„Špičkovou kvalitu může zajistit jen bezvadný vstup do tratě tak, aby na válcovaném drátu nebo tyčích nevznikaly povrchové vady. Proto potřebujeme dostatečné množství sochorů, které jsou zbavené oduhličené vrstvy oceli a nemají na sobě žádnou povrchovou vadu,“ vysvětlil ředitel TŽ pro investice a strategii Radek Olszar.
Sochory jsou dlouhé 12 metrů a mají čtvercový profil o straně 150 milimetrů. „Linka nejdříve sochor narovná, otryská, zkontroluje a nakonec obrousí,“ uvedla Jurásková.
Celý proces trvá zhruba 20 minut, za hodinu linka zvládne čtyři sochory. Linka bude plně automatická. „Technologie v hale bude vybavena filtry na odsávání, což zajišťuje čistotu vzduchu v hale a mimo ni. Většinu dodavatelů technologie tvoří české firmy,“ uvedla mluvčí.
V Třineckých železárnách pracuje přes 7000 lidí, a to včetně provozů v Ostravě-Vítkovicích, Starém Městě u Uherského Hradiště a Závodu sochorová válcovna v Kladně. I s dceřinými firmami mají TŽ okolo 10.000 zaměstnanců.
Loni dosáhly čistého zisku 2,78 miliardy korun, o necelých 270 milionů korun méně než v roce 2014. Jediným akcionářem železáren je mateřská společnost Moravia Steel miliardáře Tomáše Chrenka.