Nejnovější zprávy: Dobrá zpráva, po přívalových deštích by dnes v Moravskoslezském kraji mělo pršet méně Para hokejisté odehrají přípravné zápasy. Mistrovství světa v Ostravě bude i s fanoušky!

Auto

Autotest: Opel Insignia. Staré dobré časy

Opel Insignia je od svého uvedení na trh tajným tipem na perfektní manažerský vůz. Po faceliftu to jen potvrzuje.


Autor: Radim Kolibík

O modernizovanou Insignii od ADOP Car jsem moc stál. A očividně jsem nebyl sám, kdo chtěl hned poslední Opel, do jehož vývoje ještě moc nezasahoval nový francouzský vlastník.

Poptávka je tak velká, že v ADOPu museli prodat i testovací auto, na které jsem si brousil zuby. Nebyl by to ale pan Vařeka, majitel a ostřílený obchodník, kdyby hned nenašel řešení. To se jmenuje Lukáš Jansa, známý ostravský advokát a také fanda Insignie, který se sám nabídl, že nás nechá otestovat jeho novou červenou krásku. A ještě nám poví o tom, jak se změnila po plastice, které my odborníci říkáme facelift. Rozhodně má co říct, vždyť je to jeho druhá Insignie. To byla nabídka, která se nedá odmítnout!

Poprvé jsme na testování dva a já mám spolujezdce z nejpovolanějších. Během jízd probereme všechno možné, ale k Insignii se pořád vracíme. Z Lukášových slov je jasné, že přesně ví, proč si tenhle velký Opel vybral znovu.

Sedám za volant a hned chápu, proč byla Insignia po faceliftu jeho jasná volba. Můj spolujezdec nemusí nic říkat. Usedám do příplatkového AGR sedadla, nastavím sklon, výšku, bederní opěrku, a hlavně šířku opěráku a mám jasno! Rozhodně jsem v mainstreamovém autě neseděl v lepší sedačce! Lukáš to jen potvrzuje. Ročně najezdí téměř čtyřicet tisíc kilometrů, a to už člověk fakt pozná, na čem sedí. Nejedna hezky vystajlovaná a na pohled lákavě tvarovaná sedačka zvučné značky se dokáže během pár tisíců kilometrů proměnit v trestnou lavici.

Když už mám nastavené sedadlo, zrcátka i volant, rovnou se zkusím posadit do druhé řady. Pořád dobrý! Střecha liftbacku mých 184 cm neomezuje a před koleny mám prostor tak velký, že by se tam vešlo i premiérovo neomylné ego.

Vracím se zpátky za volant a vyrážíme. Tentokrát jsem trochu nesvůj. Budu řídit auto, které nepatří nějakému velkému autosalonu, co jich má stovky. Tohle je kára, kterou si někdo konkrétní vybral a je jen jeho. Docela zodpovědnost, řeknu vám. Můj první dojem, krom úžasné sedačky, je velikost, prostornost a přitom agilita.

Tenhle Opel je opravdu poctivá střední třída. Liftback s příkladnou aerodynamikou bez zbytečných centimetrů nad hlavou. Bez rádoby terénních úprav, využitelných maximálně pro boj o parkovací místa u předražené školky. I přes svou délku je Insignia obratná a neztratí se ani ve městě, kterým projíždíme při hledání první foto lokace. Hledání je to dlouhé, fotograf tradičně náročný a věčně nespokojený. Ale co bychom pro něj a pro pořádné fotky neudělali.

Osobně mi to zas tak moc nevadí, na další kilometry v té super sedačce se fakt těším. Proplétáme se Ostravou a já můžu naplno ocenit příkladnou spolupráci automatické převodovky a motoru. Rozjezdy jsou plynulé, bez cukání a pohyb po městě se obejde bez týrání motoru ve zbytečně nízkých otáčkách. To se mi líbí! Konzervativní kombinace automatické převodovky a konvenčního turbo dieselu bez zásuvek, baterek a dobíječek má pořád něco do sebe!

Když se později dostaneme na dálnici, vyniknou kladné vlastnosti pohonu dvojnásob. Motor má kultivovaný projev a dostatek síly pro zrychlení v legálních i mírně nelegálních dálničních rychlostech. Ty nelegální bychom si v nouzovém stavu v žádném případě nedovolili ani náznakem vyzkoušet, protože nechceme na celu s tím smolařem, který sedí pět let za pět ukradených housek.

Díky příkladné aerodynamice nízké, moderně tvarované karoserie a výbornému odhlučnění je v kabině při stotřicítce až překvapivé ticho a my si bez zvyšování hlasu můžeme pokecat i s pasažéry v druhé řadě. Její revír prostě je dálnice! Kdyby Němci ještě točili Kobru 11, ten malý neprůstřelný policajt by každý týden stíhal lumpy v Insignii GSi!

Na další fotolokaci už máme více času. Než Radim aktivuje dron prošmejdím auto, pořádně si prohlédnu jeho křivky a musím uznat, že tahle elegance říznutá německou konzervativností má něco do sebe. V červené barvě jak z reklamního plakátu obzvlášť! Proto do vzhledu při faceliftu designéři Opelu moc nezasahovali. Jednoduše neměli důvod. Prostě udělali moc pěkné auto hned na první pokus.

Facelift tak přinesl drobné kosmetické úpravy, a hlavně nové Interlux přední světlomety, které mají 82 diod a všechny moderní funkce jako je naklápění, stínění protijedoucích vozidel a automatické přepínání. Naprostý luxus! Svítí to jak fotonové dělo, ale neobtěžuje ostatní řidiče. Tohle by mělo být ve výbavě každého auta namísto všech těch otravných systémů pro udržování v pruhu a chcípání motoru na každé křižovatce.

Facelift se projevil také v interiéru, nové jsou sdružené přístroje, které vtipně a funkčně kombinují analogové a digitální zobrazení. Lze je konfigurovat a jsou příkladně čitelné i na slunci, které pro naše focení konečně vylezlo. Centrální displej infotainmentu je dotykový, zvládá AppleCar play i AndroidAuto a hraje velmi slušně.

Jinak je ale interiér doslova oázou normálnosti. Chci změnit teplotu, otočím kolečkem a v pohodě to zvládnu i za jízdy. To samé platí pro vyhřívání sedaček a další běžné funkce. Paráda! Dotykový displej potřebuji jen ve chvíli, kdy chci detailně nastavit audio nebo třeba navigaci. Se vším ostatním si vystačím s tlačítky na volantu. To mám rád. Materiály působí hodnotně, ale ne bezúčelně nabubřele. To mám taky rád.

První Insignii měl Lukáš v provedení kombi, teď má liftback, ale jak se přesvědčím na vlastní oči, velikost zavazadelníku je velkorysá. Lukášovi se ještě nestalo, že by se do kufru nevešly všechny podklady i k těm nejtěžším kauzám.

Když si po těch náročných případech potřebuje vyčistit hlavu a hodit se offline, i v liftbacku se dá docela pohodlně přespat během toulek přírodou. V rámci okresu, samozřejmě.

Tenhle Opel mě opravdu potěšil. Je prostorný, skvěle zpracovaný, lehce konzervativní a přitom neokoukaný. Motor i automatická převodovka fungují na výbornou, přesně tak, jak od manažerského dálničního povozu čekám. Nadšení nejen pro zadní část mého těla vyvolaly extrémně povedené sedačky.

Nová Insignia je velmi dobré auto a pokud zrovna vybíráte manažerský vůz, určitě ji vyzkoušejte, překvapí vás, dost možná i uhrane. Ve vhodné barvě pak bude ozdobou šedivého firemního parkoviště a když si vyčíháte akční cenu, kterou Opel rozhodně umí nabídnout, bude spokojen i finanční ředitel.

Opel Insignia Ultimate Grand Sport 2.0 CDTI

Technické údaje

Typ motoru: Řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec
Nejvyšší výkon: 128 kW
Točivý moment: 380 Nm

Nejvyšší rychlost: 225 km/h
Kombinovaná spotřeba WLTP: 5,0 l/100 km

Zavazadelník: 490 l

Vnější rozměry

Délka: 4897 mm
Šířka: 1941 mm
Výška: 1455 mm
Rozvor: 2829 mm

Cena testovaného vozu: 1.094.990 Kč včetně DPH

Fotogalerie

Autor: Radim Kolibík