Byznys
29/09/2017 Jaroslav Baďura

Podnikání není jen boj o místo na slunci, říká Jiří Pudich

Prvním impulsem byla zvědavost, říká úspěšný manažer Jiří Pudich o svém prvním kontaktu s podnikatelskou platformou BusinessCon. Dnes je něco jako její vyslanec nebo spíše člověk, který pomáhá jiným pochopit, proč má smysl spolupracovat...

Jiří Pudich (41) vystudoval MBA na Liverpool John Moore´s University, Ekonomickou fakultu VŠB TU Ostrava, 17 let pracoval v bezpečnostních sborech státu.

Podniká od roku 2011, je jednatelem společnosti Premium Systems, s.r.o., předseda představenstva v ISIT, a.s., a člen top managementu pro oblast bezpečnosti a IT ve Skupině ČSAD Ostrava, a.s.

Jaké jsou vaše zkušenosti s platformou BusinessCon?
BusinessCon je pro mne místo setkávání podobně zaměřených lidí, kteří považují za přínosné dozvědět se vzájemně více o příbězích svých firem a poučit se o konkrétních problémech a radostech, kterými se aktuálně zabývají. Mé dosavadní zkušenosti pak také podporují chuť navazovat strategická partnerství, na která já hodně věřím.

Jak jste se o BusinessConu dozvěděl?
Při své účasti v různých akvizičních týmech, týmech vnitřního vyšetřování, komisích pro výběr kandidátů na pozice v managementech firem apod., jsem hledal podobně smýšlející lidi. Jedním z doporučených kontaktů byli lidé z okolí organizátorů BusinessConu. Někdy před rokem a půl jsem byl jedním ze zakladatelů osloven s nabídkou zajít na společný oběd, který se koná několikrát do roka.

Věřil jste hned, že účast v této platformě pro vás může být jedním ze zásadních kroků k lepšímu byznysu?
Abych se přiznal, tak prvním impulsem byla jen zvědavost. Směřování k “lepšímu” byznysu, jak jej chápeme v BusinessConu, se však přirozeně děje. Navíc bez přítomnosti nějakého tlaku nebo nutnosti naplnit konkrétní plány nebo databáze. A někdy lze až zpětně docenit některý z kroků, které zpočátku provázely pouze pozitivní emoce. Dobrý pocit pro mě stále častěji bývá důležitým parametrem rozhodování.

Jaké byly vaše první zkušenosti?
Počáteční obavy, že půjde o napůl uzavřený kruh podnikatelů, se vůbec nepotvrdily. Vcelku rychle jsem zjistil, že BusinessCon může představovat něco generačně nového. Něco, o čem jsem do té doby pouze četl, a u čeho chci být. Bylo to příjemné překvapení.

Jak jste je dále rozvíjel?
Není to nic, co by z mého pohledu vyžadovalo nějakou zvláštní energii. Tím, že jsem získal povědomí o zajímavých příbězích některých členů BusinessConu, je pro mě celkem jednoduché stát se jich fandou a takovým firmám pomoct třeba jen doporučením. Sám mám v podnikatelském životě spoustu nečekaných potřeb a je pro mě mnohem jednodušší oslovit někoho důvěryhodného, s kým jsem se setkal a koho alespoň malinko znám. A stejně to funguje i naopak. Takových příběhů mě napadá spousta. Z pravidelných setkání si člověk odnese někdy jen zajímavou myšlenku, která se může nečekaně
rozvinout.

Co podle vás nejlépe zafungovalo?
Nemyslet na to, kolik kontaktů nebo byznys potenciálu si odnést. Spíše co zajímavého ostatním nabídnout ve smyslu jiného pohledu nebo odlišných zkušeností.

V čem je podle vás BusinessCon unikátní?
Rozhodně svou kulturou a zvláštní energií, která není založena na silných osobnostech na straně jedné a posluchačích na straně druhé. Zajímavé mi naopak přijde, jak silná je zde potřeba získat jakýkoli i zcela odlišný pohled na běžné podnikatelské stereotypy. V dnešní době je složité dostat na jedno místo podobně zaměřené lidi, jejichž zájmem není vzájemné soutěžení, ale naopak chuť si vzájemně pomoct, poradit a inspirovat, společně se zamyslet. Tím, že si platforma BusinessConu zakládá na své otevřenosti, nefungují zde příliš obavy z toho, jak kdo bude vypadat, kdo je lepší, kdo horší a podobné soutěživé tendence. V podstatě každý z účastníků BusinessConu má zkušenosti se slepými uličkami v podnikání, případně jel „hranu“ – jako například i já. Ti úspěšnější se zde prostě projevují jinak, než je běžně zvykem.

Jak byste chtěl, aby se BusinessCon rozvíjel dále?
Přál bych si, aby si BusinessCon udržel svou otevřenou a stabilní kulturu což je rozhodně velká výzva. Něco, co může navenek působit jako zbytečně formální pravidlo, zde funguje jako prvek stability pro všechny účastníky. Samozřejmě cit pro situaci je zde mimořádně důležitý, organizátoři odvádí úžasnou práci.

Co byste doporučil podnikatelům, kteří se nyní rozhodují, zda a jak spolupracovat?
Že podnikání nemusí být jen neustálý strach a boj o své místo na slunci. Že existuje prostředí, kde se podnikatelé můžou uvolnit, kde dokáží být otevření a dokáží myslet na to, jak si pomoct společně. Je těžké si představit, že by prvním osobním kontaktem s BusinessConem, například pravidelným obědem jako v mém případě, mohli něco pokazit.

Sdílejte článek