvíjen ve spolupráci s renomovanou ostravskou agenturou, která pečuje o design řady světových značek. V první řadě změnou prochází brand, který byl omlazen a získal nadčasovější podobu. Mluvit o tom, že Marlenka zcela mění svou tvář, přitom není vůbec od věci, protože inovace se dotkla i stylizované hlavy holčičky, která značku provází od samotného počátku. „Celkově je logo graficky čistější a lépe čitelné,“ uvádí společnost. Rozhodně tomu pomáhá i nový logotyp, který sice navazuje na dosavadní podobu, nicméně se přistoupilo k redukci počtu barev a celkovému zjednodušení.
Logo: se souhlasem společnosti Marlenka
Zásadní proměna se dotkla i obalů. „Jejich základem je sjednocující krémová barva a charakteristické fotografie klínku dortu, případně jiných výrobků. Cílem bylo vytvořit nadčasový a zcela nezaměnitelný design. Spolu s omlazeným logem vytváří ucelený koncept, který je v regálech zcela nepřehlédnutelný a rozpoznatelný již z větší vzdálenosti,“ popisují zástupci Marlenky. Díky sjednocení barvy obalů by tak měly vzniknout celé bloky produktů značky, které mají potenciál zásadně zvýšit pozornost a míru zaznamenání nakupujících.
Do nového designu se pochopitelně obléknou i veškeré tiskoviny a digitální kanály Marlenky včetně webových stránek, které by do konce roku měly být spuštěny v nové podobě. A právě konec roku je i termínem, do kterého by měly postupně nabíhat všechny připravované změny tak, aby po novém roce byla značka skutečně už jen v „novém“.
Závěr roku ve znamení spojení s Kofolou
Na podzim letošního roku se na pultech prodejen objevilo velké překvapení – cross produkty Marlenky a Kofoly. Spojení těchto dvou českých legend přineslo jak Kofolu s příchutí Marlenky, tak Medové kofo kuličky.
Foto: se souhlasem společnosti Marlenka
„Mezi naše nejznámější produkty patří Medové kuličky. V letošním roce jsme se rozhodli spojit své řemeslo a chuťové tóny s další, neméně populární českou značkou a vyvinout jedinečnou limitovanou edici Medové Kofokuličky MARLENKA. Vývoj samotný pak probíhal v podmínkách naprostého utajení od konce loňského roku,“ uvedl zakladatel značky Marlenka Gevorg Avetisjan.
Lahodná chuť medových kuliček byla obohacena o nezaměnitelnou chuť limonády Kofola a vznikla tak skutečná dobrota. Kuličky v limitované edici se prodávají ve vybraných řetězcích v Česku i Slovensku, na e-shopu Marlenky a v její podnikové prodejně ve Frýdku-Místku. Budou se prodávat i nadále? „Nechceme předbíhat,“ uzavírá trochu tajemně Gevorg Avetisjan. Nicméně dodává, že prodejní výsledky i publicita jsou zatím více než dobré.