Společnost
03/03/2021 Jaroslav Baďura

Heimstaden testuje zaměstnance už dva měsíce, zavede i samotestování

​Ode dneška jsou všechny firmy v Česku, které zaměstnávají více než 50 lidí, povinny své zaměstnance testovat na onemocnění COVID-19.

Společnost Heimstaden s testy svých zaměstnanců začala už od prvního lednového týdne. Od pondělí 8. března přidá i systém jejich samotestování. Za ochranné pomůcky již zaplatila přes dva miliony korun. Zaměstnanci si na opatření zvykli a nákazu se firmě daří držet pod kontrolou.

„Už od začátku roku testujeme ve spolupráci se specializovanou zdravotnickou firmou každé úterý až 300 lidí. Jednorázové platby činily až 80 tisíc korun týdně, ale jsem rád, že jsme to opatření udělali. Záchyt pozitivních případů byl velmi nízký, v řádu jednotek, jako firma tak můžeme fungovat,“ říká generální ředitel Heimstaden Jan Rafaj.

Společnost Heimstaden vyžaduje testování a používání ochranných pomůcek nejen po svých zaměstnancích, ale i po dodavatelských firmách. Na pracoviště nesmí vstoupit nikdo bez negativního testu maximálně starého 4 pracovní dny.

Nově od 8. března budou moci zaměstnanci využívat i možnost samotestování. Firma pro ně nakupuje testy s co nejvyšší citlivostí. „Testovat se budou moci ve vyčleněné místnosti a zavedli jsme i registrační systém, aby se kolegové při odběrech nesetkávali,“ upřesňuje Rafaj.

Nákup ochranných pomůcek za miliony

Heimstaden se na třetí vlnu epidemie vybavil s předstihem. „Ochranné pomůcky, včetně respirátorů FFP2, máme nakoupeny v takovém množství, abychom je měli k dispozici nejen pro zaměstnance, kteří jsou venku v kontaktu se zákazníky, ale také pro naše lidi v kancelářích. Snažíme se mít zásobu vždy až na dva měsíce, i když je odběr v těchto dnech extrémní,“ vysvětluje Rafaj.

V loňském roce za ně Heimstaden utratil přes dva miliony korun, v letošním roce to odhaduje na dvojnásobek.

Bezkontaktně, co jen lze

Společnost Heimstaden, jako největší poskytovatel nájemního bydlení v Česku, hledá způsoby, jak zachovat standard služeb i v současných podmínkách.

Pro vyřízení svých požadavků mohou zákazníci využívat hlavně online komunikační kanály, tedy platformu Můj domov (webový portál nebo mobilní aplikaci), prostřednictvím které mohou zasílat dotazy, nahlásit technický požadavek, upravit výši záloh apod.

Již od minulého roku nabízí i bezkontaktní prohlídky bytů. Zájemce na místě obdrží instrukce od obchodníka a klíče od bytu, který si následně prohlíží sám. Obchodník je s ním v telefonickém spojení, poskytuje mu veškeré potřebné informace a odpovídá na jeho dotazy. Možné jsou i zcela virtuální videoprohlídky.

Tomu, kdo ji využije k pronájmu bytu, nebude při podpisu smlouvy účtován administrativní poplatek. Pokud nebude dotyčný s bytem spokojen, může od nájemní smlouvy do 30 dní od předání bytu odstoupit a byt vrátit.

Home office ještě přísněji

Zaměstnanci Heimstaden zůstávají v naprosté většině na home office.

„V kancelářích na nikoho nenarazíte. Až na výjimky, kdy je nutné něco podepsat, předat a okopírovat, nikdo na pracoviště nesmí. Rád bych toto doporučil všem firmám. Je na místě dát lidem důvěru a chránit jejich zdraví. To je na prvním místě,“ uzavírá Jan Rafaj

Sdílejte článek