Auto
05/02/2022 Jaroslav Baďura

Čeští hasiči si v lesích vyzkoušeli umění švédského pásového stroje Hägglunds

První modely pásových vozidel BV206 sjely z výrobních linek švédské firmy Hägglunds počátkem 70. let. Svou technickou spolehlivost a odolnost prokázal a dodnes stále prokazuje na všech světových kontinentech od polárních oblastí severní Ameriky, Evropy a Asie, pouštní pustiny Asie a Afriky až po nejdrsnější kontinent - Antarktidu.

Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje disponuje dvěma pásovými vozidly Hägglunds BV206, které pořídil v roce 2018 v rámci projektu Zvýšení připravenosti Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení a řízení rizik způsobených změnou klimatu.

Jedno z vozidel je dislokováno na stanici v Bruntálu, druhé ve Frýdku-Místku - tedy v lokalitách, v jejichž hasebním obvodu jsou rozsáhlé hornaté oblasti a těžko přístupný terén.

Stroje jsou určeny jak pro dopravu hasičů, tak pro evakuaci a transport zraněných či zachraňovaných osob. V podlaze nákladového prostoru jsou oka pro uchycení transportních nosítek, která jsou standardní výbavou stroje.

"Současné počasí využili k výcviku hasiči právě ze stanice ve Frýdku-Místku. Díky vstřícnosti Biskupských lesů se mohly všechny tři směny od středy 2. února 2021 až do pátku vystřídat v nácviku jízdy v zasněženém terénu v oblasti vrcholu Ondřejník u Frýdlantu nad Ostravicí," uvedl za hasiče Jakub Kozák.

Hasiči si tak vyzkoušeli jak samotné ovládání vozidla ve zúžených prostorech, tak jeho průjezdnost terénem, způsob sjíždění prudkých kopců i samotnou přepravu osob.

V základním vybavení stroje nechybí hasicí přístroje, variabilní ruční vyprošťovací nástroj, lékárnička, rozbíječ skla a řezač pásů. Do úchytů lze umístit i standardní dýchací přístroje.

Sdílejte článek