Byznys
14/05/2020 ČTK

Kofola dosáhla v prvním čtvrtletí téměř stejných tržeb jako loni

Skupina Kofola dosáhla v prvním čtvrtletí tržeb 1,29 miliardy korun, o 0,1 procenta (1,9 milionu korun) nižších než ve stejném období loňského roku.

Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí meziročně stoupl o 0,6 procenta na 118,9 milionu korun.

"Skupina tohoto výborného výsledku dosáhla i přesto, že ve všech zemích, kde působí, čelila opatřením proti šíření nákazy covid-19, která citelně zasáhla celý nápojový průmysl," uvedla Kofola. Skupina je podle vedení dobře připravena na další měsíce, i pokud by se ekonomika rozjížděla velmi pomalu.

"Díky nově přijatým úsporným opatřením, silnému roku 2019 a začátku tohoto roku máme dostatečný finanční polštář nejen na kritický druhý kvartál, ale jsme připraveni i na scénář, kdy se ekonomika bude probouzet jen pozvolna," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.

Na začátku roku byl podle něj trh firmě velmi nakloněn silným růstem. Kofole také pomohlo, že v minulých letech investovala hodně prostředků i energie do rozšíření portfolia, aby lépe ustála výkyvy jednotlivých segmentů na trhu. "A v neposlední řadě, krize nás v minulosti naučily pečlivě naslouchat změnám spotřebitelského chování a rychle na ně reagovat," uvedl Samaras.

Stejně jako v minulých kvartálech Kofole silně rostl prodej v jadranském (adriatickém) regionu, kde tržby vzrostly o 0,9 procenta. Částečně to vyvážilo pokles tržeb o 0,8 procenta v Česku a na Slovensku.

Ze značek se podle firmy dobře dařilo sirupům Jupí, energetickým nápojům Semtex a pramenitým a minerálním vodám. "Investice do bylinných čajových směsí se skupině vyplatila v případě značky Leros, jejíž tržby povzbudivě rostly především v lékárnách," uvedla Kofola.

Pandemie nového typu koronaviru nejvíce zasáhla segment HoReCa. "Kofola v této souvislosti nyní připravuje balíček pro gastro zařízení, který by měl tomuto nejpostiženějšímu segmentu pomoci s rozjezdem po uvolnění vládních opatření," uvedla firma.

Kofola se také angažovala jako partner ve výzvách Zachraň hospodu nebo Podpor svoj pub. "Opatření proti šíření koronaviru zasáhly nejvíce značku UGO, která zastřešuje 79 Freshbarů a Salaterií, z nichž drtivá většina je přes dva měsíce kompletně uzavřená," uvedla Kofola.

Kofola je jeden z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, výrobní závody má v Česku, Slovensku, Slovinsku, Chorvatsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Jupí, Vinea, Jupík, Semtex nebo Top Topic.

Kofola má přes 2000 zaměstnanců, z toho asi 900 v Česku. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Sdílejte článek