„Od ledna 2012, kdy byla zahájena jeho sériová výroba, sjelo z linky více než 373.000 kusů. Pětidveřový Hyundai i30 byl velmi úspěšný zejména v Evropě, celkově se exportoval do 54 zemí světa,“ uvedl Vaněk.
Nejvíce, celkem 109.000 těchto aut, putovalo do Německa, přes 68.000 do Velké Británie a téměř 48.000 do Španělska. Česká republika byla v počtu odebraných kusů na čtvrtém místě, v tuzemsku se prodalo 31.600 vozů.
Vaněk řekl, že vůz Hyundai i30 třetí generace se od svého předchůdce bude lišit designem, bude mít jiný podvozek, a tedy i jízdní vlastnosti, a například také větší a jinak umístěný display. Cena vozu ještě nebyla určena.
Už 11. listopadu automobilka ukončila výrobu třídveřové verze modelu i30. „Kombík druhé generace ve výrobě zatím zůstává, ale i on bude nahrazen třetí generací, a to v průběhu roku 2017,“ uvedl Vaněk. Doplnil, že prodej modelu Hyundai i30 třetí generace bude v celé Evropě zahájen v prvním čtvrtletí příštího roku.
V příštím roce podle mluvčího plánuje slezská automobilka vyrobit 350.000 vozů, což je stejně jako letos a je to i současná kapacita závodu. Letošní plán výroby továrna splní.
Firma aktuálně zaměstnává v Nošovicích 3400 lidí, dalších 7000 lidí pracuje pro subdodavatele. Loni automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tržby jí ale vzrostly, a to o 19,3 miliardy korun na 125,7 miliardy korun.