Už třetina investorů v kraji dělá do aut. To je výzva, ale i riziko

21.10.2015 12:54 Byznys 0

Ve stávajících průmyslových zónách v Moravskoslezském kraji v současnosti působí 99 investorů, jinými slovy tedy zahraničních firem, které mají v ČR pobočku, či těch zahraničních investorů, kteří zde koupili podíl v české firmě. Nejvíce investorů v Moravskoslezském kraji působí v automobilovém průmyslu.

Už třetina investorů v kraji dělá do aut. To je výzva, ale i riziko

Ilustrační foto

Na oblast „automotive“ je zaměřeno 28 investorů, dalšími oblastmi, v nichž investoři působí, jsou doprava a logistika. V těchto odvětvích v kraji působí 13 investorů. Stejný počet investorů pak podniká ve strojírenství. Informace o působení investorů v kraji zveřejnila Agentura pro regionální rozvoj.

Jedním z nejúspěšnějších investorů v kraji je německá firma BROSE CZ, zabývající se výrobou součástek pro automobilový průmysl. Ta sídlí v kopřivnické průmyslové zóně. „Naše firma působí v Moravskoslezském kraji v průmyslové zóně v Kopřivnici od roku 2003. Od té doby se náš závod v Kopřivnici neustále rozvíjí, což dokládá i postupný nárůst počtu zaměstnanců. V současné době máme více než 3000 zaměstnanců, a jsme tak vůbec největším ze všech výrobních závodů firmy BROSE, kterých je na celém světě celkem 60. O významu kopřivnického závodu v rámci skupiny BROSE svědčí i to, že v kraji jsou zřizovány takzvané centrální pozice s působností pro všechny ostatní závody,“ řekl Petr Kulík, personální ředitel BROSE CZ.

„Ze statistických údajů za uplynulý rok vyplývá, že 39 procent lidí v Moravskoslezském kraji pracuje v průmyslu (celkově, nejen v automobilovém), více než 49 procent zaměstnaných pracuje ve službách. Průmysl však vytváří 71 procent tržeb, služby pouze 21 procent,“ uvedla ředitelka Agentury pro regionální rozvoj Petra Chovanioková.

Pro tradiční průmyslový kraj je růst investic do (nejen) automobilového průmyslu výzvou, přináší ale také rizika. V současné chvíli snad všechny továrny, které v kraji vyrábějí automobily nebo součástky pro automobilový průmysl, poptávají nové zaměstnance.

„Průmysl je pro náš region stále klíčovým odvětvím. Z vlastních zkušeností usuzujeme, že technická tradice regionu a dovednosti zdejších lidí jsou pro investory jedním z pozitivních faktorů při rozhodování a alokaci jejich investic. Současně však musíme říct, že máme problém pro současné zaměstnavatele zajistit technicky vzdělanou pracovní sílu,“ upozorňuje Petr Holica, regionální manažer Svazu průmyslu a dopravy ČR.

 

Jaroslav Baďura |

Přečtěte si více z rubriky "Byznys", nebo přejděte na úvodní stranu.

Podobné články

Patriotmagazin.cz využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.