Byznys
07/02/2017 Admin PATRIOT

Nové podniky v Ostravě: Country Life sází na bio a vegetariány

Průkopníkem v oblasti biopotravin a distribuci přírodních produktů se v České republice stala společnost Country Life. Po prodejnách a restauracích v Praze nyní otevřela svůj první mimopražský obchod v takzvané bráně do centra u Nové Karoliny.

Ve vedení firmy od jejího počátku stojí Otakar Jiránek, který je velký nadšenec pro zdravý životní styl a ekologii a sám je vegetariánem. Proto i jeho prodejny a restaurace jsou vegetariánské nebo veganské. První prodejnu a velkoobchod založil v roce 1991.

„Před těmi pětadvaceti lety to byl velmi odvážný krok rozhodnout se pro práci v biopotravinách. Tolik se o nich nemluvilo a nebyla ani tolik potřeba,“ přibližuje počátky společnosti dnešní manažerka prodejny v Ostravě Iveta Halešová.

První obchod v Praze vznikl v Melantrichově ulici a sám Otakar Jiránek tehdy stával za pultem. „Dneska již existuje deset prodejen a tři restaurace a práce majitele a ředitele je ve zcela jiné pozici,“ říká Halešová, která má na starosti také nově vznikající franšízové projekty a vede první mimopražskou pobočku, která byla otevřena 6. prosince 2016.

Ta ostravská se pak trochu odlišuje, nejen svým vzhledem, který kombinuje industriální prvky s přírodním dřevem, ale také svou nabídkou.

„V Ostravě je prodejna taková první, pilotní v duchu franšízového systému. Patří pod Country Life a na rozdíl od jiných má širokou řadu bio kosmetiky nebo velké oddělení bio čajů a koření. Stále však čerpáme z podstaty a filozofie společnosti,“ upřesňuje rozdíl Halešová.

Na produkty společnosti lze narazit i ve velkých obchodních řetězcích či drogeriích nebo v obchodech se zdravou výživou. „Jsme totiž dodavateli a ve velké míře i výhradními dovozci bio produktů. V těch obchodech však mají jen zlomek toho, co nabízíme. Většinou jen základní suroviny,“ říká manažerka prodejny, kde je k dispozici všechen sortiment.

V prodejně je k zakoupení široká nabídka přírodní kosmetiky pro péči o tělo, pleť i vlasy a také různé čisticí prostředky. „Všechnu kosmetiku nabízíme v biokvalitě a řadu produktů lze přímo na prodejně otestovat. Navíc disponuje oddělením násypníků s luštěninami, ořechy, sušeným ovocem, těstovinami, které je možné nabrat si pouze dle potřeby. Tento druh samoobsluhy je u zákazníků velmi oblíbený,“ uvádí Halešová s tím, že často se objeví někdo přímo s receptem a odsype si, kolik potřebuje.

„Náš personál nejsou pouze prodavačky, ale také poradkyně, které se snaží vědět o produktech co nejvíce a být dobrou pomocí zákazníkům, kteří se rozhodli zdravě stravovat,“ dodává manažerka. Kromě toho pak mají v nabídce také pečivo a zeleninu a k dispozici je zdarma časopis Dobroty, který společnost sama vydává.

„Na webových stránkách máme také recepty, stejně tak i v časopise, který vydáváme. Recepty vymýšlí a připravuje tým našeho marketingového oddělení. Pracují jen s našimi potravinami výhradně naší produkce a dámy samotné recepty zkoušejí. Časopis, který vychází čtvrtletně, je součástí také každé objednávky přes eshop,“ říká Halešová, která v Ostravě trvale bydlí a je ráda, že se zde lidé stále více zajímají o biopotraviny a kvalitní produkty.

Hodně zákazníků prodejny pak podle ní představují cizinci, dámy často vyhledávají přírodní kosmetiku a maminky zase lákají ekologické prací prostředky a zdravé potraviny pro děti. „Za maminkami jsou v závěsu i teenageři, studenti a děti školou povinné, kteří se zamýšlejí nad tím, co jedí, a být vegetariánem či veganem je pro ně in,“ zamýšlí se nad svými zákazníky Halešová, pro kterou je důležitý také vstřícný přístup obsluhy.

„Pro mnohé můžeme působit jako konkurence pro obchůdky se zdravou výživou, avšak ty fungují už déle a každý zákazník si najde ten svůj obchod. Někde jim také určité produkty nemusí sedět, tak je vyzkoušejí u nás,“ říká a dodává, že se každý musí zamyslet sám, co chce, jak to chce a jaké má podmínky.

Mnohdy pro zákazníka rozhodují faktory jako je vstřícnost, dostupnost, širší nabídka nebo i lepší osvětlení obchodu.

Martina Kotulová

Sdílejte článek