Auto
23/02/2022 Václav Menšík

Autotest: KIA Sportage. Černý kůň chce do extraligy!

Radim Kolibík

Novou Kiu Sportage jsme poprvé fotili pro kampaň AUTOBONDu s kluky z HC Vítkovice. Celkem mlsně kolem Sportage bruslili, ale měli smůlu. Nejdřív pořádný test v prestižním magazínu a teprve potom extraliga. Logicky.

Když už černá Kia a hokejisti dostatečně zapózovali, bylo auto konečně naše. Usedám dovnitř a i přesto, že mě David Němec, vedoucí prodeje Kia v Hrabové informuje, že nemám tu úplně nejvyšší výbavu, je to dobrý. Moc dobrý!

Na první pohled poznávám několik technologií i designových prvků ze skvělého Sorenta a v podstatě nic mi nechybí. Krom automatické převodovky. První rozjezd je tak trochu prudší, než by se na zkušeného motoristického novináře slušelo. Po pár minutách už je i moje levá noha zpátky ve hře a oceňuju přesný chod řadící páky i rychlé reakce motoru.

Motor je úplně syrový, hokejisti toho při focení na ledě moc nenajezdili, a přesto má od prvních kilometrů Sportage tah na bránu jak Dominik Lakatoš, když začne play-off. Benzínová jednašestka je tak tichá, že když první dny stojím na křižovatce, pořád kontroluju, jestli jsem deaktivoval start-stop. Ten má mechanické tlačítko, ještě že tak.

Všechna tlačítka základní potřeby zůstala mechanická a jsou doplněna superširokoúhlým digitálním displejem, který se táhne snad přes půl auta a je skvěle čitelný, i když je slunce ještě dost nízko.

Pochválit musím i spolehlivou bezdrátovou nabíječku a dva druhy USB portů, které jsou vpředu i vzadu. Moje Sportage má dokonce třízónovou klimatizaci, takže dětem na zadních sedačkách napojeným na ty USB, nepřimrznou prsty k mobilům.

Ještě pořád se smráká brzy, tak hned první den zjistím, že mám i automatická full LED světla, což je věc, kterou, jak už ctěný čtenář dávno ví, prostě zbožňuju. Svítí výborně, člověk je pak opravdu mnohem méně unavený a zároveň automatika na protijedoucí auta reaguje bleskově, takže se nekonají žádné trestné dávky dálkovek od ostatních řidičů.

Já jsem se letos místo trénování techniky hole a bruslení věnoval spíš nabírání objemu Bohužel teda ne na stadionu ale v přilehlých restauracích, tak mám osobní rekord a krásných devadesát kilo při 184 cm. Papírově ideální hokejové parametry, do týmových tabulek bych určitě zapadl, ale pro jistotu to necháme jen v teoretické rovině, nebudeme se pouštět do žádných větších akcí a spokojíme se s tím, že elektricky stavitelná sedačka je velkorysá ve všech směrech. I opravdový řízek jako je náš kapitán Roman Polák se v ní usadí pohodlně.

I v druhé řadě je to pro dva pasažéry naprosto v pořádku. Chybí mi pouze tunýlky na isofix. Musím dětskou sedačku rvát ke kotvícím bodům přes čalounění sedaček. To dělám strašně nerad, takže tímto inženýrům do Žiliny posíláme drobný námět ke zlepšení.

Jinak ovšem na Slovensku odvádějí dobrou práci. Pan vedoucí David osobně garantuje, že manuál vám v AUTOBONDu dodají do tří měsíců a automat do šesti. Není divu, že v Hrabové se dveře netrhnou a objednávky na Sportage se jim jen hrnou! Mají i pár skladovek, tak spěchejte, protože po tomhle testu už nebudou!

Uvnitř auta je to vážně jak v pokojíčku, kufr spolkne několik hokejových tašek, takže si buďte jistí, že spokojení budou nejen kluci z HC Vítkovice, ale i vaše početná rodinka.

Design karoserie se na první pohled může zdát trochu divoký, ale já po druhém pohledu raději říkám moderní. Mám Sportage v trochu konzervativní černé metalíze a to auto se mi každým dnem líbí víc a víc.

Je to SUV, které samozřejmě můžete mít ve čtyřkolce, velké je tak akorát, aby nabídlo dostatek prostoru v interiéru a jízdní jistoty i kultivovanosti na dálnici. Korejci a Slováci mezigeneračně zamakali na odhlučnění podvozku i motoru a připravili sebevědomé a vyspělé auto. Zároveň je s ním radost jezdit ve městě. Zůstává obratné a i v konzervativní kombinaci čistě benzínového motoru, manuální převodovky a pohonu předních kol příjemně úsporné. S nezjetým autem nebyl problém jezdit za sedm litrů benzínu. Bez šidítek na baterky!

Ti hokejisti na to vážně mají čuch, od první chvíle věděli, že to bude dost dobrá kára a já to teď můžu jen potvrdit.

Kia Sportage 1.6 T-GDi 4x2 TOP

Technické údaje

Pohon: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1598 cm3
Maximální výkon: 110 kW
Maximální točivý moment soustavy: 250 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Nejvyšší rychlost: 189 km/h
Spotřeba paliva /WLTP/: 6,6 – 7,0 l na 100 km

Vnější rozměry

Rozvor: 2680 mm
Délka: 4515 mm
Šířka: 1865 mm
Výška: 1650 mm

Objem zavazadlového prostoru: 591 l

Hmotnost: 1451 kg

Cena testovaného vozu: 735 980 Kč včetně DPH

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama