Neobyčejný příběh YESCHiPS: Z farmářských trhů do světa

14.1.2018 09:55 Byznys 0

YESCHiPS, luštěninové chipsy, které skvěle chutnají, neobsahují lepek a obohacují jídelníček – o co jiného než o luštěniny – zaplnily regály zdravých výživ, fitness center i obchodních řetězců.

Neobyčejný příběh YESCHiPS: Z farmářských trhů do světa

Foto: Vladimír Pryček

První produkt se oficiálně začal prodávat už v roce 2013. „Zprvu, tehdy ještě rodinná firmička, začala prodávat chipsy na farmářských trzích a do pár prodejen v regionu, kde na ně narazil jeden z fanoušků. Tolik mu zachutnaly, že hned kontaktoval výrobce ohledně možné distribuce,“ píší na svých stránkách www.yeshop.eu.

Postupně se začala navyšovat poptávka po produktu, začala převyšovat výrobu a firma se musela rozšířit. V roce 2015 tak byla založena firma EKO LUSK.

„Důvody vzniku byly dva. Jedním byl narůstající problém s alergií na lepek a pak opomíjená luštěnina. Jediné, na co šlo narazit, byla nanejvýš hrachová polévka nebo kaše. Proto se o několik let zpátky jednomu ze zakladatelů zrodila myšlenka, jak jinou formou prosadit právě chybějící luštěninu do jídelníčku,“ říká Martin Mondek, zakladatel projektu a e-shopu Yeshop.eu, který spojuje několik spřátelených výrobců z Česka. YESCHiPS bylo tím, co vše odstartovalo.

 

„O zdravé výživě se traduje, že nebývá příliš chutná, mám radost, že se nám tento mýtus podařilo zbořit. YESCHiPS jsou navíc využitelné i v receptech: od salátů, přes čokoládové fondue s naší nejostřejší variantou čočkových YESCHiPS s chilli, až ke zdravější variantě polévkových krutonků. Kreativitě se meze nekladou,“ dělí se o nápady na využití marketingová guru firmy Nikola Ulčáková, která si myslí, že u zákazníků je důležitá také zvědavost, jak mohou chipsy z luštěnin chutnat.

Na oblibě si tento produkt získal opravdu rychle a ve velkém se rozšířil i díky vynaloženému úsilí a energii lidí, kteří se o jeho zavedení snažili.

„Energie u nás hrála velkou roli a hnala nás kupředu. Není nad to, když vás vaše práce baví. Byla to pro nás zábava,“ vzpomíná na začátky zakladatel.

„Začínali jsme prodávat na farmářských trzích, dalším krokem byly zdravé výživy a fitness centra a dnes nás potkáte i v Regiojetu, Leo Expresu, na benzinkách a v obchodních řetězcích jako jsou Billa, Globus a další. O tom se nám dříve ani nesnilo,“ doplňuje.

Nyní při propagaci hodně spoléhají na reklamu skrze sociální sítě a spokojené fanoušky, kteří šíří dobré reference. V rámci podniku funguje také Yesteam, který jezdí po celé České republice, i za hranice.

„S YESCHiPS podporujeme také talentované jednotlivce s různými projekty, které spadají do projektu Go for Yes. Jde o lidi, kteří si zkrátka řekli Yes a jdou za svými sny,“ říká spoluzakladatel Ondřej Kocur.

Po celou dobu si v podniku zakládají na kvalitě produktů, spokojenosti zákazníků a stále se drží zásad zdravé výživy. „Z naší produkce jsou to nyní také stoprocentně luštěninové těstoviny YESPASTA a dále bylinné drinky Erebos, Zenonade a káva Majada. Všechny tyto výrobce jsme potkali na cestě naším podnikáním a spolupracujeme s nimi,“ představuje další sortiment Mondek.

Základem jejich podnikání je prohlubování povědomí o luštěninách a jejich využitelnosti v jídelníčku. Do nového roku chystají spoustu novinek.

„Máte se na co těšit. Ať už to budou nové příchutě chipsů, těstoviny nebo chystaná konopná řada produktů,“ nastiňuje Mondek nejbližší rozšíření nabídky.

Martina Kotulová

Admin PATRIOT |

Přečtěte si více z rubriky "Byznys", nebo přejděte na úvodní stranu.

Podobné články

Patriotmagazin.cz využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem.
Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.