Gastronomie
12/05/2024 Redakce PATRIOT

Albrechtický pivovar: Šli jsme do toho více srdcem než rozumem

Foto: se souhlasem Albrechtického pivovaru

Fajne, bo naše! To je slogan Albrechtického pivovaru, kde vaří pivo poctivě a s nadšením už deset let.

Mnoho energie, času, práce i experimentů investovali do toho, aby se pivo z Albrechtic dostalo do širšího povědomí lidí nejen ve Slezsku. Za zrodem progresivního pivovaru s moderní technologií stojí Lukasz Niemiec a Radovan Klimsza. Vaří pivo především z českých surovin za použití tradičních českých metod a receptur, ale ochutnáte u nich také světové speciály jako je IPA, NEIPA, Gose, Weizen.

S vařením piva jste začínali v domácích podmínkách, co bylo impulzem začít oficiálně podnikat?

Zájem lidí. Sen nebo myšlenku o založení pivovaru jsme měli asi od roku 2012, kdy jsme studovali v Brně a v té době byl boom minipivovarů. Chtěli jsme to taky vyzkoušet. První várky piva jsme připravovali ve třicetilitrovém hrnci, pivo lidem chutnalo a nás to moc bavilo. Žízeň zákazníků ale byla větší než naše možnosti, takže jsme se rozhodli kapacitu navýšit a postupně jsme provozy rozšiřovali, až jsme zakotvili na současné adrese v Albrechticích. Bylo to zásadní rozhodnutí vzdát se dřívějších zaměstnání, jít do rizika a začít podnikat, ale těší nás to. Šli jsme do toho více srdcem než rozumem. Teď jsme v situaci, že jsme mohli náš tým rozšířit i o nového sládka, který k nám vnesl další know-how a to především v oblasti svrchně kvašených piv.

Na jaká piva se zaměřujete? Pořád platí, že zákazníci mají nejraději ležáky?

Soustředíme se na vaření piv podle tradičních postupů a receptur, ale zároveň objevujeme svět chutí a vůní v sérii Brewmaster´s Madness. Ve standardní produktové řadě zájemci najdou klasické pivní styly v čele s ležákem Pius. Prémiová série speciálů pak nabízí různé chutě a vůně z celého světa, tady se pořád posouváme, zkoušíme nové kombinace, suroviny a vyrábíme limitované edice. Jsme ve Slezsku a lidé tady stále nejraději pijí ležáky, to ctíme. Zhruba 40 procent zákazníků ale chce objevovat nové chutě a pivní speciály si oblíbili a čekají, s jakou novinkou přijdeme.

Co chystáte na sezonu?

V létě bychom chtěli uvařit nealkoholické pivo. Je po něm stále větší poptávka a chceme vyjít vstříc cyklistům, sportovcům a všem dalším, kteří chtějí po pár „kouscích“ normálně fungovat. Nealko bude svěží, chmelené americkým chmelem a bude mít lehkou citrusovou chuť. Zkusíme i nový ležák, zatím byla naší vlajkovou lodí jedenáctka Pius a teď chceme přidat desítku. Nemáme roční plán toho, co budeme vařit. Zkoušíme, co nás zaujme, co nám chutná, obměňujeme nabídku a experimentujeme. Teď máme v nabídce asi deset druhů piv, to si chceme udržet, ale v plánu máme druhy častěji měnit a nabízet několik novinek a limitovaných edic v sezóně.

Sdílejte článek
zavřít reklamu
Reklama