Byznys
13/05/2016 ČTK

Ostravská firma Velor-X-Trike uvedla na trh elektrické tříkolky a čtyřkolky

Společnost Velor-X-Trike dnes v Ostravě-Staré Bělé uvedla na trh elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyrábí ve spolupráci s čínskými partnery.

Vozítka jsou určena pro jednoho nebo dva lidi, na jedno nabití dokážou ujet až 80 kilometrů a jsou určena hlavně pro městský provoz, řekl spolumajitel Velor-X-Trike Pavel Brída.

„Má to dvoukilowattový motor a dojezd je zhruba 70 až 80 kilometrů. Záleží na tom, jaké je stoupání, kolik lidí a podobně. Nabíjí se to zhruba těch pět šest hodin do plné kapacity a rychlost to může vyvinout až 55 kilometrů v hodině,“ uvedl Brída.

Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119.000 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20.000 dražší.

Foto: ČTK

Foto: ČTK

Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální kompletace a montáž se dělá ve Staré Bělé. „S tím, že v budoucnu, pokud ty prodeje budou zajímavé, nejen na trhu v České republice, chystáme se i na trhy na Slovensko, Polsko, Německo a dál, a pokud ty prodeje budou zajímavé, visí ve vzduchu otázka, že by se to mohlo celé i vyrábět tady,“ řekl Brída.

Výroba v Česku by v případě vyššího zájmu uspíšila dodávky. „Teď pokud je nebudeme mít skladem, tak se bude na to vozítko čekat tři měsíce,“ uvedl.

Jeho firma Motoscoot se prodejem a výrobou motocyklů a skútrů zabývá už 25 let. Do širšího povědomí vešla před šesti lety, když oživila výrobu legendárních vozidel Velorex. Vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike. Ta letos dala název celé firmě, do níž se Motoscoot spojil se společnosti Lakum – GALMA.

Společnost Velor-X-Trike dnes ve Staré Bělé otevřela showroom, ve které zájemci najdou nabídku všech typů vozidel na elektrický pohon a veřejnou dobíjecí stanici.

„Je to největší salon na elektromobilitu v České republice, který má být ucelený, co se týká prodeje elektrických vozidel od elektrického jízdního kola přes elektrické tříkolky, čtyřkolky, skútry, motocykly i obnovitelné zdroje, jako jsou solární elektrárny, větrné elektrárny, kogenerační jednotky,“ řekl Brída.

Už ve čtvrtek byla v Opavě uvedena do provozu první veřejná dobíjecí stanice ze sloupu veřejného osvětlení. Vozy si tam lidé zatím mohou nabít zdarma.

Bohumil Horák z Vysoké školy báňské-Technické univerzity Ostrava, který se zabývá měřením a řízením alternativních obnovitelných zdrojů energií, řekl, že nabíjecí zásuvky ve sloupech veřejného osvětlení umožní rozšířit nabíjecí body třeba na sídliště, kde dosud taková možnost není.

Elektromobily jsou podle něj mnohem účinnější než auta se spalovacím motorem, náklady na palivo jsou u elektrovozů oproti ostatním autům asi třetinové.

„Nicméně máme teď elektromobily běžně v provozu a spotřebovávají zhruba deset kilowatthodin na sto kilometrů, což je asi 35 korun na sto kilometrů, to je ve skutečnosti asi litr paliva,“ řekl Horák.

Sdílejte článek