Nejnovější zprávy: Potrefená husa se přestěhovala v Ostravě ze Stodolní do centra Třinec vyhlásil Stavbu roku, vyhrál rodinný dům v Lyžbicích

Společnost

Nová tramvajová trať k Duze a Globusu? Město ji chce prosadit

​Výstavbu nové tramvajové trati v Ostravě chce vedení města nechat zařadit mezi strategické investice. Umožnilo by mu to trať bez větších problémů vybudovat i v případě odporu některého z městských obvodů, kterými má procházet.

Vizualizace: MMO

Trať má vést přes území městských částí Poruba a Pustkovec a má řadu odpůrců. Město chce mít do pátku k dispozici stanoviska obou městských obvodů a v pondělí chce o budoucí trati veřejně debatovat i s obyvateli, řekl novinářům primátor Tomáš Macura (ANO). O zařazení stavby mezi strategické investice bude na návrh městské rady rozhodovat ostravské zastupitelstvo.

"Už před rokem jsme slíbili, že když se posuneme v přípravě projektu nové porubské tramvaje, že půjdeme před veřejnost a představíme jim, co se stalo nového," uvedl primátor.

Město už přepracovaný projekt představilo zastupitelstvu Pustkovce, kde o něm podle Macury ale zastupitelé nakonec po vzrušené debatě nejednali. Pustkovec je dlouhodobě znám svým zamítavým postojem. Do jednání městského zastupitelstva, které se koná příští středu, chce mít k dispozici stanoviska obou obvodů.

"Žádné procesní rozhodování nás na zastupitelstvu nečeká," uvedl Macura. Zároveň ale připomněl, že město si může vyhradit rozhodování o věcech strategického významu.

Právě projekt nové tramvajové trati má být definován jako projekt strategického významu, o čemž by měli rozhodovat městští zastupitelé. Magistrát v minulosti uváděl, že by chtěl přesvědčit oba městské obvody o potřebnosti trati a že stojí o jejich podporu.

"Předpokládám, že budeme postaveni před poměrně svízelnou situaci, kdy jeden obvod řekne ano a druhý ne," zdůvodnil snahu o zařazení trati mezi strategické projekty Macura. Domnívá se, že projekt, který má celoměstský dopad, by akcí strategického významu měl být.

Město už vybralo trasu. Původně se rozhodovalo mezi dvěma variantami, kdy v jedné měla trať procházet i ulicí Bedřicha Nikodéma, což bylo jedním z důvodů četných protestů.

Aktuálně se počítá s tím, že by tramvaj odbočila na ulici 17. listopadu doprava, dále by trať vedla k obchodnímu komplexu Duha a pokračovala by po Průběžné ulici až k hypermarketu Globus. Její vybudování by stálo odhadem zhruba 700 milionů korun.

Město projekt hájí mimo jiné jako krok ke zlepšení životního prostředí, ale i zkvalitnění dopravního napojení obou městských částí a propojení s páteřní tramvajovou sítí.

Podle Macury do aktualizovaného projektu město nechalo zapracovat několik desítek připomínek od různých institucí i jednotlivců.

Foto dne