Stav silnic si SSMSK dala změřit poprvé. „Hodnoticími kritérii byla podélná nerovnost, hloubka vyjetých kolejí, hloubka vody v kolejích, makrotextura (struktura) a poruchy vozovek – trhliny, deformace,“ uvedla Součková.
Ve výborném až vyhovujícím stavu je 628 kilometrů změřených silnic sítě, v nevyhovujícím stavu 51 kilometrů. Stav zhruba 210 kilometrů silnic byl označen za havarijní.
„Plán oprav silnic na rok 2017 je už v zásadě připraven, nicméně s výsledky měření budeme v budoucnu pracovat. Lepší stav vozovek v jednom okrese neznamená, že není co zlepšovat a kam investovat, i když v jiných okresech jsou problematičtější úseky. Pro vytvoření vlastního plánu oprav na daný rok je určitě vhodné kombinovat všechny dostupné informace,“ uvedl technicko-provozní náměstek SSMSK Milan Novák.
Podrobná analýza výsledků měření podle něj například pomůže určit, ve kterých úsecích se podle předpokladů bude stav vozovky zhoršovat rychleji.
Letos budou silničáři opravovat například silnici mezi Čakovou a Krasovem na Bruntálsku, úsek mezi Bystřicí na Frýdecko-Místecku a osadou Paseky, silnici III/47215 v Doubravě na Karvinsku nebo silnici z Těškovic na Opavsku do bílovecké místní části Výškovice.
Mezi nejnákladnější opravy by pak letos měly patřit rekonstrukce Koblovské ulice v Ostravě za 23 milionů korun nebo na Novojičínsku silnice mezi Mankovicemi, Jeseníkem nad Odrou a jesenickou částí Hůrka, která přijde na více než 22 milionů.