Společnost
01/09/2020 Petr Broulík

Hotovo. Výluka končí, Porubu s centrem spojují nové a rychlejší tramvajové koleje

​Na Svinovské mosty, tuto pro tisíce cestujících klíčovou zastávku hromadné dopravy a spojnici do mezi centrem Ostravy a obvodem Poruba, se dnes vrátily na úseku mezi Telekomunikační školou a Hulváky tramvaje.

Lidé tak mohou opět jezdit na této páteřní ostravské trase bez přestupování - stavbaři v době prázdnin na dvoukilometrovém úseku přes Svinovské mosty vyměnili koleje.

Podnik děkuje cestujícím, že vytrpěli velkou výluku

Dopravní podnik Ostrava tak dokončil jednu z největších investičních akcí letošního roku. Kompletní rekonstrukce trati o délce 2,1 kilometru stála 130 milionů korun.

„Práce na úseku Svinovských mostů končí včas, stavbaři nepřesáhli ani rozpočet stavby,“ ujistil předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

A poděkoval obyvatelům města, že „vytrpěli“ dvouměsíční výluku kvůli této stavbě. „Výluka a přestupování je vždy něco, co zasahuje do komfortu cestujících. Ale věřím, že výsledek bude stát za to a že lidé měli pro tyto změny pochopení,“ řekl Daniel Morys.

Pružné upevnění kolejnic a troleje pro rychlejší "ostravské" metro

Prázdninová rekonstrukce trati spočívala například v sanaci spodku trati, která přinese lepší stabilitu a delší trvanlivost trati. Stavbaři upravili také trolejové vedení a nové pražce pružným upevněním kolejnic, které umožní tišší a rychlejší jízdu tramvají.

„Jsem rád, že první modernizace a zrychlení jízdy tramvají je právě na této trase mezi Porubou a centrem Ostravy. Zvláště po nedávném zavedení linky 8 plus, která jezdí ve špičce co čtyři až pět minut a mimo špičku co deset minut. Nazýváme ji trochu s nadsázkou ostravským metrem. Naši cestující na této trati prakticky ani nemusí sledovat jízdní řády, protože pořád něco jede,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku Ostrava Daniel Morys.

A připomněl, že modernizace tramvajové dopravy v Ostravě neznamená jen asfalt a beton, ale i estetizaci úseků trati, jako například snižování hlučnosti tramvajové dopravy nebo ozelenění tramvajových tratí.

Nová nástupiště a parkoviště P+R, které umožní přesednout na tramvaj

Součástí letošních investic, které zlepší komfort ostravských cestujících, je také končící generální oprava drážních objektů na tramvajové smyčce Hlučínská, kterou včera dopravní podnik také představil. Za 44 milionů korun tam vyměnil kompletně koleje, vybudoval nová nástupiště a veškeré zázemí pro řidiče.

Nechybí ani nové osvětlení a bezpečnostní kamery. Od 1. září už sem tramvaje jezdí a cestujícím slouží nástupiště. V průběhu září pak stavbaři dokončí budovy a zázemí pro řidiče a veřejnost. Uvnitř smyčky vznikla odstavná plocha pro autobusy a v budoucnu pro trolejbusy.

Poblíž smyčky Hlučínská zároveň vzniká i parkoviště P+R, které bude zachytávat automobily mířící do centra Ostravy. „A lidé tady z aut komfortně přestoupí z aut na tramvaj, která je rychle zaveze do centra,“ řekl šéf ostravského dopravního podniku.

400 milionů, rekordní letošní investice do dopravní cesty

Ten s nadsázkou řekl, že přijel dnes na smyčku Hlučínská s vyhrnutými rukávy. „Protože tato stavební sezóna je pro dopravní podnik rekordní stavební, co se investic do dopravní cesty týče. Letos modernizujeme a opravujeme za celkem 400 milionů korun,“ poznamenal Daniel Morys.

„Zahájili jsme modernizace tratí, významné opravy a zvyšování rychlosti na rekordním počtu tramvajových tratí proto, že být nejmodernějším dopravním podnikem v zemi, což je naše vize, neznamená mít jen moderní a obnovovaný vozový park. Ale také moderní dopravní cestu,“ připomněl Daniel Morys na dokončované smyčce Hlučínská.

Sdílejte článek