Gastronomie
16/02/2023 Jaroslav Baďura

​Kam na kávu a zákusek ve Futuru? Do Kaldi Cafe!

Prostor po kavárně Paparazzi v ostravském nákupním centru Futurum obsadil podnik jménem Kaldi Cafe a zájem hostů o zcela proměněný prostor každý den dokazuje, že to tady noví provozovatelé dělají skvěle.

Nový je interiér, který nabízí velkorysý a přehledný prostor, v němž si můžete u kávy od ostravské pražírny Laura Coffee a luxusních dezertů nabrat síly do dalších nákupů, strávit tady příjemnou pracovní schůzku nebo jen tak nezávazně popovídat s přáteli.

„Oba s manželkou jsme vystudovaní gastronomové a pracujeme v oboru už od školy,“ říká provozovatel Kaldi Cafe Michal Slovák. Kvůli covidu skončili s provozem jedné restaurace, ale na gastronomii nezanevřeli. „Na volný prostor nás upozornil pan Ptáčník z Laura Coffee a tak jsme se nakonec rozhodli provozovat kavárnu a spolupracovat s jeho pražírnou,“ říká Michal Slovák.

Ani nepříjemná zkušenost s covidem vás tedy od gastronomie neodradila?
Původně nás právě odradila poměrně dost. Řekli jsme si, že už do gastronomie nikdy nepůjdeme a teď jsme tady. Nějak nás to k ní táhne (směje se).

Původně na tomto místě fungovala kavárna Paparazzi, vy jste ale naprosto změnili koncept a celý prostor. Byl to váš vlastní nápad nebo jste spolupracovali s nějakým architektem?
Vše to byl náš vlastní nápad. Nápisy na stěnách vznikly proto, aby se lidé během popíjení kávy i něco nového dozvěděli. Chceme naše zákazníky vzdělávat ohledně světa kávy - historii, o kávě v České republice… Barvy a zbytek interiéru jsme s manželkou vymýšleli společně.

Když jste hledali kávu, byla pro vás Laura Coffee první volbou?
Ano, přesně tak. První volba to byla z toho důvodu, že jsem původně plánoval jen stánek s kávou někde před obchodním centrem. Laura Coffee mi moc chutná a poprvé jsem jejich kávu ochutnal v Makru, kam jezdíme nakupovat. Na základě toho jsem tedy pana Ptáčníka oslovil a on mě nakonec dovedl k tomu, abychom si vzali právě tento prostor, o kterém věděl, že je volný. Původně byl s tímto prostorem osloven právě on, ale neměl o něj zájem. S manželkou jsme se sem šli podívat, sešli jsme se s panem ředitelem a už to šlo.

Jste tady od loňského března, už víte, jestli to bylo dobré rozhodnutí?
Jak se to vezme. Fungujeme, máme stálé zaměstnance, lidé chodí, ale všeobecně jsme čekali, že to bude trošku lepší. Přece jenom jsme v obchodním centru, kde se pohybuje spousta lidí. Ale nemůžeme říct, zda by to bylo stejné, kdyby neprobíhala válka na Ukrajině a nerostly ceny energií. Když se bavíme s dalšími lidmi, které známe a kteří také provozují nějaké podniky, tak i oni pociťovali v loňském roce a hlavně přes Vánoce nižší tržby.

Gastronomové ale obecně říkají, že letošní leden byl dobrý. Bylo tomu tak i u vás?
Je to tak. První týden byl o něco horší, což je asi normální. Méně šly hlavně dezerty, protože lidi jsou po svátcích ještě sladkého plní, ale zbytek ledna byl skvělý, až nás to překvapilo.

Jak jste vymýšleli koncept kavárny, o co vám jde?
Chtěli jsme, aby se u nás lidé cítili dobře a uvolněně. Základní myšlenkou je to, aby k nám mohl přijít kdokoliv a necítil se tak, že sem nepatří. Chtěli jsme, aby naše kavárna byla na úrovni, ale zároveň aby nepůsobila moc okázale a lidé neměli strach k nám přijít s obavou nedostupných cen. Hlavním cílem je poskytovat našim zákazníkům kvalitní služby od veškerého našeho zboží přes příjemné prostředí až k milé a profesionální obsluze. Tak aby od nás zákazníci odcházeli spokojeni, s úsměvem na tváři a hlavně se k nám znovu vraceli.. Co se týče interiéru a barevnosti, tak se nám líbí čisté, vzdušné prostředí - bílé zdi, ale zároveň aby to bylo teplejší a útulné – proto i hnědá barva. Co se týče kávy, tak Lauru jsme vybrali hlavně z toho důvodu, že se jedná o místní pražírnu a mají stoprocentní arabiku. A pokud jde o dezerty, tak devadesát procent je jich bezlepkových. V naší klientele je sice asi jen pět procent bezlepkářů, ale i přesto si tento typ dezertů držíme, jelikož na chuti to nic nezmění, ale může si je dát i host s intolerancí či alergií. A věřte, že naše dezerty si chcete dát, protože jsou opravdu velkým potěšením jak pro oko tak pro vaše chuťové buňky, které budou chtít další a další. Pracujeme s dodavatelem už i na bezlaktózových dezertech, protože je po nich stále větší poptávka. Základním konceptem je tedy lokální káva a bezlepkové dezerty.

Jakou máte otevírací dobu?
Otevírací dobu máme pevně danou: jsme tady sedm dní v týdnu od devíti do devíti.

Nabízíte či máte v plánu nabízet také snídaně?
Snídaně jsme zvažovali, ale museli bychom upravit prostory, což by byla další investice a zatím to tedy neplánujeme. Je to pro nás takový poznávací rok a uvidíme, jak to bude do budoucna. Ale děláme teď nově tři druhy panini na grilu.

Máte nějaké plány na nadcházející měsíce a další sezóny? Vymýšlíte nějaké speciality či akce?
Vyloženě akce nemáme. Přes léto ale děláme navíc míchané nápoje a zmrzliny a přes zimu pak máme vánoční nabídku - vánoční kávu s kořením a další klasiky.

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama