Cestování
01/06/2016 Jaroslav Baďura

Chceme plnit cestovatelské sny, říká Martin Šimek z Radynacestu.cz

"Našimi zákazníky jsou lidé, kteří třeba v dětství rádi četli cestovatelské romány a představovali si, jaké by to bylo tato místa navštívit ve skutečnosti," říká majitel ostravské cestovní kanceláře Radynacestu.cz Martin Šimek. V rozhovoru pro Magazín PATRIOT mimo jiné prozradil, co Radynacestu.cz chystají pro své klienty do budoucna.

Kdy a proč vaše cestovní kancelář vznikla?
V roce 2011 a navázali jsme na provozování cestovní agentury. Věděli jsme, jaký typ zájezdů chceme nabízet, ale žádná jiná CK ho neměla v požadované kvalitě. My jsme věděli, jak má takový zájezd vypadat a proto jsme se rozhodli ho připravit sami.

Jaký byl záměr a v čem jste se chtěli odlišit od konkurence?
Věříme, že mnoho lidí nechce na dovolené jen ležet u vody. Náš klient je duší cestovatel. Touží něco nového objevovat a zažít. A to i třeba několikrát do roka. V Evropě i na světě je neuvěřitelné množství krásných míst, tak si myslíme, že je škoda dnes tak vzácný volný čas trávit třeba v Chorvatsku.
V současnosti nabízíme 196 různých zájezdů do 23 zemí. V délce od 4 dnů po více než týden. Základem je zkušený průvodce, který zná daná místa jako své boty. Nejde totiž jen o návštěvu nejznámějších památek a monumentů. Průvodce zavede naše klienty i na méně známá místa, o kterých se v tištěných průvodcích jen tak nedočtete. Není totiž důležité vidět co nejvíce památek na zájezdu. Ale pobyt si opravdu užít. Skoro tak autenticky, jako byste byli místní.
Správný průvodce není „mluvící hlava“ nebo učitel dějepisu. Je to partner na cestách. Příjemný člověk, který dané místo miluje. Chodí třeba s našimi klienty ochutnávat místní kulinářské speciality nebo večer posedět do místní hospůdky.

Martin Šimek.

Martin Šimek.

Daří se vám to – být jiní? Co na rozdíl od klasických cestovek nabízíte?
Lidé, kteří se vracejí z našich zájezdů, jsou překvapeni, jak vše probíhá hladce a v pohodě. Jezdíme v malých skupinkách, takže velmi často vznikne skvělá parta nebo nová přátelství. Už jsem mluvil o roli průvodce, který svým charismatem vytváří výbornou atmosféru. Ale na začátku skvělé služby stojí naši specialisté v kanceláři, kteří k místům, která prodávají, mají osobní vztah. Například tam delší dobu žili a pracovali.
A díky těmto zkušenostem víme, jak a co v zahraničí funguje, takže dokážeme vše perfektně zajistit, od dopravy z letiště třeba po vstupenky. Díky tomu se naši klienti vyhnou prostojům a frontám. A nedáme si prostě pokoj, dokud každý náš zájezd není dokonalý.

Přibývá lidí, kteří chtějí více poznávat zahraničí, kteří před pasivní dovolenou dávají přednost “poznávacím” zájezdům?
Našimi zákazníky jsou lidé, kteří třeba v dětství rádi četli cestovatelské romány a představovali si, jaké by to bylo tato místa navštívit ve skutečnosti. Velmi dlouho to nešlo, třeba i kvůli horší dostupnosti letecké dopravy. S rozvojem nových levnějších aerolinek jsou tato místa najednou na dosah ruky. Stačí jen v sobě probudit tu touhu něco vidět a zažít.
Pojem „poznávací zájezdy“ ale připomíná obrovské skupiny a neustálé přizpůsobování se ostatním. Takové zájezdy my neděláme. U nás jsou základem menší skupiny, autentičnost a pohoda. A o tohle mají lidé stále větší zájem.

Jaké očekáváte, především v souvislosti s děním ve světě, letos cestovatelské trendy?
Chuť cestovat je přirozená lidská vlastnost. Nevěřím, že si touhu cestovat necháme někým vzít. Letecká doprava má stále vzrůstající tendenci. Je možné navštívit velice jednoduše neuvěřitelné množství krásných míst. I těch méně obvyklých, o kterých jste třeba ještě neslyšeli. Stačí nebýt v zajetí předsudků, že dovolená v hotelovém komplexu je ta jediná možná.
Věřím, že i nabídka odletů z Ostravy se bude rozšiřovat. A pokud ne, pořádáme i odlety z Katovic a Krakova s dopravou z Ostravy našimi mikrobusy zdarma.
Jedním z trendů může být individuální cestování. Bez cestovky. Skutečně někdo cestuje raději sám. S představou, že si tak cizinu užije lépe. Často se ale ocitne na neznámém místě a trvá velmi dlouho, než se zorientuje, dostane z letiště na hotel, zjistí, jak funguje doprava, a podobně. Individuální cestování také vyžaduje velkou domácí přípravu. Ne každý na to má čas a chuť.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Připravujeme nové typy zájezdů zaměřených na zážitky a přizpůsobených zájmům klientů. Ať již jde o milovníky květin, sportu nebo třeba nákupů. Myslíme si, že našim cestovatelům nejde jen o to, odškrtnout si další zemi v seznamu. Ale propojit cestovatelské zážitky se svým životem a dát tak svým zájmům nový rozměr. Pokud někdo rád cestuje se svou rodinou a dětmi, věříme, že si oblíbí třeba návštěvu studií Harryho Pottera v Londýně. Pokud někdo rád navštěvuje hudební festivaly, bude moci s námi navštívit festival v Glastonbury. Pokud se někdo zajímá o mystiku, může zažít východ slunce ve Stonehenge. Chceme plnit cestovatelské sny.

Sdílejte článek