Byznys
09/11/2022 Václav Menšík

Breda & Weinstein slaví 10 let! Je to srdeční záležitost, říká ředitel Jaroslav Václavík

Vladimír Pryček, Magazín PATRIOT

Unikátní opavské obchodní centrum OC Breda & Weinstein slaví deset let. Jaroslav Václavík je jeho ředitelem od samého počátku.

Slavíte deset let ve vedení OC Breda & Weinstein. Vzpomenete si ještě na ty chvíle, kdy jste otvírali?

Pamatuji si jako dnes průběh dokončovacích stavebních úprav, kdy to vypadalo, že to absolutně nemůžeme stihnout. V noci před otevřením se stavebním dělníkům podařilo ještě centrum zašpinit a ráno bylo opravdu více než hektické. Každopádně i přes počáteční obvyklé bolesti vyrostlo v Opavě krásné obchodní a společenské centrum, které obdrželo mnoho architektonických ocenění. Kde se od začátku všichni snažíme, aby se zde zákazníci cítili opravdu jako doma a Breda byla pro ně srdeční záležitostí a místem, kam se rádi vracejí.

Co vás motivuje a co vás na práci nejvíce baví?

Když se člověk cítí v práci dobře, má kolem sebe příjemný a pracovitý kolektiv, a navíc silnou podporu od majitelů obchodního centra, tak je opravdu radost vést takový projekt. Práce mě tedy i proto pořád baví a motivuje mě hlavně řešení problémů, vymýšlení a realizace akcí, které budou zajímavé pro zákazníky i následně pro nájemce, a také plánování budoucích dlouhodobých i krátkodobých strategií. To samozřejmě znamená spoustu zajímavých setkání a diskuzí, které dělají práci pestrou a každý den tím pádem přináší něco nového.

Byl jste už u stavby obchodního centra nebo jste přišel až k hotovému?

Ano, byl jsem zde již při stavebních úpravách, což byla velmi zajímavá zkušenost, kde člověk mohl pozorovat společně s odborníky, jak se stavba dokončuje, jak se řeší téměř neřešitelné problémy, alespoň tedy z mého pohledu jako „nestavaře“. Následně bylo úžasné mít možnost aktivně se podílet na finálním designu, vybírat nejlepší logo, zasahovat do procesu otevření, navrhovat, kde co bude umístěno…

Podle čeho jste se rozhodovali?

Bylo velmi důležité snažit se vžít do pocitu návštěvníka, který zde bude poprvé. No, a i deset let po otevření je stále co vylaďovat, zlepšovat a zvyšovat tak komfort zákazníků.

Čím je dnes OC Breda & Weinstein pro Opavu?

Z mého pohledu je obchodní a společenské centrum pevnou součástí centra Opavy, kde se podařilo citlivě spojit historický vzhled budovy s moderní stavbou. Jde o novodobou architektonickou dominantu města a například pohled na bývalý pivovarský komín a skleněnou střechu mě nikdy neomrzí. Kromě toho zde mohou nejen Opavané, ale i návštěvníci ze širokého okolí najít místo pro setkání, nakupování i zábavu. Osobně si myslím, že ostatní města mohou Bredu Opavě závidět.

A čím bude za deset let?

Věřím, že se nic zásadního nezmění a stále půjde o jednu z hlavních dominant města, kde se budou lidé scházet a budou si moci dát i výborné pivo, které se vaří v zázemí restaurace Nová Sladovna. Samozřejmě se změní skladba nabídky prodejců, kdy někteří odejdou a jiní zase přijdou. Již nyní usilovně pracujeme na tom, abychom i v následujícím desetiletí rozšířili nabídku prodejen o další známé značky.

Můžete nějaké takové jmenovat?

Mám na mysli například plánované otevření prodejen Sinsay a dm drogerie markt. Pro mladé herní nadšence jsme otevřeli zábavní zónu Play Time. V přípravách je také realizace výstavby nového dětského hřiště, které bude přístupné zcela zdarma. Dále uvažujeme nad zřízením oddechové „chill out zóny“ nebo vytvoření zábavných interaktivních prvků v různých lokacích centra. Zároveň plánujeme i nadále působit v kulturní a společenské oblasti, zejména v rámci realizace programu pro rodiny s dětmi. S radostí také pozorujeme snahy o rekonstrukci a znovuotevření původní sousední prvorepublikové Bredy, kde by mohlo dojít i k dříve zamyšlenému propojení obou budov, což by bylo nejenom pro Opavany velmi zajímavé. Je zde také záměr vybudování moderního bydlení na vedlejší parkovací ploše. Určitě se máme na co těšit.

Jak se vaše obchodní centrum odlišuje od konkurence?

Tak přiznejme si, že jako obchodní centrum zde v Opavě Breda & Weinstein přímou konkurenci nemá, i když je zde mnoho dalších nákupních možností. Věřím, že naší největší výhodou je široká nabídka obchodů, gastronomie, zábavy a volnočasových aktivit, včetně kina Cinestar, na jednom místě. To je pro přijíždějícího návštěvníka, který zde může v klidu zaparkovat, velmi pohodlné. Kromě toho se snažíme připravovat v průběhu celého roku různorodé společenské či sportovní akce pro širokou veřejnost. V tomto trendu budeme určitě pokračovat a věřím, že v budoucnu přichystáme ještě mnoho příjemných překvapení pro návštěvníky Bredy.

Je nějaká služba nebo značka, která v Bredě chybí a kterou byste chtěl přivést?

Každý zákazník má své oblíbené značky a prodejce. My jejich přáním nasloucháme, sledujeme trendy a s potencionálními nájemci jednáme. Musíme samozřejmě být realisti, brát v potaz i to, že spádová oblast a kupní síla není stejná jako v Praze, Brně či Ostravě a smířit se s tím, že některé známé značky zde nebudou. Přesto si myslím, že opavská Breda & Weinstein má zákazníkům co nabídnout. Naším cílem bude vždy pestrý mix nájemců v rámci reálných možností.

Chystají se oslavy výročí. Na co se můžeme těšit?

Nebojím se říci, že celý víkend – 11. - 13. 11. 2022 bude více než zajímavý. V pátek začneme výhodnými nákupy pro zákazníky, kdy jednotlivé prodejny budou nabízet slevy až 50 procent. Narozeninový program se následně rozprostře do obou víkendových dní – v sobotu zahájíme vystoupením oblíbených interpretů Lipo & Yanna, následovat bude představení iluzionistky Kelly a vrcholem oslav bude vystoupení stále více populárního Kapitána Dema. Nebude chybět ani ochutnávka narozeninového dortu, vyhlášení soutěže o atraktivní ceny Bredamanie a bude i ohňostroj. Nedělní dětský program zahájíme workshopem na výrobu slizu, pokračovat budeme animačním programem s Požárníkem Samem a nebude chybět ani CRYO show s šílenými vědátory a losování o parádní ceny. Takže každý si najde to své.

Jaké jsou vaše osobní milníky a jaké jsou milníky obchodního centra?

Na obdobné pozici jsem začínal již v roce 2003 a od této doby jsem řídil nebo dohlížel na projekty obchodních center či jiných komerčních projektů v Karviné, Ostravě, Olomouci, Praze a zde v Opavě. Jak pro mě osobně, tak i pro obchodní centrum, je jednoznačný hlavní milník jeho slavnostní otevření dne 15. listopadu 2012. Následně nás všechny určitě v roce 2013 potěšil titul Stavba roku a další architektonické ceny. Nynějších 10 let od otevření a blížící se oslava určitě stojí také za zmínku.

Kolik lidí se stará o chod vašeho obchodního centra? Máte v týmu někoho podobně “věrného” jako jste vy sám?

Chod správy obchodního centra zabezpečuje pět kmenových zaměstnanců, ale samotný provoz je závislý na spoustě dalších pracovníků a firem nejen z oblasti úklidu, údržby nebo ostrahy. Prakticky od otevření našeho centra spolupracuji s technickým manažerem a s hlavní účetní, bez kterých si to již nedovedu představit a věřím, že si vzájemnou spolupráci užívají tak, jako já. Máme tu ale i další dlouholeté zaměstnance a myslím si, že se zde lidé cítí dobře.

Co vše obnáší pozice ředitele obchodního centra?

Z mého pohledu vidím jako jeden ze svých hlavních úkolů směřovat chod obchodního centra tak, aby se zde zákazníci cítili komfortně a rádi se k nám vraceli. Toto následně způsobí, že budeme mít i spokojené nájemce, jednodušeji tak budeme nacházet i nájemce nové, třeba i po nájemcích, kteří současnou těžkou ekonomickou dobu nemohli zvládnout. Jinými slovy lze říci, že v koordinaci s ostatními členy správy centra musím zajistit každodenní bezproblémový chod obchodního centra jak po technické, tak i provozní stránce. Samozřejmě důležité jsou i strategické schůzky se zástupci majitelů, kde se konstruktivně a věcně rozhoduje o další strategii.

Na co jste za těch deset let nejvíce pyšný?

Každý den, když přijíždím a vidím obrysy Bredy, tak mám hned lepší pocit. Jsem pyšný na svůj tým, který svou práci dělá skvěle, což se také přenáší do atmosféry centra. Jsem pyšný na úzkou spolupráci s mnoha organizacemi a jednotlivci regionu Opavska, od Magistrátu města Opavy přes Sportovní kurzy, se kterými děláme mnoho zajímavých sportovních aktivit jako například běžecký závod Breda city trail až třeba po Slezskou univerzitu. Jsem pyšný, že si Breda ponechává svůj genius loci, že není pouze místem nákupů, ale i výstav, představení, koncertů, setkávání a i místem, kde se pomáhá potřebným. A jsem také moc rád, pokud lidé odchází z centra spokojení a zase se vrací.

Víte nebo odhadnete, kolik zákazníků za těch deset let prošlo obchodním centrem Breda & Weinstein?

Návštěvnost evidujeme od otevření centra, což nám pomáhá i při vyhodnocování proběhlých akcí a obchodních trendů. Mohu prozradit, že obchodní centrum od otevření již opakovaně navštívilo více než 44 milionů návštěvníků.

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama