Byznys
12/12/2018 Jan Smekal

Chytrá myšlenka: Poštovní krabice s kontrolou obsahu

Magazín PATRIOT představuje nejúspěšnější projekty programu Chytrá myšlenka, který spolu s Moravskoslezským krajem administroval Impact Hub Ostrava.

Fairbox je upravená poštovní krabice, první svého druhu na světě, která umožňuje optickou kontrolu doručeného zboží především z e-shopů a z internetových obchodů a z jiných druhů internetového nakupování.

„Zákazník si zboží z FairBoxu prohlédne ještě dříve, než podepíše protokol o převzetí, anebo než zaplatí dobírku. Tím je si stoprocentně jistý, že přebírá zboží, které si doopravdy objednal. To je první pilíř celého FairBoxu,“ popsal jeho zakladatel Jan Bestetti.

Druhým pilířem je to, že hned po převzetí se člověka zmocní pozitivní emoce, protože se ihned přesvědčí, že mu přišlo to, co si skutečně objednal. „Nejhorší, co se může stát, je totiž to, že člověk stojí na poště, pak dostane balík oblepený spoustou izolepy, musí s ním domů, pro nůžky, servat izolepu dolů a trvá tak poměrně dlouho, než se dostane do balíku, aby zjistil, co přesně mu přišlo. FairBox tento proces výrazně urychluje,“ podotkl.

Navíc je také ekologický. „Používáme karton, který má certifikát FSC, to znamená, že stromy používané pro výrobu kartonů jsou z oblastí dlouho udržitelných zdrojů. Lidé, kteří bydlí v oblasti, kde dochází k těžbě lesů, nejsou žádným způsobem vykořisťovaní,“ ujistil.

„Navíc FairBox může posloužit pro další účely, nemusí hned skončit v koši. Může se použít doma pro skladování dalších věcí, popřípadě mnoho lidí zboží doručené ve FairBoxu daruje jako dárek, aniž by ho rozbalovali.“

Lidem se tento nápad velice líbí. „Je to svým způsobem ohromný komfort. Kurýr jim přiveze balíček, do kterého se ihned podívají a v drtivé většině případů je tam to, co tam skutečně má být. Česko je e-shopová velmoc, je tady nejvíce eshopů na hlavu, přes 44 tisíc a je mezi nimi

neskutečný konkurenční boj. Každý z nich se chce něčím odlišit. FairBox je přidaná hodnota pro e-shop, aby se i takto mohl odlišit od své konkurence a není to až zas tak výrazný náklad. Přitom přidaná hodnota pro e-shop je obrovská,“ zdůraznil Bestetti.

„Naší cílovou skupinou jsou e-shopy, které si zakládají na péči o svého zákazníka. Když už dělají pěkné věci, tak je chtějí posílat i v pěkném balení. FairBox se dá i potisknout, takže může splňovat firemní identitu daného e-shopu. Můžou tak mít koncept doručení dotažený od začátku až do konce.“

Sdílejte článek