Auto
02/03/2024 Petr Sobol

Ostravský Jaguar Racing Team odhalil nový vůz v barvách Martini. Sní o Le Mans

Foto: Vladimír Pryček

Ostravský Jaguar Racing Team se chystá na novou sezonu. Ještě před jejím začátkem odhalil i jednu velkou novinku – závodní vůz Jaguar XE, který je „oděný“ v barvách Martini.

Ostravská společnost B of B cars je vyhlášeným autorizovaným prodejcem a opravcem vozů Jaguar a Land Rover. Má však i svůj závodní tým.

V roce 2017 tito automobiloví nadšenci předělali sériově vyráběný vůz Jaguar X-Type na svůj první závodní speciál s certifikací a vyzkoušeli si s ním úvodní závody. O tři roky později tým rozšířili o čistokrevný závodnický speciál Jaguar S-Type, který v Itálii závodil v barvách Martini Racing. Zelený vůz s tradičním brandem Martini je inspiroval natolik, že udál další designový ráz ostravské závodní stáje.

Nyní se ostravský Jaguar Racing Team posunul zase o kus dopředu a představil svůj nový Jaguar XE s přeplňovaným šestiválcem.


Nový závodní Jaguar XE. Foto: Vladimír Pryček

„V roce 2017 jsme začínali s obyčejným autem, cesta do současné podoby byla dlouhá a trnitá. Na e-shopech se na Jaguar daly koupit zelené matice kol, nic víc. První auto sice jelo a brzdilo, ale neřadilo,“ připomněl manažer ostravského týmu Roman Poštulka.

S druhým vozem se Jaguar Racing Team posunul o kus dál. „Koupili jsme ho v Modeně, v samém centru červeného Ferrari. Nebylo jednoduché ho rozhýbat, ale povedlo se to a jezdí se v něm krásně,“ dodal majitel týmu David Kiša, jenž je zároveň i závodícím šéfem..

Jaguar Racing Team se účastní zejména vytrvalostních závodů v Česku a zahraničí. „Několikahodinové závody jsou pro nás ideální. Naše auta stavíme tak, aby vydržela jezdit na okruhu opravdu dlouho. Jezdíme nejen my, ale také zákazníci naší společnosti, partneři a řidiči, kteří jsou ochotni si sedadlo pronajmout. To, že již máme plně v provozu dva závodní speciály a třetí je ve fázi testování, nám dává již docela velkou sílu,“ prohlásil Poštulka.

Týmu pomáhá Lacko

Právě odhalené závodní auto ostravské stáje bude nejrychlejší a nabízí zase úplně nové možnosti. „Jaguar XE byl na míru upravený jak v B of B cars, tak u našich partnerských společností. Motor, převodovka, bezpečnostní rám, systém elektroniky, chlazení i kompletní bodykit. Jedná se o vůz s přeplňovaným motorem V6 a váhou lehce přesahující jednu tunu. Výkon aktuálně testujeme a vypadá to, že bychom se měli pohybovat kolem 500 koní,“ upřesnil Kiša.

Na závodní trať by se nový vůz dostat už letos, tým ale nechce nic uspěchat. I proto si vzal na pomoc úspěšného českého jezdce a mistra Evropy tahačů Adama Lacka, jehož rady a postřehy ze světa závodění mohou být velmi užitečné.

„Každý chce být hned nejrychlejší, ale ono to tak nefunguje. Člověk musí cítit s autem a musí ho poslouchat. Spousta závodníků se však snaží dostat přes hranu. Dokud se to v nich nezlomí, tak trpí auto i jezdec,“ řekl Lacko, který si spolupráci s ostravským týmem pochvaluje. „Hned na prvním testování jsem se klukům snažil radit, jak by měli zrychlit – sebe i auto. Rychle všechno pochopili a fungovalo to,“ dodal.


Adam Lacko. Foto: Vladimír Pryček

Lacko věří, že ostravskému týmu pomůže splnit jeho velký sen, kterým je účast na proslulém vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans. „Je to náš cíl v rámci nějaké vize a snu. Třeba za dva, nebo za tři roky,“ svěřil se Kiša. Pokud ovšem Jaguar Racing Team slavný francouzský závod pojede, bude to v jiném, než právě odhaleném voze. „Vlastníme několik historických aut, která se dají předělat, a jet s nimi Le Mans Classic,“ prozradil majitel týmu.

Jaguar Racing Team si závodní svět užívá. „Ale pořád jsme jen hobby jezdci. Nemá to nic společného s velkými penězi. Spíše si jen tak hrajeme,“ usmál se Kiša.

„Hobíci jsou ovšem součástí všeho, ve startovním poli bývají odjakživa. Tito gentleman drivers, jak se jim říká, k motorsportu prostě patří. Makají a zdokonalují se závod od závodu,“ doplnil známý komentátor a fotograf Martin Straka, který celou slavností akcí ostravského týmu moderoval.

Sdílejte článek